AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.720

Bootmod3 328I F31 - Sökes ENET kabel OBD2 - Ethernet

te
71
tempbmw
Inväntar BMW I4 Edrive40 M-sport M-Brooklyn Grey
Har bestämt mig för att köra Bootmod3 i min 328i istället för JB4. För detta krävs det inte att man monterar ut ECU'n eller andra hårdvaruförändringar om man inte vill det. Hittade en guide på youtube och tycker det verkar vara det bästa alternativet. Har någon här på forumet testat?

Länk

För detta krävs en "ENET" kabel, dvs OBD2 till Ethernet, vet att den används vid programmering etc. Lyckas inte hitta någon butik i Sverige som säljer denna så tänkte höra om någon har en till salu i Stockholmsområdet? Kostar 20 dollar på Amazon/Ebay men känner att det vore skönt att slippa invänta att den långa frakten...

Mvh
te
71
tempbmw
OBS kan gärna tänka mig endast låna för ett par dagar mot rimlig kostnad, väldigt sugen på att testa steg 1.

Mvh
Th
694
TheBear89
320i -01 (E46)
320Ci -01 (E46)
325xi -02 (E46)
X5 40d -13 (E70)
Har du lödverktyg så kan du enkelt fixa en själv
Länk

Men enklast är att köpa en färdig adapter Länk . Frakt från UK tar typ en vecka. Nätverkskabel antar jag att du har.
te
71
tempbmw
@Thebear89.

Tack för tipset, har tyvärr inte tillgång till lödverktyg. Verkar inte finnas att köpa någonstans i hela Sverige dessvärre... Får hoppas att någon sitter på en kabel man kan låna/köpa, annars beställer jag en ikväll.
Th
694
TheBear89
320i -01 (E46)
320Ci -01 (E46)
325xi -02 (E46)
X5 40d -13 (E70)
Jag har en du skulle kunna få låna. Problemet är bara att jag är bortrest till på fredag, så det skulle ändå dröja.
te
71
tempbmw
@TheBear89.

Tusen tack för erbjudandet det var riktigt snällt. Märkligt att dom inte går att köpa någonstans i hela Sverige (Enligt google då).
Th
694
TheBear89
320i -01 (E46)
320Ci -01 (E46)
325xi -02 (E46)
X5 40d -13 (E70)
Hur gick det?
te
71
tempbmw
Beställde en egen som ligger hemma nu, tog dock nästan 3v då paketet verkar ha fastnat i postnords nya tullsystem.. Så nu har jag bränt pengarna på nya fälgar och däck istället. Avvaktar med Bootmode tills jag köpt downpipen och kör steg 2 direkt istället :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.