AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
731

S62B50 i e30, diverse frågor...

ri
1.024
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
Håller på att montera en S62B50 i en e30 och det har dykt upp en del frågor som egentligen nog är ganska generella och inte specifikt för S62B50. Kommer kanske fler frågor senare, men som ni märker så börjar det närma sig uppstart:)

*Vad är funktion på e30 elvattenpump torpedväg? Nr 4 Länk Måste den kopplas in? Om man kopplar helt förbi den med slangar, vad händer då? Blir det dålig cirkulation till värmepaketet eller får man andra problem också? Orkar inte den mekaniska vattenpumpen driva vattnet till värmeväxlaren i kupen?

* Original bränslerelä M5 e39 är 8 pins: Länk Vad för funktion har detta jämfört med ett original 4 pins relä? Hur brukar folk gör som modifierar bränslesystem? Kommer nog köra med en 044 Bosch pump.

* Bränsleretur original på M5 e39 har om jag förstått det rätt en retur från motorn och en retur från "tryckregulator hus" Länk Länk Fråga: kan man koppla ihop returledning från motorn med returledning från tryckregulator huset? BMW har inte gjort så rent spontant så går det kanske inte men det hade varit smidigt eftersom jag annars får dra ytterligare en retur lednings samt koppla in den någonstans. Tips eller bilder på hur detta kan lösas?

* BMW M5 e39 bränsle filter placering är bakom vänster fram däck, någon ide om vart man kan placera det på en e30? Ganska stort filter och man bör väl vara ganska nära motorutrymmet med tanke på vakuumslangen till bränsletrycksregulatorn?

Hur viktigt är det att koppla in vakuumslangen till bränsletrycksregulatorn?

Och jag har dåliga möjligheter att kona 8 mm bränslerör för bra slanganslutning, som troligtvis behöver göras om jag ska placera det på samma ställe som M5 original. Tips annars på vad för verktyg man ska använda för att göra en krage på 8 mm stålrör? Skulle känts bra om man kunde göra en sådan här krage som är på bilden till höger: Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.