|
|
---|---|
Tjenare. Är så att jag har lite krångel med min e39 -03a. Min abs hugger lite lätt när jag bromsar i låga hastigheter, likaså så blinkar antispinnlampan till ibland. Har testat att byta absgivare vänster bak. Har faktiskt till och med testat tre olika nya givare. Men felet kvarstår fortfarande. Ytan som givaren läser på är också rengjord. Är dock ett litet jack i ytan. men det ska väl inte göra något då det ju är magneter som läser av eller? Så tänkte om det kanske är själva abs enheten fram uder huven som är trasig. Hört att det är vanligt fel på e39. Men frågan är då hur jag kollar om den är sönder eller inte? Eller om ni har några andra tips på bra saker att kika efter. Är riktigt jobbigt när det håller på sådär. Mvh Andreas SECOND PLACE FIRST LOSER | |
Har du läst ut felkoder? FAF |
|
Något skit med rattvinkelgivaren? Men som sagt, kolla felkoder. // Magnus |
|
Har bara läst av med min carly. Har inte tillgång till något annat att läsa av koderna med. SÅ kanske bra är till att höra med någon verkstad då så dom kan läsa av koderna? SECOND PLACE FIRST LOSER |
|
Vilka felkoder fanns det med Carly? FAF |
|
Får inte ut några felkoder på detta med carly. därför det är lite svårare att veta vad som är felet. Men eftersom jag testat med tre olika nya absgivare vänster bak så tycker jag det borde vara något annat som är fel. SECOND PLACE FIRST LOSER |
|
Är inte hastighetsmätaren kopplad till givare vä bak? I så fall borde även hastighetsmätaren visat fel/ryckt. I så fall är det någon av dom andra givarna som spökar alternativt ABS modulen. Du behöver få ut felkoder för att kunna leta vidare. Ingen i närheten som har utrustning? FAF |
|
Ja hastghetsmätaren och förbrukningsmätaren la av när givaren vänster bak gav sig. men det funkar nu. Får helt enkelt kika om jag hittar någon i närheten av ulricehamn som kan hjälpa mig läsa felkoder då helt enkelt. SECOND PLACE FIRST LOSER |
|
Har varit med om exakt samma på en e39, 528iAT. Minns jag rätt så berodde det på dålig kontakt mellan sensor och jord höger fram. Jag kunde provocera fram felaktiga live-värden genom att köra i åttor på en stor plan, vilket underlättade mycket för felsökningens skull. Diagnosinterface är a och o i dessa sammanhang. | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.