AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ 7-Serien ]

tokare och baklysen e32 730 -88

Visad 384 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg1st
Postad/Inlagd2017-10-29 08:27
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Äger följande bilarÄger följande bilar:
730i sedan-88
Tja, har fått lite problem med kärran.
första är att jag har typ "dubbla intervaller" på torkarna och dom fungerar på högsta läget, men inte på normalläge och så tycker jag den går väldigt "o" ofta på den orginala intervallen.

sen var det baklysena som helt plötsligt slutade fungera när jag stod bakom bilen på macken. märkligt! skylt, broms och blinkers fungerar ua.

någon som råkat ut för detta och har nån lösning?

Hälsningar Rille           IP: ...[146.109]
Annons
Antal inlägg1.723 st
Postad/Inlagd2017-10-30 19:42
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Vissa minnen från min e32 period säger att ett relä till belysningen kan spöka, senapsgult tror jag. Googla lite.

Torkarmekaniken kan kärva ihop där axeln till torkararmen är lagrad. Till slut orkade bara min röra sig på maxfart innan säkringen gick. Kanske något att kolla på?

// Magnus

          IP: ...[.86.116]
Antal inlägg798 st
Postad/Inlagd2017-11-03 16:55
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
E21 320i -78
E39 528ia -97 ACSchnitzer
Har även för mig att det var vanligt med glapp/kallödningar i ljusmodulen. Vet att jag alltid hade 2 i reserv i min E32'a.           IP: ...[.50.228]
Antal inlägg545 st
Postad/Inlagd2018-01-10 18:02
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
750ial -88
Jag hade samma problem på min 750 -88 häromdagen precis innan jag skulle besiktiga, där baklysena ömsomt lyste ömsomt slocknade.

Är som <944_Driver> säger ett relä och/eller ett kretskort som har någon kallödning.

Jag plockade ur relä nr7 (det så kallade senapsreläet pga av färgen) samt nr13 som innehåller ett kretskort. Se bifogad länk till bild!
[LÄNK]

Jag öppnad plastkåporna och lödde om alla lödningar på senapsreläet, samt lödde om alla grövre lödningar på kretskortet. De små lödningarna till IC-kretsarna och motstånden på den övre delen av kortet rörde jag aldrig!

Hade även på lite elektronikrengöringsmedel på kontkterna innan jag pluggade i dem igen!

Se till att du inte är statiskt laddad om/när du håller på med kretskortet. IC-kretsarna är tydligen känsliga!

Efter det funkade allt klockrent för mig!

Lycka till!
          IP: ...[161.250]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur



Regler för forumet

 



© 1997 - 2019 AutoPower.se







PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 335 Diesel  -08
Pris: 79.000:-

BMW 540ia  -95
Pris: 59.000:-

BMW M3  -95
Pris: 100.000:-

BMW 330 ci  -02
Pris: 87.000:-

BMW 850ia  -91
Pris: 169.000:-
Gå till PowerBörsen Gå till PowerBörsen