AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ 7-Serien ]

Ett steg framåt och två bakåt 745i 2002.

Visad 572 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg30st
Postad/Inlagd2018-02-11 18:53
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Äger följande bilarÄger följande bilar:
745i -02
gjorde slag i saken idag och plockade bort dörrpanelen vänster bakdörr som varit helt död sen jag köpte den , det gick lättare än jag trott och efter att ha kollat alla kontakter och vridit och tryckt lite på alla sladdar i kontrollenheten så fick jag igång den, centrallåset,softclose,fönsterhissen gick prickfritt=)
glad i hågen började jag skruva tbx dörrpanelen igen anslöt airbagen pilla dit dörrvajern och hade inte sönder allt för många clips vid återmonteringen...
men nu funkar inte fönsterhissen på höger bak istället (ska ha nått att göra nästa helg oxå)plus att airbaglampan lyser för vänster bak, jag tycker jag fått dit kabeln rätt osv osv kan den lysa för att den blev bortkopplad och inkopplad utan att jag brutit spänningen så jag bara behöver återställa den med en återställare typ?
sen tänkte jag höra vilka stift och tändare kallar jag det för ska man köpa utan att ruinera sej har en missfire på cylinder 1 så det är säkert tändspolen och ska jag ändå börja rota där är det lika bra att byta alla stiften oxå då jag inte vet när det gjordes sist...           IP: ...[9.7.152]
Annons
Antal inlägg2.712 st
Postad/Inlagd2018-02-11 19:15
Anmäl svaretAnmäl svaret
750iAL -99
Hej,

Ja, AIRBAG-systemet reagerar surt om inte batteriet är bortkopplat när du micklar med det. Om du tänker behålla bilen länge, är det väldigt bra att investera i t ex BMW Scanner och/eller INPA, både för felkodsläsning, - släckning och kodning. Kolla Blocket.

Misständningar kan komma av diverse orsaker. Tändspolen är nog den minst misstänkta. De andra fem cylindrarna tycks ju tända. Tändkabel eller stift. Eller fördelaren. Spridare kan inte heller uteslutas.

/Lennart

Edit: Mittåt! Jag tittade på din profilbil ... . Där faller den andra delen av mitt inlägg.           IP: ...[129.143]
Antal inlägg30 st
Postad/Inlagd2018-02-11 20:19
Anmäl svaretAnmäl svaret
745i -02
Edit: Mittåt! Jag tittade på din profilbil ... . Där faller den andra delen av mitt inlägg.
??
och den går på de andra 7 cylindrarna iaf, ska testa att koppla bort cylinder för cylinder med morton igång tills jag hittar rätt cylinder sen byta spolen mot den brevid och funkar den då så är det spolen, annars leta vidare hehe har en billig felkodsläsare från biltema nu bara men kan läsa och släcka felkoder iaf men inte airbag och servis gissar jag iaf och skulle nog skaffa mej en bättre sak som även gör det då jag tänkt försöka mej på en hel del själv , och jag vill iaf ha kvar den ett bra tag till iaf eftersom jag kostade på en "NY" växellåda som jag aldrig får igen pengarna för förutom att behålla den länge.. bilen på profilen hade jag för 5-6 år sen ca men tänkt att denna gång nöjer jag mej med en 8 istället för en 12a, fast ärligt denna drar mer bensin än 750´n gjorde....           IP: ...[9.7.152]
Antal inlägg30 st
Postad/Inlagd2018-02-11 20:23
Anmäl svaretAnmäl svaret
745i -02
Nu för jag rätta mej själv det var 7-8 år sedan jag körde 750 , tiden går fort när man har roligt..           IP: ...[9.7.152]
Antal inlägg121 st
Postad/Inlagd2018-02-13 14:37
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW 530 2003
Jag har några tändspolar liggande från min förra 745 2003:a om intresse finns. Tror jag har 4st.           IP: ...[211.205]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2019 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 335 Diesel  -08
Pris: 79.000:-

BMW 540ia  -95
Pris: 59.000:-

BMW M3  -95
Pris: 100.000:-

BMW 330 ci  -02