AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ Allmänt om bil och trafik ]

Sommardäck Sailun 215/55R16 till Mondeo -12 extra bil

Visad 287 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg43st
Postad/Inlagd2018-07-22 20:58
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Äger följande bilarÄger följande bilar:
X3 -17
ER6-N -15
Mondeo -12
R1200GS -11
Golf Multi -08
K1200GT -06
Mondeo -05
Har en Mondeo -12 som behöver nya sommardäck.
Brukar köpa Continental Continental ContiPremiumContact 5 till övriga bilar och de har fungerat riktigt bra.
Nu har Mondeon snart passerat 20 000mil och är mer en extra bil och funderar mer på några billigare däck.

Nån som har erfarenhet av:
215/55R16 97H Sailun ATREZZO ELITE XL
215/55R16 97W Sailun ATREZZO ZSR XL

Det lilla jag hittat är att Sailun är bra ekonomi däck eller så sågas dem. Sailun är en stor tillverkare men okänd i våra trakter. Ser att de sitter på fler och fler bilar.

Länk till test i UK.
[LÄNK]
[LÄNK]

Enligt flertalet kunders omdömen verkar det vara ett vettigt däck till lågt pris.

Så, vad köpa?

X3 -17, E91 320dAT -10, K1200GT -06, ER-6N -15           IP: ...[.78.193]
Annons
Antal inlägg627 st
Postad/Inlagd2018-07-22 21:19
Anmäl svaretAnmäl svaret
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Körde Sailun på min gamla mondeo av föregående modellserie.
16 tum, 205bredd. Funkade utmärkt för syftet.
Normal körning mao. Inga problem m balansering el nåt. Då funkade det som gott budget alternativ. Inte samma prestanda som ett märkesdäck, men utsattes inte heller för några extremtsituationer. Gjorde sitt jobb helt enkelt så min erfarenhet är positiv.           IP: ...[133.164]
Antal inlägg21.800 st
Postad/Inlagd2018-07-22 22:05
Anmäl svaretAnmäl svaret
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Vad kostar Sailun-däcken?

Sailun var sämst i test:
[LÄNK]

Att enskilda personer är nöjda med sina däck beror nästan alltid på att ingen vill erkänna att de köpt dåliga produkter och att de ALDRIG har någon referens att jämföra till under direkt jämförbara förhållanden - dvs. så länge man inte kör i diket är man nöjd...

Personligen skulle jag nog kika på mer etablerade budgetmärken från de stora tillverkarna om man nu nödvändigtvis ska spara några enstaka kronor på däck.
T ex. Sava, Barum, Uniroyal, Kleber, Gislaved och Semperit.

Däremot skulle jag personligen aldrig betala fullpris för Bridgestone-däck, då de enligt mina erfarenheter inte håller "premiumklass" då de generellt har dåligt grepp och bullrar mycket.

Utslaget på total däcklivslängd brukar det bli billigare att köpa t ex. Michelin då de håller mycket längre och har bra prestanda i alla discipliner under större delen av sin livslängd samt rullar lättare = lägre förbrukning som gör att däcken "betalar sig själv" över livslängden och dessutom brukar de gå vibrationsfritt hela livslängden...så titta inte bara på inköpspriset utan räkna på totalkostnaden över hela livslängden på däcken!

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!           IP: ...[.209.62]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2019 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW M3  -07
Pris: 295.000:-

BMW 550  -08
Pris: 75.000:-

BMW 325  -06
Pris: 38.000:-

BMW 335  -07