Sida 3 av 4
|
|
---|---|
Imponerande tider, men vad görs mellan steg 1 och steg 2 hårdvarumässigt som gör att man kan ta ut ytterligare 50hk mot steg 1? | |
"Ventura anpassar boxen till den specifika motorn och jobbar vad jag förstod med bara med Audi, BMW, MB och VW typ. Den kopplas till 4 sensorer (till skillnad från en eller två som vissa andra) - 2 x turbo, kamaxel och bränsle. " Det är ju just sådant som är så himla scary med boxar tycker jag. Den lyssnar bara på 2 eller 4 givare. Om motorn tex börjar spika pga temp, sämre bensin eller liknade så lyssnar inte en extern box på knack-sensorerna i topplocket utan tror allt är frid och fröjd och tycker det är bara bra och det är bara att ladda vidare för fullt. Funkar säker perfekt med box till den dagen man ger fullgas och fått lite sämre bensin, det är +35 garder ute eller man är på hög höjd i Alperna tex Motorstyrningen försöker allt vad den kan för att rädda motorn med att sänka turbotryck, backa tändning osv: Men boxen har noll-koll på spikningen och lurar motorstyrningen helt. Bara och ösa på. |
|
Transocean |
Ja ja, det är konstigt att BMW-handlare säljer och monterar boxar; och ger garanti på bilar med en lurebox😀 |
Bmw säljer och monterar inga boxar | |
Malcus: AC Schnitzers trimsatser säljs och monteras av tyska BMW handlare. Åtminstone gjorde de det fortfarande senast jag var på besök där. Vet däremot inte om det är ett centralt avtal eller om det bara några enstaka handlare som gör det. Men har sett erbjudanden och uppskyltning hos flera olika handlare så någon form av samarbete från centralt håll borde finnas. |
|
Då är det ac schnitzer som tar garantin på samma sätt som dinan gör i USA. | |
Transocean |
Säljer inga boxar....tar garantin som Dinan....du verkar kunna detta med garanti rätt bra 😁😁😁😁 |
Någon som är intresserad av samköp från Ventura? Kan få ner priset en bra bit, gissar runt 10/15%. | |
Jättekort lägesrapport - fortfarande lika nöjd med boxen! Med fler mil har jag också bättre underlag för förbrukningen och den är ca 4,3% lägre än utan boxen. Jag kör också lite mer.. inspirerat, så med motsvarande körning mot innan så är det nog 5-6%. | |
Kul att höra att du är nöjd. Lutar åt Ventura för min del med efter att ha läst på en hel del. Diskussionen ”box” vs motoriptimering, en viktig sak för min del är spårbarheten som ingen lyft här. Har en leasingbil och är rädd att man upptäcker förändringen om man låter någon pilla i ECUn, vilket man slipper med box. |
|
BSR tar 311 hk ur B48. Seriöst och med maskingaranti. |
|
Intressant. Vad kostar det och hur ordagrant kan man ta "maskingaranti"? Vad jag läst (ej upplevt) så blir det trots detta strul om något skulle hända då det landar i "orsaksfrågor" som är svåra att bevisa. | |
pe 628 Toyota Yaris -21
Årets bil 2020 Världens mest sålda bil 2020 Väldens största biltillverkare. |
GDM har dessa undantag: Tre motorer täcks inte av maskingarantin på grund av inbyggda svagheter från fabrik: N20 i BMW, B48 i Mini samt 2.3 EcoBoost i Ford Focus RS och Mustang |
Ring och kolla hur maskingarantin fungerar i ditt fall för det är ju bara det som är intressant. Om du har den sexåriga maskingarantin via försäkringen på din bil så är det bara att ta din PPC och lägga tillbaka originalprogrammet så är problemet löst. |
|
Undrar varför just b48 i mini? Dålig kylning eller klen växellåda? Är ju samma motor som B58 med 2 cyl mindre. | |
@TurboX Nja skulle jag säga. Det är precis det där som kan ställa till det om jag inte missuppfattat dig helt. | |
Vad menar du med att ställa till ?? Glasklart på BSR:s hemsida. |
|
@TurboX Precis. Missförstå mig inte, jag har inga som helst åsikter om trimmet, eller trim vs box. Läser man på hemsidan så är det precis den typen av villkor som ställt till det i ärenden där oklarheter uppstår ex kring var ansvaret ligger. Dvs det blir ett "handhavande" vs "fabriksgaranti" vs "BSR garanti" som blir hur snårigt som helst. Nu kanske jag är ute och cyklar helt, för jag baserar inte min tvivel på BSR utan på ex Dinan. Så ta inte det jag skriver som sant, men jag tycker det är viktigt att man iaf belyser det. BSRs garantivillkor: Länk |
|
Det där med garantier är mycket knepigt, man måste läsa igenom allt finstilta företagen har ofta mycket friskrivningar | |
Jo men din bilförsäkring har 6 år maskinskadegaranti. Med BSR återställer du till ditt originalprogram. Vad är problemet ? Bättre än så kan det aldrig bli. Dinan kör med piggibox som är en helt annan grej och kan aldrig jämföras med en seriös programmering. |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.