AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ 7-Serien ]

740i batterilampa

Visad 356 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg16st
Postad/Inlagd2017-12-31 15:10
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Äger följande bilarÄger följande bilar:
740i -00
E30 baur
Hejsan!

Batterilampan blinkar svagt på tomgång och har gjort det något år. Så fort jag rör gasen så slocknar den. Kan även sluta blinka själv ibland. Någon annan som varit med om detta?           IP: ...[.29.189]
Antal inlägg3.778 st
Postad/Inlagd2018-01-01 12:33
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
540iaMT-02
#71/239
Sapphire Schwartz
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Det har många varit med om..
Högst troligt generatorn som börjar ge upp och laddar lite dåligt.

Mvh Ola

Min bil:
[LÄNK]           IP: ...[.99.157]
Antal inlägg10.051 st
Postad/Inlagd2018-01-01 22:37
Anmäl svaretAnmäl svaret
Börja med att byta laddningsregulatorn...Gissar att generatorn sitter på samma ställe som på S62 (M5 motorn...). Bytet är inte svårt men lite bökigt. Enkelt förklarat: Kopplas loss batteriet! Ta bort viskon (inget måste men det underlättar...). Demontera eventuellt "insugsrör till luftfiltret" på förarsidan. Demontera eventuellt plastsskydd under motorn. Demonter ribbremmen. Lossa de tre bultarna som håller servopumpen. Ta bort bulten till löprullen (rullen ovanför spännrullen, T50 bör det vara). Lossa de två bultarna (16mm) som håller generatorn. Ta bort bultarna som håller servopumpen helt, låt den hänga fritt ett tag. Pilla bort den fjäderbelastade kontakten på generatorns baksida (görs i blindo i praktiken, man kommer precis åt med ett finger för att tryck ner den fjäderbelastade delen, puttade sedan till kontakthuset med en mejsel, med andra handen...). Ta ner generatorn så långt det går (går bara en liten bit, dra ej för hårt, det är en sladd som hindrar). Vinkla generatorn så du kommer åt 17mm plastklädda muttern på baksidan. Ta bort den helt o haka av sladden. Byt regulatorn. Sätt ihop. Hoppas att det funkar!           IP: ...[197.202]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur



Regler för forumet

 



© 1997 - 2019 AutoPower.se







PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 335 Diesel  -08
Pris: 79.000:-

BMW 540ia  -95
Pris: 59.000:-

BMW M3  -95
Pris: 100.000:-

BMW 330 ci  -02
Pris: 87.000:-

BMW 850ia  -91
Pris: 169.000:-
Gå till PowerBörsen Gå till PowerBörsen