|
|
---|---|
Vet att vissa föredrar mappning och vissa fysiska boxar men kan någon förklara skillnaderna samt för- och nackdelar? Jag har fastnat för två olika boxar: RS-modellen av denna: Länk Länk Någon som har testat någon av dessa? | |
Transocean |
De boxar du tittar på skulle jag inte installera på egen bil då dessa billiga boxar endast sprutar mera diesel i systemet. Visst får man mera effekt men ofta även felkoder, avgasreningsproblem eller motorras. Dyrare boxar med många tillkopplingspunkter skulle jag däremot inte säga nej till (Mosselman, ESS,Hartge, AC Schnitzer). Fördelen med boxar är uppenbar; dom kan lätt demonteras t ex om man skall till service eller om bilen beter sig konstig. En mappning blir man inte så lätt av med. Goda tuningboxar kostar en del mer än dom du länkar till....fem till femton gånger så mycket :-) Men visst, är det slit å släng som gäller så duger även en box från Racechip. |
Ok, tack för svar! Den här då: Länk Den har ju 3st anslutningspunkter, bränsle, laddtryck och kamaxelgivare. |
|
Hela principen med de där boxarna är att de fejkar felaktiga signaler från givare som lurar bilen att kompensera genom att spruta in mer diesel, höja laddtrycket utan att ha kontroll på de verkliga värdena. Det är ett oerhört dåligt sätt att arbeta på för att uttrycka det milt. | |
Transocean |
Ja, go for it! |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.