AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ Bilstereo GPS Navi TV Tele Ljud Larm ]

Koda ny radio e91 runt dalarna

Visad 739 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg45st
Postad/Inlagd2018-06-06 09:52
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Äger följande bilarÄger följande bilar:
325i E91 -09
Hej!

Min radio i e91an har gett upp av någon anledning. På bildelsbasen finns ingen med exakt samma reservdelsnummer, jag funderar därför på att köpa en annan "version" av radion och då måste jag koda den om jag har förstått det rätt. Det är en professional.

Finns det någon som kan koda bmw i Dalarna och helst i borlänge/falun området?           IP: ...[0.8.115]
Annons
Antal inlägg328 st
Postad/Inlagd2018-06-06 15:43
Anmäl svaretAnmäl svaret
M3 E36
Har du kollat med M-bilar?           IP: ...[.164.42]
Antal inlägg45 st
Postad/Inlagd2018-06-06 18:16
Anmäl svaretAnmäl svaret
325i E91 -09
Nej men jag antar att dom bara kommer försöka sälja på mig en ny stereo för 10k. Dessutom tycker jag att han reservdelskillen man får prata med där är så otrevlig.           IP: ...[0.8.115]
Antal inlägg74 st
Postad/Inlagd2018-06-07 12:21
Anmäl svaretAnmäl svaret
E91 325iT M-sport -10
Risken är att du behöver koda stereon även om du hittar en med samma nummer. Kodningen skiljer sig beroende på vilket ljudpaket man har tex.

På vilket sätt har den gett upp ? Har du spanat in denna tråden ?

[LÄNK]

Vi är flera som verkar ha haft huvudenheter som lagt av som sedan återuppstått.
          IP: ...[3.84.11]
Antal inlägg45 st
Postad/Inlagd2018-06-14 12:44
Anmäl svaretAnmäl svaret
325i E91 -09
Hej!

Jo jag har läst den tråden och försökt på alla möjliga och omöjliga sätt att få igång den. Börjar nu ge upp och har hittat en begagnad som till och med har bluetooth. Måste bara hitta någon som kan koda eller så måste jag lära mig.           IP: ...[0.8.115]
Antal inlägg83 st
Postad/Inlagd2018-06-29 14:36
Anmäl svaretAnmäl svaret
118i-05
Hej,
En kontrollfråga. Vad har du för högtalsystem I bilen idag, har du hk logic 7 eller har du de vanliga hifi eller basic?
Det är inget med modellnamnet att göra om du behöver programmera om den eller inte för att det ska komma ljud i din bil.

Om den suttit i en bil med hifi eller bas systemet så kommer förstärkaren vara aktiverad på den och det borde bara vara att sätta in den om du inte har logic 7 I din bil:)
Om den däremot har suttit i en bil med HK logic 7 systemet så är most bussen aktiverad på den och förstärkaren avaktivera.

Att programmera om och aktivera själva stereon är ganska enkelt om du hållit på lite med datorer. Skulle helt klart rekommendera dig att köpa ett billigt obd2 interface på eBay om du tänkt ha kvar bilen ett tag. Inte främst för att programmera om stereon men för felsökning och släckning av felkoder etc.

Här finns ett inlägg där du kan se mina värden på min professional radio jag hade och vilka parametrar man kan sätta.
[LÄNK]

Har du köpt någon ny radio än? Eventuellt har jag kvar en som jag köpte till min 118i för ett par år sedan. Kan leta i förrådet om det är en professional eller business model. Kommer inte ihåg vilken jag hade i när jag sålde min 1 serie.

IP: ...[4.54.64]
Antal inlägg45 st
Postad/Inlagd2018-07-03 18:51
Anmäl svaretAnmäl svaret
325i E91 -09
Hej!

Då har jag löst problemet och det är dags för återkoppling.

heddan99: Tack för ditt inlägg och tack för erbjudandet om att sälja en radioenhet.
Jag har "S677A HiFi System Professional DSP" vilket som du säger betyder att ljudet skickas över MOST-busen. Dom flesta (alla) radioenheter på bildelsbasen för 2009 års modell hade vad jag kunde se maximalt Hifi.

Så det jag gjorde var att köpa en begagnad radioenhet från 2009 på bildelsbasen. Eftersom bilen den var plockad av inte ens hade Hifi så fick jag mycket riktigt inget ljud när jag kopplade in den även om enheten i sig hoppade igång (jävligt skönt). Jag köpte därför ett INPA kit av OlaO på blocket. Sedan följde jag dels hans guider för att få ingång NCSexpert och sedan följde jag en guide för att reseta moduler till fabriksinställningar så hoppade allt igång. Kodningsjobbet tog 1 minut när jag väl förstått vad jag skulle göra! Väldigt smidigt.

Totalt pris var 2500:- för ny radiohuvudenhet och 625:- för INPA-kitet. Såhär i efterhand så kanske jag skulle skickat den till Rumänien för reparation. Det kanske hade varit billigare. ( se tråd "Vem lagar CCC enheter?".)           IP: ...[0.8.115]
Antal inlägg45 st
Postad/Inlagd2018-07-03 18:53
Anmäl svaretAnmäl svaret
325i E91 -09
Ska tillägga det om att det är någon i Borlänge/Falun eller Mora som behöver hjälp med något liknande så kan jag hjälpa till!           IP: ...[0.8.115]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2020 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 750li  -06
Pris: 72.000:-

BMW 320  -14
Pris: 175.000:-

BMW 335i  -07
Pris: 185.000:-

BMW 735i  -91