AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ 5-Serien ]

Erfarenhet av 530e

Visad 20.954 gånger
Besvara
Sida: 1 2 3 4 5 6 7 AutoPower Forum Första sidanFöregående sidaNästa sidaSista sidan
Inlagd av Fråga
Antal inlägg203 st
Postad/Inlagd2018-03-25 12:17
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
BMW 530e G30 -18
Har fått info om att min kanske kommer till handlaren redan vecka 16. Nu längtar man!
@BMWmsport, hur går det för dig? Har du beställt än?           IP: ...[.54.158]
Antal inlägg209 st
Postad/Inlagd2018-03-30 22:17
Anmäl svaretAnmäl svaret
Kul! Då blev det ganska kort lev tid?:)
Jag är på väg att beställa närsomhelst:)           IP: ...[.226.45]
Antal inlägg49 st
Postad/Inlagd2018-04-13 14:32
Anmäl svaretAnmäl svaret
530e -18
Idag har jag känt på "min" bil i källaren - och provsuttit och tittat på en annan bil med samma utrustning/inredning - Sport Line och Connected, skön sportstol med tyg/läder "Plectoid" - blir bra det här           IP: ...[2.7.250]
Antal inlägg3.006 st
Postad/Inlagd2018-04-13 17:44
Anmäl svaretAnmäl svaret
G30 530e Mosselman
Upprepade software-fel med laddning, den klarar inte att ladda till riktig tidspunkt, eller säger att den inte kan ladda alls fast den är 100% laddad, kommer och går gör som den vill...           IP: ...[207.240]
Antal inlägg49 st
Postad/Inlagd2018-04-17 13:59
Anmäl svaretAnmäl svaret
530e -18
Dagen D infinner sig nästa fredag; Bluestone metallic, Sport Line, Connected....bla bla bla. Känns som inväntan på julafton som barn...           IP: ...[2.7.250]
Antal inlägg3.006 st
Postad/Inlagd2018-04-17 16:51
Anmäl svaretAnmäl svaret
G30 530e Mosselman
Jag vet hur sakta tiden kan gå :-) Bluestone är riktig fin, undrar vilka däck du kommer att få eftersom du har sportline, är det 18'' style 634 fälgar du har beställt?

Körde min hem från jobbet helt på el idag, 40 km är det och 1 km hade jag kvar när jag parkerade bilen !!! Det är en månad sedan jag tankade sist, 36 liter och tanken är inte tom än!           IP: ...[207.240]
Antal inlägg49 st
Postad/Inlagd2018-04-17 19:17
Anmäl svaretAnmäl svaret
530e -18
@Transocean 40 km enbart på el! Imponerande, "alla" pratar om 22-23 km.... låter lovande, eller kör du med ett ägg under forten? :-)

24W 634 Dubbeleker, Orbit Grey heter de visst. Glömde kolla vilka däck som satt på när vi kollade i källaren hos bilfirman.           IP: ...[151.234]
Antal inlägg209 st
Postad/Inlagd2018-04-18 10:56
Anmäl svaretAnmäl svaret
scunnert: kul grattis! Hur lång lev hade du?           IP: ...[.253.98]
Antal inlägg49 st
Postad/Inlagd2018-04-18 13:22
Anmäl svaretAnmäl svaret
530e -18
@BMWmsport Tack, beställd i slutet av nov-17; produktion i v10/mar-18 och ankom handlare v14/apr-18, ungefärliga uppgifter           IP: ...[2.7.250]
Antal inlägg49 st
Postad/Inlagd2018-04-27 23:50
Anmäl svaretAnmäl svaret
530e -18
Jaha då var man BMW-förare... Kan bara säga att jag är nöjd med upplevelsen, bara dryga 80 km idag, men ändå känns det bra. Tekniken ffa navigationen en positiv överraskning och eldriften. Läckert. Och vridmomentet finns där även i Comfort mode + eDrive.

Laddad och klar, 42 km på mätaren, hade förbrukat 33 km av dessa och då återstod en del, men gissar att återladdningen under färd, motorbroms och fotbroms gjorde sitt till.

Nu har jag tre mysterier att lösa 1) varför ser jag inte var Auto Start/Stopp-avknappen sitter? 2) varför visar inte GPS varken hastighet eller hastighetsgränser - är det för att GPS deaktiverad enl appen? 3) varför åker inte solskyddsgardinen ned automatiskt när jag lägger i backväxeln?

Kan jag sova i natt?           IP: ...[151.234]
Antal inlägg574 st
Postad/Inlagd2018-04-28 08:09
Anmäl svaretAnmäl svaret
Grattis till bilen Scunnert.

Kan bara svara på fråga 2.
För att navin skall visa hastighetsgränser måste man köpa till extrautrustningen skyltavläsning (eller vad den nu heter). Beroende på din övrig utrustning går det aktivera det i efterhand för x antal tusen kronor. Att se vilken hastighet man kör i har aldrig gått att få i navin.           IP: ...[.205.40]
Antal inlägg203 st
Postad/Inlagd2018-04-28 20:47
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW 530e G30 -18
Scunnert: Stort grattis och välkommen i gänget. Visst är det en härlig och framförallt tyst bil som ändå har en del körglädje att bjuda på i sportläget.

1. Den finns inte :(. Stör mig också på det när man kör i sport + auto edrive. Borde gå att koda bort men inte läst om någon som lyckats hittills.

2. Du behöver tillvalet speed limit info och då visas hastigheten i instrumentklustret samt HUD och överstiger du den så indikeras även det (går att stänga av). Om det visas i själva navigationen har jag inte tänkt på men den faktiska GPS hastigheten visas ingenstans vad jag vet.

3. Du kan få den högra ytterbackspegeln och ”dippa” när du lägger i backen men solskyddsgardinen vet jag inte. Behövs väl inte när man har backkamera.           IP: ...[.54.158]
Antal inlägg49 st
Postad/Inlagd2018-04-28 20:56
Anmäl svaretAnmäl svaret
530e -18
@KrilleKill Tack, ja det är en härlig bil, men just nu är jag för distraherad av all teknik, inställningar, iPhones till höger och vänster :-)

1) Ja upptäckte att Start/Stopp-knappen inte har Auto Off-knappen under, men iofs den var nödvändig med Audidieseln, men nu märks ju inte ev start

2) Mmm, jag bryr mig inte om skyltarna iofs, men trodde att Navigatorn hade samma funktion som Waze dvs GPS-mätt hastighet och hastighetsskylning i databasen... Nåja, jag får ha Amy med mig i bilen i fortsättningen också

3) Åter en Audireflex; ilagd backvxl automatisk nedhissning av solskyddsgardin och sen åkte den upp när man gled iväg till avundsjuka blickar :-)

Ut och åka mer imorrn. Härligt smidig i Comfort mode + Auto eDrive och ändå lämnar man alla V90 bakom sig vid rödljuset :-)           IP: ...[151.234]
Antal inlägg49 st
Postad/Inlagd2018-04-29 14:58
Anmäl svaretAnmäl svaret
530e -18
Det här att man får ett felmeddelande två dagar i rad "Laddning inte möjlig" trots fulladdat batteri och inga problem i övrigt --> Servicebokning: Beakta återstående räckvidd. Om detta fel inträffar vid upprepade tillfällen låt din servicepartner utföra en kontroll.           IP: ...[151.234]
Antal inlägg3.006 st
Postad/Inlagd2018-04-30 12:16
Anmäl svaretAnmäl svaret
G30 530e Mosselman
Ja ja, samma här. I tillägg har jag fel med tidsinställningen, den funkar inte alls, d v s bilen börjar ladda direkt, laddning till avresetid är inte möjligt.           IP: ...[208.176]
Antal inlägg49 st
Postad/Inlagd2018-04-30 13:09
Anmäl svaretAnmäl svaret
530e -18
@Transocean - intressant. Bra att vara två.... Ja samma, den laddar direkt och är färdigladdad redan ikväll när man kommer hem nu eller inatt om man kommer senare. Möjligen om man sätter den på ladda under lägsta tariff t.ex. från 0:00, men den klimatiserade i alla fall till avfärd...

Rapport efter dryga 30 mil bakom ratten. Sjukt trevlig bil, men med sjukt många inställningar i iDrive. Bilkänslan är att man är i kontroll av bilen och inte medhängare som i Audin. Stor skillnad i känslan bakhjuls- eller framhjulsdriven.

Gillar Navigatorn starkt men den saknar GPS-hastighet och hastighetsbegränsningar. Kombiinstrument med Waze i telefonen.

Lustigt att den "alltid" har 1-2 km el kvar när man kommer hem och åker el in i garaget....           IP: ...[151.234]
Antal inlägg203 st
Postad/Inlagd2018-04-30 14:39
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW 530e G30 -18
Kräver inte laddning till avresetid att man har någon form av intelligens i andra änden, typ en wallbox? Jag har aldrig ändrat den inställningen utan bara planerad avresetid med laddning direkt med klimatisering till avresa vilket fungerar bra precis som ni skriver.

scunnert: Du ska kunna köpa till speed limit info i Connected Drive Store precis som Apple Carplay om du vill ha det. Jag löste förresten problemet med auto start/stopp genom att lägga växelväljaren i m/s :)

Vad händer när man gör kick-down i MAX edrive? Har inte vågat prova det ännu eftersom den inte är inkörd.

IP: ...[.61.143]
Antal inlägg49 st
Postad/Inlagd2018-04-30 15:23
Anmäl svaretAnmäl svaret
530e -18
@KrilleKill

Laddning t avresetid är iofs en icke-fråga; bättre att bilen är laddad och klar oavsett avresa....

Speed limit i CD Store...! Se där, tack för tipset.

ASS löst genom m/s - hahaha - genialt! Måste testa.

Ingen kick-down ännu...           IP: ...[151.234]
Antal inlägg3.006 st
Postad/Inlagd2018-04-30 15:34
Anmäl svaretAnmäl svaret
G30 530e Mosselman
Nej, har ingenting med wallbox att göra. Min gick att ladda/klimatisera till avresetid vilket var toppen när det var minus 20 kallt, men som sagt fungerar detta inte längre. Är väl bara en softwarebug.

Kickdown i max edrive...bensinaren startar :-)

Min har rullat 700 mil nu. Är annars förnöjd men den kunde varit lite spänstigare. Blir en Mosselman uppgradering om en vecka...-:)           IP: ...[.223.94]
Antal inlägg49 st
Postad/Inlagd2018-04-30 17:04
Anmäl svaretAnmäl svaret
530e -18
@KrilleKill "Du ska kunna köpa till speed limit info i Connected Drive Store precis som Apple Carplay om du vill ha det." -- Hur och var? I min Connected Drive Store finns inga enskilda appar, funktioner....

Förresten betr. Laddning finns tre olika inställningar i Remote Cockpit:

Laddningsalternativ
Här kan du konfigurera laddnings- och klimatinställningarna. Då är din bil laddad vid den önskade starttiden och kupén optimalt tempererad.

Ladda direkt
Ladda med förmånlig eltariff
Ladda intelligent --> Ställ in din önskade starttid, så ser BMW till att din bil är laddad till dess.
          IP: ...[151.234]
Sida: 1 2 3 4 5 6 7 Första sidanFöregående sidaNästa sidaSista sidan
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2021 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 525i Touring  -01
Pris: 35.000:-

BMW 335D  -16
Pris: 300.000:-

BMW 530i LCI N53  -07
Pris: 135.000:-

BMW 320d touring m-sport  -14