AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ 5-Serien ]

Vilken utrustningsnivå ska jag ha och vad heter funktionerna hos BMW F11

Visad 623 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg117st
Postad/Inlagd2018-08-07 18:23
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Äger följande bilarÄger följande bilar:
Volvo V70 D4 -14
Hej BMW folket!

Har varit ifrån märket sedan 2008, men känner att det är dax igen.
Trivs bra i Volvo men deras växellåda suger som bara den.
Jag vill köpa en BMW som motsvarar det jag har idag men med en fungrande automatlåda.
Här är några saker jag önskar även i nästa bil.

1. Kunna styra dieselvärmaren från mobilen, även se status på bilen.
2. Stor skärm det jag har min info ( idag 7") och GPS
3. Navigition inbyggt
4. Köra ljud trådlöst från mobil till högtalare + styra detta från ratten
5. Har idag 3 lägen i instumentpanelen vilket det ena är digitalt ( ser hastigheten i siffror) där även gps syns, nästa avfart osv.

Har ett tak på 220k, vad får jag?
OBS, vad ska jag kika på som köpare- Fel & brister?

IP: ...[.113.94]
Annons
Antal inlägg166 st
Postad/Inlagd2018-08-07 19:20
Anmäl svaretAnmäl svaret
520d (Lci-2) -14
Hmmm... Varför vill man byta till en F11:a,när man kört Volvo ( Är själv lite "svag" för MB E-klass) Men att byta från Volvo till en senare F11:a. Det är ju ett "annat tankesätt"

Ja en senare F11:a finns med både manuell och timerstyrd Webasto.

Ja,en större display för navi fanns tillgänglig innan LCI=2014,men fungerar smidigare i LCI utförande.

Volvoägare kan nog ÄVEN finna Audi's A6 (C7) tdi,som alternativ...

Vilket motorspann ingår i accpetanskriterierna?           IP: ...[2.15.99]
Antal inlägg117 st
Postad/Inlagd2018-08-07 21:01
Anmäl svaretAnmäl svaret
Volvo V70 D4 -14
Är inte mycket för MB, känns lite " Gubbe".
Vill ha där man har en app i luren där allt styrs ifrån.
Vad är LCI?
Ingen Audi med oljeförbrukning som en gammal villapanna.
Har idag ca 170hk ,så där om kring ,typ en 520D eller större.           IP: ...[.113.94]
Antal inlägg2.913 st
Postad/Inlagd2018-08-07 21:46
Anmäl svaretAnmäl svaret
G30 530e Mosselman
Tio år med Volvo, varför inte titta på en V90 T8? Norges mest sålda bil i alla fall...kanske efter Tesla X

Snygg är den i alla fall och med 408 hästar ingen 240 GL :-)           IP: ...[207.240]
Antal inlägg1.518 st
Postad/Inlagd2018-08-08 08:58
Anmäl svaretAnmäl svaret
Audi Q7 2016
Förstår delvis missnöjet med Volvos växellådor, (baserat på det jag kört en XC70 D4 -17) Den 8-stegade i BMW:n är avsevärt trevligare. D4 är fö en ok maskin så länge man inte försöker pina den, snacka om att tappa kraft med varven...Nåväl, det jag kan svara på.

1. BMW:s motsvarighet till Volvos "onlinetjänster" är inte lika bra tyvärr, men det du efterfrågar ska gå om bilen Connected Drive och tillhörande tjänster (lite osäker på exakt vad de heter) Appen i telefonen heter typ BMW Connected.

2. Navigation Professional heter den största skärmen i F10/F11, fin skärm men snäppet under i kvalitet med nyare bilar.

3. Se ovan, navigationen funkar bra och är enkel att använda!

4. Tror detta följer med på köpet med Navi Professional (iaf på 2014 och nyare) Värt att nämna är att infotainment-systemt är bättre med iOs än Android, Spotify-stödet tex. Möjligheten att styra är bättre med iOS + att man ser bild på artist/låt vilket ju är mkt viktigt... :)

5. Det finns digital instrumentering till F11 men det är tillval, dock ser man köranvisningar från navigationen i instrumentpanelen även med den analoga varianten.

Jag skulle sikta på en 530d 2014-, tror det ska gå att få tag på för 220k. Lycka till.

IP: ...[240.206]
Antal inlägg7.062 st
Postad/Inlagd2018-08-08 09:35
Anmäl svaretAnmäl svaret
M235i/6 -16
Det här känns inte helt lätt att lösa va? Blir nog en äldre bil med många mil för att få in det där med den budgeten.

Automatiskt tänker jag att du vill ha en nyare bil än den -14 du kör idag, iaf inte äldre.

1) Bränslevärmare är inte lika vanligt på BMW och definitivt mindre vanligt på de mindre motorerna jämfört med de större (och därmed dyrare). Volvo har ju det i stort sett som standard.

2 & 3) Navi professional minskar ju utbudet också, men då får du ju en stor skärm.

4) Inga problem

5) Förstår inte exakt, men att se navin där går ju, däremot inte digital hastighetsmätare. Men inte lika avancerat som på de bilar som säljs idag ex. från VAG-koncernen.

Om jag ska vara ärlig så känns det som småsaker du fokuserar på. För mig är det viktigare med bra stolar, trevlig ratt, fin motorgång, bra effekt, vettiga utrymmen, trevlig körkänsla, osv. Sådana saker som påverkar mig när jag kör bilen. Att som nummer 1 ha något som inte ens handlar om att köra bilen är annorlunda mot hur jag tänker.
          IP: ...[6.28.75]
Antal inlägg49 st
Postad/Inlagd2018-08-09 00:06
Anmäl svaretAnmäl svaret
F11 LCI 520dAT -15 M-Sport xDrive
F11 520dAT -12 M-Sport (Såld)
e91 335iAT -07 M-Sport (Såld)
e90 320i -06 M-Sport (Såld)
BMW´s motsvarighet på nr:5 är väl tillvalet utökat instrumentkluster?           IP: ...[253.116]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2020 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 318ti  -03
Pris: 37.000:-

BMW 730 d  -17
Pris: 480.000:-

BMW 320  -94
Pris: 30.000:-

BMW 750i  -91