AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
764

Kamaxelgivare eller kamkedja

Visa användare
13
polishman
330 i M Sport 2020
Hej på er alla Bimmers! Hoppas här är nån vass kan hjälpa mig här.
Jag har en 330 i -2006 där motorlampan tänds ibland när felet uppstår,ibland tänds den inte, jag kör en icarsoft och fick ju fram en felkod som säger camshaft sensor och jag åkte till verkstan som bekräftar det och byter en av dom två sensorerna och bilen gick som den skulle igen,för jag märker när det händer att det känns som den tappar 30-40 hästar,men felet kom tillbaka igen,och när jag nollställer så försvinner det och bilen går som den ska igen ! Verkstan säger att det är antingen den andra sensorn eller kamkedja som är sträckt , det jag undrar om det nu skulle va kedjan så borde ju inte min icarsoft kunna nollställa så bilen går riktigt igen eller vad säger ni grabbar här ? Tack på förhand! Ola
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Fick du inte fram vilken givare det var i felkoden?
Verkstaden borde i vilket fall konstaterat vilken givare som skulle bytas...

Vad var det för fabrikat på givaren?
Allt annat än högsta OEM-kvalitet (Bosch eller VDO-Siemens) är ett lotteri med mest nitlotter...byter man till billiga no-name-Kina-skräpgivare, är det nästan garanterad nitlott där den nya givaren är sämre än den gamla trasiga...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
13
polishman
330 i M Sport 2020
Jo dom fick fram vilken det var , jag minns inte nu om det var insugsidan eller avgassidan den givaren dom beställde var en Bosch,jag skulle naturligtvis nu i efterhand bytt båda samtidigt...
Visa användare
13
polishman
330 i M Sport 2020
Är det så dåligt med folk härinne numera så att det inte finns någon med fler tankar om detta ?
ma
557
malcus
330d xdrive Touring -20
Börja med att byta den andra givaren. Vad jag vet är n52 förskonade från kamkedjeproblem.
Visa användare
13
polishman
330 i M Sport 2020
Tack så jättemycket! Testar det först
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.