AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ 2-Serien ]

Säkringar Active Tourer

Visad 550 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg15st
Postad/Inlagd2017-11-10 13:32
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Äger följande bilarÄger följande bilar:
218d AT -16
Hej,

Håller på att bli tokig då jag inte hittar alla säkringar på min 218d-AT. Har problem med att det ena hornet till tutan är stendött helt plötsligt. Sen kanske inte det alls beror på säkringar men det ska enligt säkringsschemat som medföljer bilen finnas 4 st säkringar för signalhornet. Hittar säkringshuset som enligt instruktionsboken finns bakom en lucka i handskfacket, där sitter två av säkringarna som jag kan kolla. Sen ska det finnas två säkringar till placerade i något som heter BDC (enligt google Body Domain Controller) som ska sitta enligt samma säkringsschema strax framför eller under A-stolpen på passagerarsidan. Stannade till på Autopartner i Linköping för att be dem visa mig var denna BDC sitter. Kundmottagaren följde glatt med ut till bilen men blev efter lite undersökande av bilen lite mer surmulen. Ut på parkering kommer en av deras mekar som skulle serva en annan bil och även han tar sig en titt, lyser med lampa i det lilla hålet i handskfacket, de river ner plasten på sidan vid fötterna för att se om det är där, öppnar huven och lyfter bort en massa skyddslock och grejer men hittar inget. Till slut får de heller inte ihop allting så de får tar in den för att få tillbaka allt. Sen återkommer de till mig som står och fluktar ute i bilhallen och säger att det är nog inte säkringarna om inte ena hornet låter så det behöver jag inte bry mig om men att de får tar in bilen för fortsatt felsökning och att vi ska boka en tid...

Nåja, de kan ju säkert ha rätt det behöver inte vara så enkelt så att hornen är uppsäkrade på olika säkringar det vet ju inte jag, men är det någon här i forumet som har pejl på hur man ska komma åt denna BDC?

Så här ser den ut:

[LÄNK]

Och så här ska den sitta:

[LÄNK]

IP: ...[.57.253]
Annons
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2020 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 2002  -70
Pris: 85.000:-

BMW 318ti  -03
Pris: 37.000:-

BMW 730 d  -17
Pris: 469.000:-

BMW 320  -94