AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ Bilstereo GPS Navi TV Tele Ljud Larm ]

Fråga usb uppspelning

Visad 725 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg77st
Postad/Inlagd2017-12-13 22:29
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Äger följande bilarÄger följande bilar:
E92-08
Har usb och aux i mittkonsolen i e92, använder usb minne med ett hundratal låtar, men av någon anledning spelar stereon upp bara ca 25 låtar av alla som finns på usbminnet. Nån inställning som jag råkat komma åt eller vad kan orsaken vara??           IP: ...[3.30.61]
Annons
Antal inlägg528 st
Postad/Inlagd2017-12-13 22:57
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW 530dx Touring -11
I min bil förstår inte systemet automatiskt att det har tillkommit nya låtar. Jag måste manuellt bläddra fram bland mapparna någon av de nytillkomna låtarna för att systemet ska förstå att ett nytillskott har skett. Minns inte om jag måste spela av någon av de nya eller alla nya ör att systemet ska förstå att ladda in alla titlar i minnet.

År det så i ditt fall att du först hade 25 låtar som du lyssnade på för att senare ha kompletterat med ytterligare 75 st? Din bil kanske fungera på samma sätt som min.

Vänligen Näckrosen

I rather go ponding           IP: ...[.243.57]
Antal inlägg77 st
Postad/Inlagd2017-12-14 07:41
Anmäl svaretAnmäl svaret
E92-08
Jag gjorde så att jag formaterade minnet, lade till en mapp med alla låtar samtidigt, ändå snurrar bara samma låtar hela tiden...
Mvh           IP: ...[.230.78]
Antal inlägg528 st
Postad/Inlagd2017-12-14 11:31
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW 530dx Touring -11
Jo men om du tidigare hade spelat USB-minnet med bara 25 låtar är det risk att bilen bara känner till de 25 låtarna. Prova i sökfunktionen att vandra runt bland mapparna så bilen förstår att det finnns fler än 25 låtar. Spela av någon av de låtar som den annars inte hittar. Notera också att låtarna måste vara taggade för att den normala sökfunktionen ska fungera bra. Jag vet inte hur bilen lagrar information om låtar som inte är taggade. Unknown artist, unknown album och unknown title kanske.

Jag saknar en funktion att nollställa spelaren i bilen så att den börjar om från scratch. Jag har t. ex. raderat låt från USB-stickan och ändå har bilen kunnat spela av låten. Troligen för att den vet var den raderade filen ligger på stickan. Memorerat indexet var låten ligger. Jag har inte formaterat om stickan och kopierat tillbaka allt. Kan vara värt ett försök.

Jag har en sticka på 64 Gbyte och den är nästan helt fylld. Över 11-tusen låtar har jag.

Vänligen Näckrosen

Antal inlägg528 st
Postad/Inlagd2017-12-14 11:34
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW 530dx Touring -11
Kom också ihåg att i sökmenyn bocka i att alla låtar ska hittas. Kanske står där kvar ett sökkriterium som endast matchar de 25 låtarna som spelas.

Antal inlägg77 st
Postad/Inlagd2017-12-14 13:49
Anmäl svaretAnmäl svaret
E92-08
Ahaa okay, hade inte en aning man kan göra såna justering eller ens söka!
Mvh           IP: ...[.96.221]
Antal inlägg528 st
Postad/Inlagd2017-12-14 15:10
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW 530dx Touring -11
I min bil kan man med sökfunktionen filtrera ut ett kriterium på vad man vill lyssna på t. ex. en viss artist. Men då måste alla låtarna vars taggade med samma artisttext. (Normalt sökurval går på taggarna, inte vilka mappar låtarna ligger i.) Då blir det tokigt om taggarna skiljer sig åt. Några har taggen ”The Beatles” och andra har ”Beatles” irriterar.

Sen kan man spela av det utvalda i alfabetisk låttitelfölj eller slumpmässigt.

Så fungerar det i min F11 (530 2011).

Ta du och botanisera i menyerna för USB-avspelning.

Vänligen Näckrosen

Antal inlägg77 st
Postad/Inlagd2017-12-14 18:09
Anmäl svaretAnmäl svaret
E92-08
Jag har den snålaste modellen av stereon i min E92, det finns typ bara random uppspeling eller normal, inte mycke annat att välja på.
Dock finns nån funktion "list" där man ska kunna välja spellista(tror jag) men den har alltid visat tomt.

mvh           IP: ...[6.141.2]
Antal inlägg528 st
Postad/Inlagd2017-12-15 10:52
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW 530dx Touring -11
Jaha, då har jag svårt att hjälpa mer. Då får du analysera vad det är som skiljer mellan låtar/filer som går att lyssna på respektive inte går att spela.

Kanske försöka att lägga alla filerna i samma mapp och i värsta fall på översta nivån i mappträdet.

Jämför också hur taggningen är gjord. Jag brukar använda Winamp för att kolla och uppdatera taggar men det finns andra program också.

Är det olika format mellan filerna (MP3, AAC, OGG, etc …) och är det olika tekniker på kompression mellan MP3-filerna? Gamla MP3-avspelare kunde inte spela VBR-filer (Variabel Bit Rate).

Vänligen Näckrosen

Antal inlägg77 st
Postad/Inlagd2017-12-15 14:32
Anmäl svaretAnmäl svaret
E92-08
Får köpa nån typ av mp3 spelare att lägga i mittkonsolen och spela via den, blir nog enklast så.
Tack för tips & svar!           IP: ...[.239.62]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2020 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 535  -86
Pris: 119.000:-

BMW 330D X-Drive Sport  -15
Pris: 219.000:-

BMW 135i N55 LCI  -11
Pris: 289.000:-

BMW M140i xDrive  -18