AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ 5-Serien ]

Beställa delar från Autodoc

Visad 6.785 gånger
Besvara
Sida: 1 2 AutoPower Forum Första sidanFöregående sidaNästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg20 st
Postad/Inlagd2020-10-02 16:21
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
E90 Lci 2010 320 ed.
Bara för att förtydliga ! För de som söker på autodoc och erfarenheter som jag. Håll er långt borta ifrån autodoc ! Det är en satirliknande process att få sin order korrekt därifrån ! Av 5 beställda artiklar, har det hittils , flera veckor senare, kommit 2 av sakerna korrekt, 2 st oljefilter ( paket 1 av 3 ). Sedan istället för den Motul olja jag beställde skickade dem Castrol, fast med deras etiketter på som säger Motul och artikelnummer. Resten av min order har dem nu slarvat bort någonstans. Enligt deras egna länk till parcel tracking har paketet ännu inte lämnat deras hus. Och nu processen att bevisa för autodoc att de skickat mig fel olja i paket nr2 är ett skämt. Skickat bilder av typ allt de bett om. Efter en vecka med mailande kom det nu till slut en retursedel för den djävla castrol oljan de skickat. Ordern med mina artiklar står ju kvar i deras system för att kolla, fast som levererad ! Nu kvarstår se om jag får resten av min order. Vilket djävla skämt.           IP: ...[.253.23]
Antal inlägg15.065 st
Postad/Inlagd2020-10-02 16:38
Anmäl svaretAnmäl svaret
Audi E-tron S-Line
Å andra sidan kan det också gå...perfekt. Köpte MC olja och lite filter därifrån och det tog ett par dagar och sen var _exakt_ rätt artiklar däri. Inga konstigheter alls.           IP: ...[.233.63]
Antal inlägg690 st
Postad/Inlagd2020-10-03 07:42
Anmäl svaretAnmäl svaret
520d -11 (F11)
318dA Touring -11 (E91)
320i -01 (E46)
Senaste månaden har jag gjort två beställningar från Autodoc.
Leveranserna för dessa ordrar har precis som alla andra ordrar jag lagt hos Autodoc innehållit precis det jag beställt.
Sedan april i år har jag lagt ordrar vid fem tillfällen, för totalt drygt 12500 kr.
Det jag kan anmärka på är den, med dagens mått mätt, långa hanterings- och everanstiden. Ca 8 dagar..

Reklamationsprocessen har jag lyckligtvis aldrig behövt nyttja.           IP: ...[9.29.91]
Antal inlägg458 st
Postad/Inlagd2020-10-03 12:20
Anmäl svaretAnmäl svaret
Alpina B10 BiTurbo -93
750i -00
540i/6 -94
520iT -96
Tvingades göra avsteg från policyn att inte handla av Autodoc/Reservdelar24/m.fl.
De var de enda som hade de delar jag behövde enkelt tillgängliga.

Beställer. Och borde läst orderbekräftelsen noga. Redan där bytte de ut en del mot Stark. Och som vanligt missar jag att bocka ur deras "Garanti för säkert köp".

Två mail senare är det fixat. Efter första vill de som vanligt inte kreditera 59 kr utan sätta pengarna på mitt kundkonto.

Köper massor på nätet och behöver aldrig kontakta säljaren för att hålla på och stöka med det självklara. De varor och tjänster man checkar ut och betalar för är de man får.

Beställde sön kväll, allt "fanns i lager", vilket självklart innebär att det finns hos deras leverantörer. Under onsdagen fanns allt klart för att skickas, väntar på upphämtning av speditör eller liknande. Vilket är en varningsklocka. Normalt är att man får en bekräftelse med länk till att spåra försändelse direkt när frakten bokas.

Igår fredag kom en uppdatering, min order krävde "längre bearbetningstid än vanligt. Inte förvånad.

Så, min rekommendation att undvika dem kvarstår.
Och ja, självklart gör de alla rätt med många beställningar, annars skulle de inte finnas kvar. Men bara det att det finns många trådar om dem här är ingen slump.
          IP: ...[6.42.42]
Antal inlägg1.726 st
Postad/Inlagd2020-10-03 12:28
Anmäl svaretAnmäl svaret
Gjort tre beställningar senaste 2 åren och det har fungerat utan problem, rätt varor och ok leveranstid. I samtliga fall bromsartiklar.           IP: ...[.152.14]
Antal inlägg1.383 st
Postad/Inlagd2020-10-04 13:56
Anmäl svaretAnmäl svaret
325i -88
Beställde 4 stötdämpare och 2 fjäderben förra söndagen från Reservdelar 24/autodoc. De kom igår och jag hämtade dem idag. Alla varor stämde var korrekt           IP: ...[.120.49]
Antal inlägg20 st
Postad/Inlagd2020-11-09 09:40
Anmäl svaretAnmäl svaret
E90 Lci 2010 320 ed.
Jisses vilka sopor Reservdelar24 / Autodoc är !
De fick en andra chans. Beställde olja, filter och bromsskivor !
IGEN fel. Fast det klart och tydligt står på min order 2ST ATI Bromsskivor, fick jag endast en, och nu börjar proceduren igen med att skicka bilder av allt jag fått, lådor, etiketter, produkter etc. Sedan skall vi hålla på med mailande nu i några dagar. Vilken djävla katastrof ! reservdelar24.se och autodoc ! Håller mig borta från dessa klantarsle till företag hädanefter... ! Blir lysande betyg till dessa på Trustpilot !
Uppenbarligen är det rena lotteriet om man får vad man beställt ! Många verkar nöjda, och det är väl lysande. tills de inte blir det den dagen antar jag...
          IP: ...[4.14.45]
Antal inlägg22.972 st
Postad/Inlagd2020-11-11 17:46
Anmäl svaretAnmäl svaret
325iAT -06 Sonorametallic
Z4 2.5 2003 made in USA
BMWCS 04247
Har gjort några beställningar på Trodo.se istället för Autodoc. Funkat väldigt bra.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
[LÄNK]           IP: ...[4.52.49]
Antal inlägg23.370 st
Postad/Inlagd2020-11-11 18:49
Anmäl svaretAnmäl svaret
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Har också beställt några gånger från Trodo och de har varit helt problemfria att handla av - har dessutom BMW-originaldelar i sortimentet om man vill ha det...

Mister-Auto har jag också handlat av några gånger på senaste tiden och de brukar tyvärr strula på ett eller annat sätt i vanlig ordning - har dock funkat bättre när de erbjudit fri expressfrakt över ett visst ordervärde, då har man haft prylarna rimligt snabbt.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!           IP: ...[.158.70]
Antal inlägg844 st
Postad/Inlagd2020-11-12 11:05
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW M135i -13
BMWCS #7520
Håller med om att Trodo funkar väldigt bra till rimliga priser. Inte världens största sortiment, men det räcker till för en hel del servicebehov.           IP: ...[.246.80]
Antal inlägg328 st
Postad/Inlagd2020-11-17 19:44
Anmäl svaretAnmäl svaret
535D Touring M-sport 2009
M5 3.8 1992
M535 1987
har nog beställt blandade delar för upp emot 50k senaste 2-3 åren och det har aldrig någonsin blivit fel.. Beställer man fel del brukar man få fel del också (ibland kan det krävas lite detektivarbete, lite inte blint på regnr sökfunktionen).

Där emot har jag märkt att leveranstiden är något längre, från 5 dagar till 7-8 dagar.

Jag beställer alltid ifrån bildelaronline24 (kommer i autodoc kartonger) och har bett dom att aldrig byta ut något märke till ett annat så mitt konto är "öronmärkt" hos dom att de inte får byta ut märken som de själva vill.           IP: ...[.12.124]
Antal inlägg20 st
Postad/Inlagd2020-11-19 15:33
Anmäl svaretAnmäl svaret
E90 Lci 2010 320 ed.
Inte beställt fel ! har beställt exakt och korrekt matchat oem mot deras artikelnummer etc...och skivan nr 1 jag fick är helt korrekt art nr.
Bara det att jag beställde SÅKLART 2 st bromsskivor + lite annat smått.. och fick en st bromsskiva..

så .... nu äntligen kom den saknade bromsskivan !
korrekt artikelnummer ... men i en helt annan förpackning och en helt annan beläggning... men det är ju lysande.
skall ut och mäta skivan så det verkligen är korrekt mått etc. Så passar det kommer jag slänga på. Pallar inte krångla mer med dessa klantrövar på autodoc,....herrejisses...
aldrig mer autodoc....

I           IP: ...[255.192]
Antal inlägg3.006 st
Postad/Inlagd2020-11-19 16:10
Anmäl svaretAnmäl svaret
G30 530e Mosselman
Beställt ett par gånger från Autodoc utan några som helst problem. Dock alltid från den TYSKA-sajten! De är också billigare än deras utländska kloner.           IP: ...[5.36.74]
Antal inlägg20 st
Postad/Inlagd2020-11-20 12:51
Anmäl svaretAnmäl svaret
E90 Lci 2010 320 ed.
Men nu funderar jag lite över detta att skivorna har olika beläggningar !

Om det skulle märkas vid inbroms ? Någon som vet ?

förh går se bilder här:
[LÄNK]
          IP: ...[255.192]
Antal inlägg20 st
Postad/Inlagd2020-11-20 13:22
Anmäl svaretAnmäl svaret
E90 Lci 2010 320 ed.
nu kom på att det förmodligen var onödig fråga.
beläggningen mot bromsbeläggen är såklart borta efter ett par inbromsningar så det bör inte göra någon skillnad att det är olika beläggningar på dem ?
antar jag...           IP: ...[255.192]
Sida: 1 2 Första sidanFöregående sidaNästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2021 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 525i Touring  -01
Pris: 35.000:-

BMW 335D  -16
Pris: 300.000:-

BMW 530i LCI N53  -07
Pris: 135.000:-

BMW 320d touring m-sport  -14