AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ 7-Serien ]

Range Rover med M67D40!

Visad 422 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg1st
Postad/Inlagd2018-02-24 11:16
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Hej!

Min bil är en 1987 range rover classic med komplett inredning, motor och växellåda från en bmw 740d -99. Bakom växellådan sitter en fördelningslåda från en volvo TGB11. Axlarna är från en toyota landcruiser. Bilen är SFRO-godkänd och besiktad.

Jag undrar lite över motorn; när jag kommer upp i varv är det ett lätt smattrande/knackande ljud som uppstår (ventiler?) som sen går över när den går på normalvarv. Inget oljud förövrigt då den spinner som en katt.
Vad kan detta vara och borde jag vara orolig? Övriga tips om denna motor och underhåll mottages tacksamt!

Vilken olja rekomenderas till denna motor?

Fläkten fungerar dåligt, väljer jag att köra fläkten mot rutan går det fint men kör jag på "auto" är det absolut inget flås i den. Väljer jag att köra återcirkulation i cupén är det också bra fart på den.
Vad är det för fel?
          IP: ...[217.234]
Annons
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2019 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 523  -00
Pris: 7.500:-

BMW 330i m-sport  -01
Pris: 28.000:-

BMW 335 Diesel  -08
Pris: 79.000:-

BMW 540ia  -95