|
|
---|---|
Hej På min M5 E60 årsmodell 2007 finns det en AUX ingång bak på mittkonsolen. Jag skulle vilja ha både AUX och USB i mittkonsolen och att man får upp alternativen i Idriven. Är detta möjligt? Man hittar bara massa adaptrar o skit när man söker | |
![]() 2.659 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Lyfter tråden :) |
Jag förstår nog inte riktigt vad som efterfrågas här. Frågan är väldigt luddigt ställd. Kanske var det därför den aldrig fick svar. En AUX-kontakt är ju bara en ljudingång. Den har ingenting gemensamt elektriskt med en USB-kontakt. Det finns ingen adapter som omvandlar AUX till USB av den anledningen. Möjligen går det att eftermontera en USB separat men vad skulle den anslutas till? Vilka "alternativ" är det som ska dyka upp i iDrive? |
|
![]() 2.659 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
:) Förstår luddigt . Jag har originalmonterad AUX i armstödet. Det jag undrar är om det finns en USB koppling "förberedd" framdraget inne i armstödet? Jag vill egentligen bara ha volt till min Blåtandsdongel (som nu sitter i cigguttag bak). Jag kan ju alltid "tjuva" men det är ju bättre att gå "original". |
Jag tror inte att det finns (någon annan får gärna rätta mig), men om du bara behöver USB för laddning, inte för multimedia eller liknande, så är det enklaste nog att tjuva 12 volt någonstans ifrån och sätta ditt ett eftermarknads USB-uttag. Länk Det verkar också finnas en officiell retrofit för detta från BMW men ingen aning om hur tillgängligheten är så här många år senare. Hittade instruktioner i en forumtråd här. Länk |
|
I min E91 2010 årsmodell så har jag USButtag i handsfacket och underamrstödet, det ena öf rkartuppdatering och båda kan användas för laddning. Sen har jag ett 3,5mm hörlursuttag hona där jag kan mata in musik. Jag har inte blåtand från fabrik men i 3,5mmuttaget har jag kopplat in en lös blåtandsadapter (köpt på kjelle eller motsvarande, minns inte helt säkert) så jag kan strömma musik från mobilen till bilen den vägen. Dock funkar såklart inte samtal eftersom bilen inte har någon mikrofon. Jag vet inte om detta klargjorde något men så funkar min bil. /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.