AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ 7-Serien ]

Elektrisk justering av ratten 745i 2002

Visad 450 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg30st
Postad/Inlagd2017-12-09 20:51
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Äger följande bilarÄger följande bilar:
745i -02
Hej jag har problem med att justera ratten, ut och in funkar den klockrent men upp och ner så händer ingenting, det trodde jag berodde på knappen var trasig men när jag började undersöka så hör man ett kort ljud från motorn vid både upp och ner läge på knappen så det verkar vara som motorn inte orkar typ att läget är låst just upp och ner, någon som haft liknande problem som kan tipsa om åtgärd eller vad det kan bero på?
          IP: ...[9.12.89]
Antal inlägg16 st
Postad/Inlagd2017-12-13 11:47
Anmäl svaretAnmäl svaret
745i-02
Hej, Jag har ett likadant problem på min bil och hittade detta klipp på youtube har själv inte testat om det löser problemet eller ej.
[LÄNK]           IP: ...[224.202]
Antal inlägg30 st
Postad/Inlagd2017-12-13 16:19
Anmäl svaretAnmäl svaret
745i -02
Beemer 745, kanon det låter ju precis som mitt problem så det ska jag testa så fort jag får tid i helgen,
tusen tack på förhand, =)           IP: ...[9.12.89]
Antal inlägg30 st
Postad/Inlagd2017-12-13 23:41
Anmäl svaretAnmäl svaret
745i -02
Jag kunde inte vänta tills helgen, jag testade det dom gjorde i länken och vips så funkade rattjusteringen i alla lägen, det jobbigaste var att få dit alla kåpor sen men med 17 dra åt helvete och 3 jävla kåpjävel så föll även dom på plats=)
så tack än en gång för hjälpen =)           IP: ...[9.12.89]
Antal inlägg16 st
Postad/Inlagd2017-12-15 08:05
Anmäl svaretAnmäl svaret
745i-02
Tjena Johan, Super kul att höra att det fungerade då skall jag test på min senare i vår, hoppas det blir lite mindre dra åt helvete och kåpjävel bara. :-)
Det är inte så att du känner/ vet någon som är bra på ljudsystemet i bilen? Ljudet kommer och går hos mig, basen är borta likså gpsen mm. har kollat alla enheter med en lop och allt verkar fungera det enda man inte kan kolla med lopen är cd/radio enheten i mittkonsolen undrar om det kan vara boven i det hela...eller?           IP: ...[224.202]
Antal inlägg30 st
Postad/Inlagd2017-12-15 14:38
Anmäl svaretAnmäl svaret
745i -02
Beemer: japp det var härligt att det gick att fixa så lätt, nu "åker " ratten undan så fort man stänger av bilen för lättare urstigning oxå samt att jag slipper ha ratten högst upp som den tidigare var låst i.

Njae jag känner ingen personligen men det har även hänt för mej ibland att det smäller till som nått överslag eller nått så dör både navigatorbilden samt ljudet en kort stund för att sedan återgå till normalläge.

Är basen borta låter det som det är nått med logik7 förstärkaren eller vad den heter och om slingan var bruten redan i cd spelaren skulle väl inget fungerat vad jag förstår, då komunikationen går runt hela vägen och tbx igen så bryts slingan någonstanns så funkar väl inte apparaterna före brottet heller ( fast det beror nog på lite tänker jag om det är något som inte behöver komunisera med nån annan enhet så borde den ju fungera iaf eller jag vet inte)
det finns mycket på youtube även om sånna fel så leta där och här så ska du nog hitta nått till slut           IP: ...[9.12.89]
Antal inlägg436 st
Postad/Inlagd2017-12-16 00:50
Anmäl svaretAnmäl svaret
328i E46 -98
745i E65 -01
Borde kaske skapas en ny tråd för fråga två om ljudet. Men det flera påtalar fungerar är att göra en most bus reset för att väcka liv i t.ex. basen i ljudanläggningen. Mer står att läsa på länk nedan det görs på egen risk förstås, kolla om relevant.

[LÄNK]
          IP: ...[.62.241]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2019 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 335 Diesel  -08
Pris: 79.000:-

BMW 540ia  -95
Pris: 59.000:-

BMW M3  -95
Pris: 100.000:-

BMW 330 ci  -02