AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.213

Z3M roadster - original fälgar

Mr
7
Mroadstercarl
Bmw Z3 M Roadster -99
Har nyligen blivit med Z3 M Roadster! Ägaren innan hade slängt dit ett par 19” fälgar. Ser visserligen bra ut men jag skulle vilja få dit originalfälgar. Någon som vet vart jag ska leta? Tips? Jag har kollat blocket osv.
Styling 40 heter de på BMW språk har jag för mig...Ja de är svåra att hitta, o inte billiga, räkna med runt 10k för "rimliga" fälgar. Fälgarna finns/fanns i två varianter, en i kulören "fälgsilver" o en annan i "Chromeshadow", där den senare är den snyggare. Jag hade satsat på nya original, kostar runt 19k i denna Länk .

Annars kan du hålla koll på ebay.de och kleinanzeigen-ebay.de, de finns där emellanåt, men tyskarna vet värdet på dessa fälgar.

Länk

Länk (Chromeshadow!?)

Länk (dock 4 bakfälgar...)

La
720
Lasse Eklunda
530xDA Sedan -15
Z4M Coupe -07
523i LCI Sedan -07
Corvette Bigblock -72
Hej,

Här brukar man kunna hitta originalfälgar: Länk

//Lasse

Mr
7
Mroadstercarl
Bmw Z3 M Roadster -99
Tack för alla tips. Blir till att öppna upp plånkan verkar det som! . Tror ni man har igen det vid en försäljning i framtiden? Alltså att det finns original fälgar? Eller är det bättre att sänka priset 15-20.000?
Skaffa original, om så än något kantstötta. Ju äldre en bil blir desto viktigare brukar det vara att alla originaldelar finns... Jag skulle sålt 19' du får typ runt 5' för de med "rätt slitna däck". Investera sedan i original, det kommer bli den bästa affären på sikt.
Undrar lite varför du redan oroar dig för vad som är "bäst" vid en ev framtida försäljning? Du har ju precis köpt bilen? Ja om du nu inte köpte i "spekulationssyfte".
We
1.904
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Emellanåt säljs originalfälgar för 5-8K, vill du ha mint kondition kan det nog bli lite dyrare säg uppåt 10-12K.
jag har en uppsättning originalfälgar i bra skick som jag kan tänka mig att sälja.

Maila på bmwtok@gmai.com så tar vi det där.

Johan S
Nordschleife 8.15
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.