|
|
|
|---|---|
|
Hej. Är ny på turbo och att uppgradera IC är ju bara positivt. Är det Wagner Evo 2 som gäller? Bästa pris vart? Finns det andra prisvärda alternativ? Tacksam för hjälpen :) Mvh Filip | |
|
Jag hade Mosselman på min N54, ganska dyr men man får vad man betalar för: Länk |
|
| Seriöst test. | |
| Ingen som har lite input? | |
|
Arm motorsport 5" stepped räcker till om du inte skall över 500hk. Har en själv. Finns i Sverige Länk eller tar du direkt från USA som jag gjorde |
|
|
Meatos: Tackar! Ser intressant ut och bra pris med :) Edit: Antar att den passar min Z4 också? |
|
| Maila och fråga dom i USA eller den svenska återförsäljaren. Borde inte skilja | |
| Wagner har riktigt bra grejer | |
We 1.968 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Läste du testet som länkades i inlägg 2 så ser du att Wagner inte är riktigt bra grejer, sämre än original intercooler. |
| Hur är det ens möjligt? | |
|
Hej Köpte själv VRSF IC till min e90 335i som så många andra och var riktigt nöjd, var dock lite större än vad som sas så fick kapa och såga ur lite plast inne i fronten Länk |
|
We 1.968 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Filip, om du kollar på designen av Wagner-intercoolern ser du att cellpaketet är större än gavlarna. Sen ser inte gavlarnas utformning optimal ut ur flödessynpunkt (trångt, snäva radier). Därav blir det högt tryckfall, sen varför den kyler lite bättre än original kan jag inte svara på. Kanske för att den är helt i aluminium istället för att ha plastgavlar som original? |
| Ok tack. Ska man tro testet så bör ju org räcka. Har bara läst att många klagar på original vid inspirerad körning. | |
We 1.968 BMW M2 LCI -18
Plastgavlarna brukar ge sig med tiden, gäller både intercooler och kylare. Om bilen är helt original utan modifieringar ser jag ingen anledning att byta intercooler. Om den däremot är optimerad och har annat avgassystem kan jag se nyttan med det. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.