AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ 5-Serien ]

Köpråd Bmw 520d -15

Visad 5.159 gånger
Besvara
Sida: 1 2 AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sidaSista sidan
Inlagd av Fråga
Antal inlägg8st
Postad/Inlagd2018-06-06 08:34
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Hallå första inläggetpå detta expert forum

Ska återgå till Bmw efter flera års fiskande i andra märken.

Ska åka och kolla på en Bmw 520d 2015 tillverkad 14 med 15000mil på mätaren, 8 växlade automatlådan. servad på Bmw, fick däremot ingen info vad dom hade bytt då bilen står på en privatperson men som sälj uppdrag på firma.
160kkr skulle jag få betala

Det jag skulle vilja ha lite råd om är vad jag ska kolla efter.

Luftfjädringen bak
Gnissel från fläkt
Knarr o oljud från inredningen
Bromsvibrationer
Slitna skivor
El dragkroken
Listerna
Om bilen drar vid körning.

Med vänlig hälsning, P           IP: ...[.241.90]
Antal inlägg13 st
Postad/Inlagd2018-06-06 09:39
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
BMW 520d m-touring -13
Jag gjorde nyss liknande som du, alltså gick från BMW till Kia för 10 år sen, skaffa en 520 f11 för mindre än ett år sen, ångrar det som fan, visst BMW-n är snyggare än dom Kia bilarna jag haft men vad hjälper det när det bara krånglar, har haft 0 fel på koreanerna men nu när det är en tysk så är krånglet tillbaka igen, har precis beställt grejjer för 15000 till luftfjädringen bak å håller tummarna på att den kommer funka när jag får hem nya kompressorn, å det är på en bil som gått strax över 6000 mil. Blir aldrig mer BMW för min del ( ägt 6 st)           IP: ...[.138.88]
Antal inlägg8 st
Postad/Inlagd2018-06-06 11:49
Anmäl svaretAnmäl svaret
Tog en Carfax koll på bilen detta ser lite skumt ut

2018-03-31
Fordonet är anmält för avställning för trafik i Sverige.
2018-02-02
Fordonet är anmält för påställning för i trafik i Sverige.
2017-12-12
Fordonet är anmält för avställning för trafik i Sverige.
2017-11-28
Ny ägare registrerad. Fordonet köpt av privatperson.
Fordonet är anmält för påställning för i trafik i Sverige.
Inga lån rapporterade.
2017-11-06
Ny ägare registrerad. Fordonet köpt av återförsäljare.
Fordon redovisas som försäkrat med tillfällig försäkring som ägs av återförsäljaren.
Inga lån rapporterade.
2017-11-03
          IP: ...[.241.90]
Antal inlägg169 st
Postad/Inlagd2018-06-06 21:48
Anmäl svaretAnmäl svaret
520d (Lci-2) -14
övverväg en "fusk EU6:a" i stället,en Lci -14,så slipper du AdBlue trasslet,bara hitta rätt exemplar.
          IP: ...[5.19.47]
Antal inlägg8 st
Postad/Inlagd2018-06-06 21:51
Anmäl svaretAnmäl svaret
Okay så de kan vara värt att ha en lci -14 modell istället då. Mycket trassel med adblue? Tycker lite att de är rätt väg att gå att ha så lite utsläpp som möjligt har man tut kan ju bilen klara en euro 7 klassning med           IP: ...[.241.90]
Antal inlägg169 st
Postad/Inlagd2018-06-06 21:56
Anmäl svaretAnmäl svaret
520d (Lci-2) -14
@endurogubben

Joro,du har en viss poäng,E34,39 F1x bibehåller sina weakspots än idag. Toyotas Lexusbilar håller en nästan en "overkligt hög kvalitet"...           IP: ...[5.19.47]
Antal inlägg924 st
Postad/Inlagd2018-06-07 09:55
Anmäl svaretAnmäl svaret
Mig veterligen har varken bakhjulsdrivna 520d -14 lci 184hk eller -15 190hk Adblue.

Däremot xDrive pga högre utsläpp med fyrhjulsdrift.

Antar att det är denna?
[LÄNK]
Ser ut att vara skador på fronten enl bilderna.

Hade även satsat på ngt med lägre mil. Du har t.ex. full el/maskinskadeförsäkring som täcker allt upp till 15000 mil via Tre Kronor.

Någon av dessa t.ex:
[LÄNK]

IP: ...[9.24.25]
Antal inlägg8 st
Postad/Inlagd2018-06-07 13:37
Anmäl svaretAnmäl svaret
Okay har en rätt stram budget på 170kkr o man vill ju helst bli så miljömedveten som möjligt. Men kommer ju köp bilen utan inbyte borde kunna få ner priset lite
Men får ringa bavaria o kolla detta med adblue           IP: ...[241.213]
Antal inlägg55 st
Postad/Inlagd2018-06-07 16:55
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW 530D Xdrive G31 Bluestone Metallic,inovatioon edition, Driving Assistance Plus, Med mer lull lull - 18

Bmw 116i m- sport 2015

VW polo 1.2 Leasing
Är denna ett alternativ ?
Det är lci och EU6

[LÄNK]           IP: ...[.187.96]
Antal inlägg924 st
Postad/Inlagd2018-06-07 18:26
Anmäl svaretAnmäl svaret
LCI/Facelift är alltid Euro 6.

Däremot behöver xDrive extra tillsats av Adblue eftersom de annars inte skulle klara kraven pga högre utsläpp.

Tycker isf de nyare länkade -15 med nya motorn och lägre miltal är klart intressantare.           IP: ...[9.24.25]
Antal inlägg8 st
Postad/Inlagd2018-06-07 19:26
Anmäl svaretAnmäl svaret
Stämmer bara 520 med x drive har adblue. Ska in imorgon och kolla lite så man vet lite mera vad man vill ha           IP: ...[.244.80]
Antal inlägg8 st
Postad/Inlagd2018-06-08 18:09
Anmäl svaretAnmäl svaret
Nu hann ja bara in på 2 ställen kollade på jilenni den första länken den som gått 15000mil bilen såg bra ut inga skador på fronten kunde välja till autoconcept garanti 18000mil 40kkr ersättning max.

Sen kikade jag på [LÄNK]
Men kunde inte göra mycket på priset sen är någon sorts värmare ett måste. Men jag kanske ska kika mera på 184hk modellen med lic.

Hur stor skillnad är det på sportstolarna jämfört med comfort? Tyckte comfortstolarna va väldigt mjuka           IP: ...[.129.61]
Antal inlägg8 st
Postad/Inlagd2018-06-09 16:18
Anmäl svaretAnmäl svaret
Nu kom denna upp [LÄNK] vad tror ni om den? Lite över budget km man se utrustningslistan någonstans? Gumman är prompt emot vit bil men men 😉           IP: ...[.129.61]
Antal inlägg92 st
Postad/Inlagd2018-06-09 19:52
Anmäl svaretAnmäl svaret
530xd M Touring -15
325da Touring -09 (såld)
325i MTech 2 -89 (såld)
Steg1
Gå in på länken nedan och kopiera chassinummer (vin). Du kan behöva ett registrerat konto för att se vin
[LÄNK]
Steg 2
Gå in på länken nedan och klistra in vin från steg
[LÄNK]           IP: ...[128.189]
Antal inlägg270 st
Postad/Inlagd2018-06-27 20:01
Anmäl svaretAnmäl svaret
535ia 97 sedan
tycker du ska *INTE* komma tbax o köra bmw igen om du inte vill ha huvudvärk dvs, läs igenom forumet här med alla mardrömsscenarion först. Flertal bmw här med motorhaverier och turboras/kedjeras. Ta en extra funderare innan du blir helt pank. Kör asiat/lexus om du vill slippa krångel, även jag har alltid haft bmw men orkar inte längre pga för mycket fel på dom. Du vill köra miljömedvetet säger du men väljer deras fuskdiesel? dom lurar ju folk att det är miljöbil när det är bara kasst mjukvara som lurar folk att det släpper ut mindre grejer. Kör hybrid/elbil ifall du vill vara miljömedveten för diesel är inte bra för miljön och bmw kommer att bränna dina fickor. Lycka till.           IP: ...[7.230.3]
Antal inlägg15.714 st
Postad/Inlagd2018-06-27 20:58
Anmäl svaretAnmäl svaret
Audi E-tron S-Line
BMW 335 E93 DCT M-Sport
Trams           IP: ...[9.76.22]
Antal inlägg10.054 st
Postad/Inlagd2018-06-27 21:12
Anmäl svaretAnmäl svaret
Panda: Hänger du på garaget.org och "polar" med Evildan, nån "smurf" o allt vad "Prius, Prius+ & Lexus" töntarna heter? När jag höll till på garaget.org för typ 2.5 år sedan så var svaret på ALLA problem,köpråd & whatever: Prius eller Prius+, och Lexus. Allt annat var skit. Att jag kört min skitbilar flera varv runt jorden utan problem måste ju vara ren tur.           IP: ...[197.202]
Antal inlägg270 st
Postad/Inlagd2018-06-27 22:07
Anmäl svaretAnmäl svaret
535ia 97 sedan
Dawwe: Ja jag tycker du har haft väldigt mycket tur isf, eller så ljuger du o har spenderat alla dina pengar på din bimmer, men hur som helst så tänker ja bara på ts plånbok och inte på din ide av vad en bra bil är.

[LÄNK]

kallar du detta för jorden runt?

[LÄNK]

här då? kanske ts borde poppa lite popcorn och ha lite kvällsläsning? finns jävligt mycket att läsa på detta forum som skulle ge vem som helst kalla fötter till att köpa sånt skräp. givetvis får folk göra som dom vill men vill helst hjälpa folk att inte bli ruinerade, är det så negativt?

o ja lexus är bra bilar, what of it?           IP: ...[7.230.3]
Antal inlägg8 st
Postad/Inlagd2018-06-27 22:34
Anmäl svaretAnmäl svaret
läst hels problem med f11 tråden, jag tror att man kan hitta en liknande tråd om alla bilmodeller. Största problemet med asiatiska bilar är att dom inte vet vad en bakåtvändbilstol är och deras korta framstolar utan justering blir jobbiga. Men jag ska in o kika på optima sw innan jag bestämmer mig. EL hade absolut varit det mest miljömedvetna men jag tycker att tekniken inte är klar kört passat Gte och batteriet förlorar KWH efter massa laddningar och enda sättet att ordna det är byte.

Har ju 6mil enkel resa till jobbet utan möjlighet o ladda på jobbet så EL är nog inget för mig           IP: ...[.131.71]
Antal inlägg10.054 st
Postad/Inlagd2018-06-27 22:42
Anmäl svaretAnmäl svaret
Jag brukskör VW från -96, ett märke som sågas längs fotknölarna av den där andra webbsidan. Köpt vid 20000 mil nu 40000 mil. Jag har bytt delar "bara för att", men faktiskt så har INGET gått sönder. INGET. Aldrig blivit ståendes längs vägen, o då har skitbilen tagit mig låååångt ner i Europa. Bror min är BMW galning ut i fingertopparna, kör inget annat än BMW. Han har en 50000 milad 523i -97, även han har kört den i 20000 mil. Han har fått byta vattenpump, termostathus (spricka i plasten), bromsskivor o "framvagnens bärarmar". Repkostnad under 10000 på 20000 mil och ca 5 år. Är det något att bråka om? Den bilen får gå hårt, o fick visa vad den gick för i högsommarvärmen nere i Europa nåt år sedan (vid dryga 40000 mil). Marscha över 200 med en soppaförbrukning på typ 1.4 - 1.5 är helt otroligt. Vid 130 drar den jäkeln nästan ingenting (0.75-0.8), vilket är mindre än min VW. Har kört hans bil o det är stört omöjligt att hålla hastighetsgränserna med den, den går som bäst/snålast vid 140, har alltid "klagat" på att han kör för fort, nu förstår jag varför...

Panda ta inte illa upp, men du är paranoid. Du hör inte hemma bland de som vill KÖRA bil, du vill ÅKA bil. Vill man åka bil så skiter man i saker som "körglädje", "smiles per miles" och annat som skänker glädje & välbefinnande när man kör bil. Då håller man sig till Prius o tittar avundsjukt när nån "stor tysk" blåser förbi. Varför jag kör VW? Jo för att det är för påfrestande att oroa sig konstant för stöldrisken/skaderisken när jag kör mina BMW. Vem vill sno en gammal VW? O får den en repa eller en buckla så...bryr jag mig inte.

Ja jag har lagt ner "fläsk" på mina BMW. O nej ingen av de har nånsin haft ett reellt fel. Ingen. Det är en hobby för mig att "göra i ordning" bilen o sedan parkera den och "beundra" hur bra allt blev. Även Passaten fick en "onödig genomgång" vid inköp 2007 (hellackering, nya stötdämpare osv osv). Nej inte för att det behövdes men för att jag ville, och kunde. Nu 11 år senare tittar rosten fram hör & där, men mekaniskt är den som den skall, men inte som ny. Dock inga glapp eller nåt annat jobbigt. O nej mina BMW rullar inte många mil, men när de rullar så är det oslagbara "Smiles per miles".

Jag skulle aldrig nånsin överväga en Prius, eller Lexus. Lexus har försökt locka mig till diverse lanseringar av olika modeller (senast var den där nya sportkupen), behöver jag säga att jag INTE gick, trots att det skulle bjudas på gratis mat o provkörning mm? Fick även liknande från AMG (MB), där övervägde jag att gå, men nej.

Skall du bara snacka dynga om BMW så håller du till på fel sida. BMW är absolut inte världens bästa bil. Faktum är att BMW är inte bättre än någon annan "premium" bil. Frågar någon om köpråd på Autopower gällande en F10/F11 så vill den personen högst sannolikt inte höra nån dynga om Prius, Prius+ eller nån Lexus?           IP: ...[197.202]
Antal inlägg270 st
Postad/Inlagd2018-06-28 19:02
Anmäl svaretAnmäl svaret
535ia 97 sedan
Dawwe, du gör som du vill och ja försöker bara varna folk för vad det är dom tänker lägga pengarna på, gillar inte du det så vad synd. Jag är inte alls paranoid, lite nojig bara. Varför ska ja inte vara det? Hände ju mig att ja nästan blev ruinerad, varför ska andra behöva gå igenom samma sak? Tittar avundsjuk när nån bimmer åker förbi? du menar åker min lexus och kollar på när din bmw står i vägrenen me motorras snarare. För din bimmer kommer endå spendera större tiden hos verkstan än på vägarna så vad exakt har ja att vara svartsjuk över?           IP: ...[7.230.3]
Sida: 1 2 Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sidaSista sidan
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2022 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 320i  -81
Pris: 27.000:-

BMW Z3 2,8i  -99
Pris: 124.900:-

BMW 760 Li  -06
Pris: 150.000:-

BMW 740IA  -99