AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ 7-Serien ]

Generator 745i 2002

Visad 386 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg30st
Postad/Inlagd2018-04-04 17:20
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Äger följande bilarÄger följande bilar:
745i -02
Jaha bytte nyss bromsar och nu skar generatorn vilket jag upptäckte för att multiremmen gått av, jävlades och bytte den själv ute på parkeringen där den small av (naturligtvis var det städdag den natten så 850kr i parkeringsböter åkte man på oxå)
när jag efter mycket om och men lyckades få dit den nya remmen och tog en provtur så kom jag inte långt innan bilen blev helknäpp så jag åkte till verkstan jag brukar laga bilen på och där konstaterade vi att remmen gått av igen och att generatorn skurit vilket troligen var orsaken till att den första remmen gått av, men en vattenkyld generator var inte gratis heller =( har kostat på denna bil sjukt mycket sen jag köpte den nu men det är väl priset man får betala för att man inte minutiöst gått igenom bilen när man köpte den gissar jag...
Byter jag den vattenkylda till en luftkyld får jag väl köpa nya fästen osv oxå så det går väl på ett ut tänker jag           IP: ...[9.7.152]
Annons
Antal inlägg2.719 st
Postad/Inlagd2018-04-04 18:13
Anmäl svaretAnmäl svaret
750iAL -99
Hej,

Du ville kanske bara skriva av dig frustrationen? :) Du hade ju ingen direkt fråga.

Men att ersätta den vattenkylda med någon annan konstruktion är knappast en realistisk lösning.

En renoverad/genomgången från ebay.de kanske?

[LÄNK]

Detta är bara en av många annonser. Prova att på sajten söka "lichtmaschine bmw e65", så får du fler förslag.

/Lennart           IP: ...[129.143]
Antal inlägg2.267 st
Postad/Inlagd2018-04-04 19:06
Anmäl svaretAnmäl svaret
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)

525IaT -02 (e39)
Tror inte det är att rekommendera att byta bort den vattenkylda generatorn mot en luftkyld. Den är väl vattenkyld av en orsak misstänker man....

Du verkar bo i Stockholm så ta och kolla med Danviks Bil på Norrtullsgatan om inte dom kan hjälpa dig med bytet och ev att hitta en utbytes. Det Spiros och Sylvester inte vet om BMW är nog inte värt att veta. Dom är duktiga och tar skäliga priser.

Nu kanske du redan har en bra meck men om du hittills valt att vara kund hos BMW så kan jag starkt rekommendera dessa herrar istället!

Och som Lenwib säger så har du en stor chans att hitta en vettig generator på Ebay.

Det är dyrt att hålla gamla slagskepp rullande, tyvärr :-(

Niklas

Fransosen           IP: ...[.50.102]
Antal inlägg22.178 st
Postad/Inlagd2018-04-04 19:14
Anmäl svaretAnmäl svaret
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Kolla med Frejs bildelar - de har säkerligen utbytesgeneratorer och kanske t om lösa reservdelar som lager etc., ligger dessutom i Stockholm...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!           IP: ...[.209.62]
Antal inlägg30 st
Postad/Inlagd2018-04-05 21:32
Anmäl svaretAnmäl svaret
745i -02
ja det var nog mest för att skriva av mej lite, men jag tackar för alla tips en ny bosch vattenkyld generator är införskaffad för endast 6500kr och det priset är bra, fast kanske inte samma månad man köpt 4 sommardäck ,nya bromsar fram , en multirem och snart en till då, jag hade hellre lagt pengarna på framvagnen men det får vänta ytterligare en månad då...

Och nej det är ingen sparbössa man åker omkring i heller men man åker som en gud i den å då glömmer man lätt sånna värdsliga saker som pengar=)           IP: ...[9.7.152]
Antal inlägg2.484 st
Postad/Inlagd2018-04-05 21:47
Anmäl svaretAnmäl svaret
525iA -02
Kan ju vara ett lager som skurit och det hade man kunnat byta för några hundralappar eller vad ett nytt generatorlager nu kan tänkas kosta.           IP: ...[9.58.79]
Antal inlägg30 st
Postad/Inlagd2018-04-07 19:26
Anmäl svaretAnmäl svaret
745i -02
henke lexus: ja precis eller så hade jag kunnat kört en utbytesgenerator med 2 års garanti från tex frej´s för halva priset oxå men nu blev det en ny, jag ska nog se om jag kan laga den gamla som jag förväntar mej få behålla nu när jag köpte en ny och inte en utbytesgenerator på egen hand nu när jag inte behöver stressa för att få igång bilen...           IP: ...[9.7.152]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2019 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 523  -00
Pris: 7.500:-

BMW 330i m-sport  -01
Pris: 28.000:-

BMW 335 Diesel  -08
Pris: 79.000:-

BMW 540ia  -95