AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ Z-Serien ]

Lukt av bensin

Visad 513 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg1.899st
Postad/Inlagd2018-05-14 11:13
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Äger följande bilarÄger följande bilar:
M roadster -00
330i Touring -02
Audi A5 TFSI Quattro - 18
Audi A3 1.8T - 03
Audi A3 2.0TDI Quattro-15
I höstas, precis innan jag ställde in M Roadstern så åkte jag till macken och fyllde upp tanken som vanligt. Utanför stället där jag vinterförvarar bilen så finns en vändplats där man svänger runt, och sedan uppför en liten backe. Jag noterade när jag åkte upp för backen att det började lukta ganska kraftigt av bensin i bilen. När jag ställt in bilen så kröp jag runt och kollade efter läckage, eller om jag kunde se några spår av läckage. Men jag hittade inget, och såg inget under huven heller. Tänkte att det måste ha haft att göra med att jag precis fyllt tanken och någon ventilationshistoria gjorde att det luktade temporärt.
Nu när jag börjat åka med bilen på våren igen, så funkar allt som det ska, och det luktar normalt inget. Om jag inte svänger i ganska högt tempo till vänster! Då kommer det en doft av bensin en kort stund, som sedan snart försvinner.
Vad kan detta vara för något??
Jag ser fortfarande inga spår av läckage. Bensin brukar lämna ganska bra spår efter sig! Något tips på var man ska börja leta?           IP: ...[.83.227]
Antal inlägg392 st
Postad/Inlagd2018-05-14 17:52
Anmäl svaretAnmäl svaret
Z3, -98
Har haft liknande doftfenomen som du har, men det har försvunnit. Började därför kontrollera olika forum och sätta mig in i tankens ventilation. Ovanför tanken finns ventilation med ganska avancerade bensinånge-fällor och många slangar inklusive elektriska ventiler. Någon av dessa slangar, eller dess slangklämma kan vara dålig. Detta förekommer. Tanken är av plast, så den kan inte rosta.
Nu till det tråkiga om det är en Z3, skall du ha ut tanken är det ett helvete. Tydligen måste hela bakvagnen med hjulupphängning m.m. plockas ned för att få ut tanken. Jag har för mig att även avgassystemet måste ut.
Tips, sök begagnad tank på olika internationella forum, sök med bild så får du en uppfattning om varför det kan dofta.           IP: ...[143.227]
Antal inlägg392 st
Postad/Inlagd2018-05-14 18:01
Anmäl svaretAnmäl svaret
Z3, -98
Titta på bilden, så ser du att det är många meter slang. Se [LÄNK]           IP: ...[143.227]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2020 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 535  -86
Pris: 119.000:-

BMW 330D X-Drive Sport  -15
Pris: 219.000:-

BMW 135i N55 LCI  -11
Pris: 289.000:-

BMW M140i xDrive  -18