|
|
---|---|
heej, har en bmw 520d 2013 som jag har krockat och nu är allt fixat men har 2 felkoder på fotgängarskyddet och har bytt alla delar som har med det att göra nu undrar jag om jag kan göra något annat :). har ni några tips?. 1. 930B12 2. 930B14 | |
FELKOD 930B12 = Fotgängarskydd krocksensor felaktig 930B14 = fotgängarskydd krocksensor kommunikationsstörning |
|
När jag lät en lackfirma lacka om min front missade dom en kontakt/givare vet ej riktigt vart det sitter då varna min med åkte sedan tillbaka med bilen och de löste det. Kan dom/du ha missat något? Välkommen förresten! |
|
heej, tack! det finns en sensor jag inte har bytt skickar en bild tror du det kan var felet? Länk |
|
Mycket möjligt om den har tagit skada eller har utlöst engång och förblir förbrukad fast jag tror inte det. Sitter kontakten i ? | |
Ja alla kontakter sitter i och ingen sladd är skadad | |
Fotgängarsensor sitter väl i skumgummit bakom stöten? Tror om du haft tändningen på, då du eventuellt lossat denna kontakt, så måste du in och släcka felkoden. | |
jag har köpt min fotgängarsensor ifrån bildelsbasen tror ni den kan vara skadad ifrån innan ? | |
du borde köpa en ny som är bmw standard annars kan din bil gnälla om det är en begagnad samt inte original del. hade samma fel på min 11 också, felkoden brukade poppa fram i displayen när det var antingen kallt eller regnit ute. | |
Hej. Vad händer om vi inte byter dessa sprängsatser? Kostar en slant och mina skulle ha varit bytt 2021. Samtidigt lär det skydda om jag nu skulle köra på någon människa. Hur gör ni? |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.