AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.419

Felkod P0087 F31 318d remap

KU
4
KUX
BMW F31 318d m sport 2015
Kör en 318d uttagen 2015/06 nu med programvara från TMchiptuning, när jag har ca 75%trottle position går bilen i limp home visar felkod p0087 ( lågt bränsletryck rail/system)men försvinner vid omstart.
Bilen gått 4700mil.
Bytt bränslefilter efter ny programvara då felet började.
Jag har ofta tankat på Ingo samt Cirkle K.

Transocean
Ok? Vad vill du veta? Kanske borde du fråga Thomas istället? Hade en remap från han på min 320dA, grymt bra effektökning, tyvärr växlade automaten dåligt från första dagen. Nu med en box (Mosselman Itronic) på min 2018-530e är det som dag och natt jämfört med hans remap. En remap kan vara riktig skit när tuningfirman inte har en aning vad dom håller på med och ecu:n blir överskriven. Dyrare boxlösningar är att föredra. Så som AC Schnitzer, Mosselman. Även gamla Hartge var av box-typ.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Om felet kom efter om-mappningen, lär det vara relaterat till detta...reklamera!

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
KU
4
KUX
Jag har kontakt med Thomas men undrar om fler har haft dessa problem utan en omprogramering av ECU.
Jag kommer reklamera om det inte går att få ordning på problemet.
Har inget förtroende av boxar men men det finns säkert de som är bättre än andra.
Mvh Mats
Transocean
Du undrar om en original 318 d ger en felkod när man gasar 75%?
KU
4
KUX
Nej trimfilen göt detta fenomen.
hej!
Jag fick samma felkod som du efter ett besök hos Thomas..
Hur löste du de? Är intresserad av felet om de var programvaran eller något i hårdvaran?
Tack
Mvh Jonathan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.