|
|
---|---|
Blev påkörd i baken, ca 30km/h igår. Bilen verkar visuellt klarat sig bra, märken i bakre kofångaren osv. Men, vad kan ha gått sönder bakom denna? Bilen startade inte idag, batterikabeln hade nästan hoppat av sitt fäste. Tog av och satte på, så kickade den igång. Vanliga "skador" bakom plasten? Någon som vet? __________________________ Livet är roligare med rak sexa | |
Andra personen var vållande och accepterade det? Inte lika bra att ta in bilen på verkstad och låta dem åtgärda det på motpartens trafikförsäkring? | |
Precis, mest nyfiken på vad som brukar vara standard. Sitter väl krockram bak? (heter det så?) __________________________ Livet är roligare med rak sexa |
|
Blir man påkörd bakifrån är det i 99,99% av fallen den andra som är vållande - denne åker alltid dit på paragrafen om att man måste hålla tillräckligt avstånd till framförvarande... Jag skulle kontakta mitt försäkringsbolag och därefter låtit en verkstad titta på skadorna. Viktigt är att man fyller i skaderapport och båda skriver på och postar den. Dokumentera gärna så mycket det går med kamera etc. Kände en person som blev påkörd bakifrån men i efterhand ändrade motparten sin historia. Det löste sig dock när min kompis skickat in diverse fotografier mm. som styrkte hans (korrekta) uppgifter om olyckan. Själva stötfångaren har deformationselement i fästena som ska ta upp småsmällar men det kan vara mer som tagit stryk... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
Han har erkänt sig skyldig, plus att jag har vittne. Så den biten borde vara OK. Fyllt i och skickat in min skadeanmälan, så väntar på att få en från honom. Det får nog bli en tripp ner till Mechanum när den dyker upp. Tack för svar, då är det som jag misstänker.. får se hur det ser ut under plasten. __________________________ Livet är roligare med rak sexa |
|
Skadeverkstaden som försäkringsbolaget hänvisar till gör en skadebesiktning och skickar en kalkyl som försäkringsbolaget sedan till ställning till. Är det mer skador än själva stötfångare är det troligt att det blir inlösen. Körde han på dig i 30 km/h så låter det ju så. MVH Christofer |
|
Den rullar ju utan problem bilen so far.. Hoppas inte på det. Hade varit en trist julklapp :/ __________________________ Livet är roligare med rak sexa |
|
Suck. Lutar starkt mot inlösen. Krockbalken förmodat knäckt och intryckt i reservhjulsbaljan / plåten. God jul. Vad köper man nu? __________________________ Livet är roligare med rak sexa |
|
När frugan klippte vildsvinet med E46:an försökte jag deala lite och få behålla bilen efter inlösen - men då sa försäkringsgubben att det inte var möjligt. Men han sa att om det varit en annan vållande som i ditt fall, var det inte omöjligt att göra den typen av överenskommelse. Så prova att få behålla bilen som "reparationsobjekt", kanske mot en mindre sänkning av "inlösenbeloppet". Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
Har ingenstans att fixa med den bara tyvärr. Gatuparkering, inget garage. Känns också sådär kul att köra en bil utan krockbalk heller.. Lär kunna gå riktigt illa om det smäller igen. Sen är det en del saker jag skulle behöva åtgärda, lite rost och dylikt. Synd bara för bilen i övrigt går galant. Läcker ingen olja längre, ny VV, ventilkåpspackning, klossar/skivor, nyservad, ACn funkar precis som den skall. Ny stereo med fungerade blåtand, ljudsystem. Fin i lacken bortsett från standardrostfläckarna i hjulhusen. Har dock turen att kunna få värderingsintyg av två olika bilfirmor, kanske det hjälper att lösa ut den mot en skaplig ersättning ivartfall. Inte bara billigast på blocket delat på två. __________________________ Livet är roligare med rak sexa |
|
Hade samma typ av händelse med en gammal bil. Fick ett erbjudande om inlösen av f-bolaget. Hade som du gjort en massa saker med bilen rätt nyligen. Med dessa kvitton fick jag iaf upp beloppet som jag först blev inbjuden som inlösen. Iofs var det inga större fel på min bil så jag valde att behålla den och fick 30% tror jag det var mindre som kontant ersättning jämfört med inlösen. Så det jag försöker säga är att om du har relativt nya kvitton på olika åtgärder du gjort kan du ta med dessa i ditt samtal med f-bolaget, i förhoppningen att du kanske får lite mer än billigast på Blocket iaf. Niklas Fransosen |
|
Tack för tippsen, skall ta med mig dom när jag väl snackar med motpartens bolag. Länsförsäkringar brukar väl vara rätt bra att ha och göra med? __________________________ Livet är roligare med rak sexa |
|
Även om du inte själv har möjlighet att meka, kan du ju sälja bilen som bra rep.objekt om den är fin i övrigt... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
Just det.. det tänkte jag inte ens på, smart. Frågan är om någon vill köpa bara, värt att kolla iofs. 29800 mil. Ny termostat + kylvätska. Nya klossar + skivor runtom. Ny VV, ventilkåp och ny oljefilterhus packning. Så läcker ingen olja. Helskinn med sportstolar. Beige indredning. Automat. Solgardin bak. Xenon, farthållare, regnsensor. Fin i lack förutom rostangreppet i hjulhusen. Ny eftermarknadsnavigator med blåtand. Sitter även en baslåda samt nya högtalare fram. Borde väl kunna få något för den ivartfall :/ __________________________ Livet är roligare med rak sexa |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.