Sida 2 av 2
|
|
---|---|
Jag frågade mitt (Folksam) och eftersom det är en originaltrimning och tillverkaren säger att den inte påverkar hållbarheten på bilen i övrigt så blir premien oförändrad. | |
Kanon tack :) då vet jag. Nyfiken, du nämnde tidigare att du kommer installera nya OEM detaljer kommande vecka. Vad är det du har installerat ? |
|
Blir ett nytt inlägg om det, men heldigitalt instrumentkluster samt backkamera. Mina erfarenheter kan få andra från att avstå, åtminstone från leverantören. |
|
Number_3: Jag fick samma svar när jag ringde mitt försärkingsbolag en gång i tiden när jag funderade på att optimera en 120d med BMW Mppk. Varken mitt eller BMW-Ottos svar behöver ju dock vara bindande för ditt bolag. | |
Tack AlexanderK - Du har helt rätt. Ringer BMW originalförsäkringar efter att jag har besiktat bilen med de nya värdena. | |
Jag har en 320d GT xdrive Aut Luxury 2017 LCI med PPK. Gjorde detta i april 2018 och vad jag vet bytes som sagt Intercooler samt ny styrbox och jag fick det gamla tillbaka. Inregistrerad som 206 hk och meddelat även till försäkringsbolaget. Ingen höjd premie men noterad hos dem. Det som jag upplever mest är väl absolut över 100 km och upp att det är en markant tydlig skillnad, bilen bara matar på jag har vid ett antal gånger varit upp över 200 och där jag hyfsat hängt med 330 d |
|
BMW-OTTO jag kollar varje dag för att läsa din framtida inlägg OEM detaljer. Va vänligen hojta till :) | |
Det kommer ett inlägg. Jag är dock lite osäker var det ska läggas eftersom eftermontering passar in på många av forumets övergripande indelning. | |
Du har rätt BMW-Otto den är inte lätt och ingen av de kanske känns rätt. Men lägg upp den antingen under 3-serien eller Styling. Ser framemot att få läsa |
|
Hej Bmw-Otto lite rolig info du som gillar att din bil är unik :) Jag har även installerat M-Performance bromsar (inget unikt med det) Men enligt Bmw så är det ingen som har regbesiktat sina bromsar även om det är lag på det :) Jag gjorde det idag :) Om infot stämmer så blir ju min bil oxå lite, lite unik :) |
|
Kostnad för bromsarna? Tror att det är dags att vi talas vid över telefon 3hree |
|
Hehe goo du är - ca 23.000:- plus montering ca 4000:- Absolut :) |
|
Hej Bmw-otto jag väntar fortfarande med spänning om dina OEM detaljer som du lovat att lägga upp :) | |
Ett inlägg riktad till #_3... Närmast!? Jag reagerade på inlägget där du från ny bil bytte olja ca var 1300 mil, eller var det fyra gånger på 4000 mil. Det kan man kalla för unik klokskap! Sedan är det också praktiskt miljötänkande!!! Ju längre bilen håller desto bättre för miljön. Jag köpte nyligen en 2011 F25/X3 30d med 24600 mil... Där är serviceboken "komplett" ifylld, oljebyten var 3000 mil... Vad skall man säga?! Så nu tänkte jag försöka "rädda det som räddas kan" genom att försöka byta vid 1000-1500 mil. Lite DIY jobb... Oljefilter ca 220 kr (t ex Mann), olja BMW LL04, 5W-30, C3 (låg askhalt), 60 kr/l +mom's (20 eller 25 l dunk), dvs ca 6,5 l i motorn (30d). Motoroljan blir verkligen inte den största kostnaden på att ha denna bil rullande... /Leif L. |
|
Leif, en 2011 med 24 600 mil har ju rullat 2000 mil per år och då har ju oljan bytts var 18:e månad så det är nog inget att oroa sig över. Uppenbarligen har ju bilen hållit bra i 25 000 mil så det är ju inte något fel på intervallet i sig. Intervallet är ju det BMW själva satt. Sedan kan man alltid som senare begagnatköpare önska att de tidigare ägare skämt bort bilen så den är riktigt fräsch åt en själv, men det är sällan något som nybilsköparen och de tidigare ägarna bryr sig om på bruksbilar. |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.