AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ 7-Serien ]

728i e38 glapp i styrning

Visad 451 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg8st
Postad/Inlagd2017-11-16 21:45
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Äger följande bilarÄger följande bilar:
728i-95 cosmosswartz
hej!
Jag äger en 728 sedan 3 år och det började med byte av alla leder/stag i framvagnen förutom styrändar. bilen har varit lite svår att hålla rak, man måste alltid parera åt något håll.

Bytte styrändar och gjorde framvagnsinställning nyss på bilverkstad (pekkas framvagnsservice). glappet blev mindre och den kändes lite tightare i styrningen men jag måste fortfarande parera. lyfte upp bilen i framvagnen och vickade på hjulet och får ett litet vågrätt glapp på båda sidor. har tagit en video på hur det låter när jag rör på ratten när den är avstängd.
[LÄNK]

Vad kan det vara?
Jag meckar gärna själv så jag har råd att åka 7serie, så att lämna in på verkstad gör jag bara om jag måste.

IP: ...[.11.186]
Antal inlägg31 st
Postad/Inlagd2017-12-22 14:31
Anmäl svaretAnmäl svaret
E-12 528i
Snäck växel ??? Är det det på E38 ?

Med vänlig hälsning, iso           IP: ...[147.219]
Antal inlägg2.338 st
Postad/Inlagd2017-12-22 18:04
Anmäl svaretAnmäl svaret
3 bilar från 1962, 1963 och 2000 men ingen är BMW
Det första man måste veta om dessa styrsnäckor är att dom bara är glappfria i sitt "rakt fram" läge.

Man måste alltså först ta reda på vart detta läge är och sedan spänna åt styrsnäckan i detta läge till föreskrive "tröghet". Det är inte troligt att mittläget är halvvägs mellan fullt styrutslag vänster och fullt styrutslag höger.
Sedan måste man ställa in styrstagen så att bilen går rakt fram i just det mittläge på styrsnäckan som man testat fram och ställt in

Min erfarenhet är att det inte går att hitta mittläget och ställa in detta rätt om man inte först lossar alla styrstag från styrsnäckan och dessuton lossar rattaxeln från styrsnäckan.
Du kan hitta här i forumet folk som påstår sig ha lyckats med dessa inställningar utan att lossa dessa delar från styrsnäckan men det är i så fall en stor chansning man då tar. Speciellt om man inte är van att göra detta jobb           IP: ...[.23.220]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2019 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 523  -00
Pris: 7.500:-

BMW 330i m-sport  -01
Pris: 28.000:-

BMW 335 Diesel  -08
Pris: 79.000:-

BMW 540ia  -95