AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ Bilstereo GPS Navi TV Tele Ljud Larm ]

Vilken dashcam väljer jag? Tonvikt på P-övervakning och säker lagring.

Visad 1.572 gånger
Besvara
Sida: 1 2 AutoPower Forum Första sidanFöregående sidaNästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg2.891 st
Postad/Inlagd2018-07-24 13:56
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
750iAL -99
Tack för tipset, Sverige!

Appen får ju ett bra betyg även av övriga, så den får det bli. Men vad betyder det nämnda priset, kr 21,68 per ”object” ?

(Jag ber om ursäkt för min ryckiga konversation. Har legat under bilen. :) )

/Lennart           IP: ...[.184.52]
Antal inlägg1.721 st
Postad/Inlagd2018-07-24 14:56
Anmäl svaretAnmäl svaret
130i E81 -08/09
M-sport
(325xi E90 -06 såld)
(323ti E36 -99 såld)
Det är en engångskostnad som man betalar till utvecklaren, en tjeck. Man kan använda den en timme gratis för att se att den funkar ihop med telefon/kamera innan man köper.

Skönt att du inte fastnade under bilen... ;)

---
Det är bara döda fiskar som följer med strömmen.           IP: ...[208.240]
Antal inlägg2.891 st
Postad/Inlagd2018-07-24 15:10
Anmäl svaretAnmäl svaret
750iAL -99
Tack igen.

Det var det där med "per objekt" jag hängde upp mig på. Onödig uppgift, kanske, såvida det inte avser "per kamera" eiier nåt ditåt.

Antal inlägg2.891 st
Postad/Inlagd2018-08-01 11:21
Anmäl svaretAnmäl svaret
750iAL -99
Så, nu har jag fått och provkört min Mobius 2.

Det är för tidigt för en recension, men kameran fungerar som tänkt, med ett par undantag.

Den är egentligen tillräckligt liten för att på något sätt kunna fästas på/vid backspegeln och där kunna undgå upptäckt (om jag bara tejpar för diverse signal-LED).

Men jag börjar med att sätta den dold utanför bilen. Det känns säkrare och jag slipper kabeldragningen (i bilen), som antagligen skulle kräva en del jobb för att bli snygg.

Så långt har jag bara två minus att fundera över: Den relativt korta batteritiden och den oväntat starka värmealstringen.

Som jag skrivit tidigare, har jag inte lyckats hitta någon heltäckande specifikation på, eller beskrivning av, apparaten. Mest reklamsnack, som är både ofullständigt och ibland felaktigt. Någonstans har jag läst att kameran kan filma i 2 h. Då hade jag förväntat mig att stand-by-tiden skulle vara åtskilligt längre, men det är DEN som är 2 h. Dvs för en natts bevakning är en extern strömförsörjning helt nödvändig.

Värmeutvecklingen (också i stand-by-läge!), som nämnts någonstans under mitt informationssökande (där den medföljande metallfoten sägs fungera som "kylfläns") är inget problem i sig, men erfarenheten säger mig att elektroniska komponenter stressas av hög värme och riskerar bli kortlivade. Jag tvivlar därför på att kameran kommer att kunna leverera en "lång och trogen tjänst". Men hoppas kan jag fortfarande, och ni, "Backard" och/eller "Sverige", som har använt era kameror ett tag, kanske kan komma med uppmuntran i det avseendet.

Mobiusappen väntar jag med ett tag. Vid närmare studium har den inte så mycket att tillföra just nu. Men där kan jag säkert komma att ändra åsikt med tiden.

Inspelningarna tar inte jättemyclket minnesplats. Utan ha kontrollerat i detalj, kan jag nog acceptera "Sveriges" kalkyl.

För smidigaste/bekvämaste bevakning står fortfarande Arlo på önskelistan. Eller åtminstone någon wifi-baserad variant. Men det skall bli kul att köra Mobius ett tag nu och se hur det löper på i praktiken.

Sida: 1 2 Första sidanFöregående sidaNästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2020 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 750li  -06
Pris: 72.000:-

BMW 320  -14
Pris: 175.000:-

BMW 335i  -07
Pris: 185.000:-

BMW 735i  -91