AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ Allmänt om bil och trafik ]

Trivi-funderingar i samband med aukt. service...

Visad 319 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg291st
Postad/Inlagd2018-08-27 20:03
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Äger följande bilarÄger följande bilar:
Varierar ständigt.
Hade bilen på service i dag. Krattat manegen, egen olja i trunken, rabattkort, servicebok o värdechekckar framme. Frid o fröjd. Vid hämtning på em slog det ner… spolarvätskan… Satan! Glömde säga till dem att jag har dunkavis hemma PLUS kompetens att fylla på själv. Där rök några hundra.

Fundering: om de fyller på spolarvätska - dvs nåt som alla ändå måste göra mellan servicetillfällena i fallet bruksbil och som kräver minimumkompetens - till vansinnig timpeng… varför då inte fylla bränsletanken också? Och ta samma timpeng för det..?

Och sedan torkarbladen….

Minns ej hur det är på BMW o Volvo, var ett tag sedan jag ägde dylika. Men på en MB 211 som detta gäller finns det inget smartare; man vinklar ut armen från rutan, vrider bladet 90 grader i förh. till armen och drar sedan bladet rakt ut. Inga knix eller knäpp eller nåt plastskit som kan paja. Sedan gör man det omvända för att sätta dit det nya. Samma på båda sidor. Vad gäller högerbladet, kan man tillfälligt inbilla sig att huven måste öppnas. Men sedan inser man att armens infästning fjädrar upp precis lagom många mm för att det ska vara lika lätt där. Tar icke mer än 60-90 sekunder (asså, för mig som amatör) - inkl uppackning av de nya bladen.

134 pix skulle MB annars haft för processen. Oh yeah. Bra timpeng. Bad dem lägga dem i kupén, och att jag skulle ta det därifrån.

Bara som info, liksom...           IP: ...[.189.45]
Annons
Antal inlägg2.421 st
Postad/Inlagd2018-08-29 16:01
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
G30 530e Mosselman
Ja, servade min ex på BMW i Österrike för tre år sedan, lämna in bilen och det första jag sa till dom var att spolarvätsketanken var full. Då frågade dom om de fick lov att tvätta bilen. Det fick dom inte. Var nytvättad när jag hämta den, dock utan extra kostnad :-) Men med tanke på att så många bilister klarar å tanka fel bränsle i sina bilar kommer den aukt.verkstadstankningen du föreslår nog i nära framtid.

Att folk fyller spolarvätska på Aukt.verkstad är inget nytt. Köpte en beggad Saab 9000 för tio år sedan, lite körd, lite halvtaskig men med massa servicepapper i handsfacket. 4 liter spolarvätska plus arbete 168 kr......det var typ 20 av dom.

När jag hämta ut min G30 i våras fråga säljaren om jag ville se motorn???? ja....så ser det ut blaah blaah blaah men här får du göra ingenting själv utan du kontaktar oss om det är några som helst lampor som blinkar....

IP: ...[207.240]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2019 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 325  -01
Pris: 40.000:-

BMW 530xd diesel  -09
Pris: 125.000:-

BMW 530i  -01
Pris: 55.000:-

BMW 318Cabriolet  -92