AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ Allmänt om bil och trafik ]

Behöver tips och hjälp med en några år gammal 5 serie från handlare som strular.

Visad 630 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg1st
Postad/Inlagd2018-03-13 20:53
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Googlade runt och tror jag hamnat rätt.

Har köpt en några år gammal 5 serie från handlare som strular. Den har varit inne snart 6 gånger för Battery drain och det är bytt saker men löser inte problemet. BMW vet inte vad som är fel och det kostar mycket pengar och handlarn är minst sagt missnöjd.

1. Vad gäller med verkstadsgaranti? Om det har bytts saker som ska lösa problemet men det inte är löst - har verkstaden ansvar för att stå för kostnaden?

2. För att häva bilköpet (inom rätt tid enligt konsumentköplagen etc) krävs det väsentliga fel om jag förstått det rätt. Vad tror ni, om inte felet går att lösa måste jag ju kunna reklamera bilen? Den kommer ju vara iskall den dagen jag säljer den och det ligger ett elfel i den som ingen kan lösa..

Känner att jag står handfallen nu. Allt är annars i ordning från handlarens sida, han har erbjudit hyrbil etc. Förstår hans sits, förstår verkstaden men känner inte för att jag ska betala något för detta nu. Detta måste vara mellan dom hur de löser det iom att det är garanti på bilen.           IP: ...[156.153]
Annons
Antal inlägg306 st
Postad/Inlagd2018-03-13 21:50
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
523i -97
Har du köpt bilen från en handlare så har du en garantitid som specificerats i ditt köpekontrakt. Kan handlaren inte lösa ett problem av den typ du beskriver så bör återköp / häva köpet vara aktuellt.

Det är definitivt ett "väsentligt fel" om bilens batteri inte kan behålla laddningen vid normal användning. Att handlaren kan vara missnöjd med sakers tillstånd är helt ointressant i sammanhanget.           IP: ...[5.34.29]
Antal inlägg2.635 st
Postad/Inlagd2018-03-14 15:42
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
228i cab
850i
Enligt konsumentköplagen så har du väl tre års reklamationsrätt? Det säljande företaget har ju då tre alternativ; 1 åtgärdande, 2 omleverans eller 3 köpet återgår. Det ligger väl också i sakens natur att de har tre försök på sig att åtgärda bilen.

Instämmer med K2, ett läckande elsystem är definitivt ett väsentligt fel. Håller också med om att handlarens missnöje inte riktigt har någon relevans i det hela.           IP: ...[172.252]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2019 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 320i touring  -06
Pris: 12.000:-

BMW 530xd diesel  -09
Pris: 125.000:-

BMW 530i  -01
Pris: 50.000:-

BMW 528iA  -00