Sida 5 av 14
|
|
---|---|
Verkar inte se ut som de riktiga testbilarna Länk |
|
@07_Andre; Är denna äkta?? Nej, tack och lov, det är den inte! Det är en "rendering" av en orädd turk "Evren Özgün Spy Sketch" som kallar sig "Car designer". Jag skulle inte anställa honom som det.... Hade detta varit den riktiga G60 designen, så hade BMW gjort en ny Chris Bangle tjugo år efter man släppte E60. Så fort jag såg bilderna på fronten med med "Dame Edna eyebrows" på våren 1983, åkte jag till min BMW-handlare och frågade om jag fortfarande kunde beställa en ny E39:a. Det kunde jag, men bara de förbeställda Bavaria-bilarna med en helt annan spec än jag ville ha, så det fick vara. Konsekvens; Jag köpte inte en ny BMW på åtta år. Jag hoppas att BMW fortfarande kommer ihåg att "Go easy" med uppdateringar av 5:an som troligen har de mest konservativa kunderna i BMW´s hela kundbas. My two cents MVH/ Per N |
|
Puh, nej den var inte vacker. Jag väntar med spänning på pris och räckvidd men misstänker att den blir så dyr att när touring väl kommer så kan jag lika gärna ha min IX några år till för samma peng. Kan tänka mig 2wd om det ger mig mer räckvidd och lägre pris, men dom lär väl inte komma först. |
|
Sett en del filmer på tuben där man kört prototyp och hört räckvidd för 2wd på 295 och 360 miles, 47-57 mil. 47 mil wltp känner jag personligen är för dåligt, men det är väl 23 maj vi får veta mer. | |
Om det anges i miles så är det enligt amerikansk körcykel, den är tuffare mot batterierna än vad WLTP är. | |
Sant, skulle kunna vara EPA, men så känns 57 lite högt, men 23 maj är ju inte långt borta nu. | |
Länk en bild på i5 läcker ut |
|
Puh. Den ser åtminstone någorlunda normal ut. |
|
Normal? Det är väl en helt vanlig 5-serie? Jättestort misstag enligt mig. Bygg elbilar istället för att konvertera fossilbilar. Jag tycker den har abnormt lång motorhuv. Trots den abnorma huven så har de säkert inte ens lyckats göra en frunk åt laddkablar, paraplyer osv. |
|
Jo men det vore värre om den skulle fått samma look som i7 och X7. Avskyr den fronten. Angående "elbilslook" så tycker jag bara det är sämre om elbilen ser utmärkande ut. i4 är ett föredöme tycker jag, den ser bara ut som en snygg bil, inte ett rymdskepp. Värst är ju bilar som P2, ID5, ID7 mfl som ser ut som de står på styltor. |
|
Länk | |
Vet inte vad du menar med elbilslook riktigt. Det du räknar upp är väl något slags pseudo-SUV:ar? Huven är gjord för att få plats med en längsmonterad rak sexa plus annat jox som hör en fossil drivlina till. Kollar du på fossila sportbilar där motorn sitter bak eller i mitten så är huven också mycket kortare, t ex Porsche 911. Så det har egentligen inte med "elbil" att göra mer än med suboptimalt utnyttjande av bilens längd. |
|
Jag förstår inte problemet med utseendet. Det är väl bra att den ser normal ut och inte som kinesernas försök att efterlikna en Tesla. Hur ser förresten Tesla X ut eller Y för den delen? Här snackar vi pseudo SUV-ar. Varför måste en elbil se annorlunda ut? Ex vis vinner BMW I4 de flesta tester. En mycket väl fungerande elbil, dessutom med BMW-s kvalitet. IX är väl tämligen futuristisk. Osv. Sen kan ingen bygga bilar som alla gillar. /Anders |
|
Det tjatas väldigt mycket om brist på frunk på icke-dedikerade elbilsplattformar. Det har jag väldigt liten förståelse för, jag har ingenting där och har aldrig använt den till någonting. Laddsladden ligger under bagagegolvet. I övrigt vet jag inte riktigt vad problemet är exempelvis att i4 också finns som ICE. Den ser helt fantastisk ut och batterierna får plats utan att de stör. |
|
Instämmer helt med dig Löwet. Jag använde aldrig frunken på E-tron på ett år. /Anders |
|
Testa att ha en hund och en massa packning där bak... | |
Verdi2: hur gjorde du med hund och packning innan Teslan? Eller har vanor/livsstil förändrats? | |
Jag förstår inte sambandet mellan stor hund, massa packning, frunk och elbil. Problemet är väl då likvärdigt i en fossilbil att det behövs en stor bil. Oavsett, hur ofta använder man frunken? /Anders |
|
Madzone, behövde ingen laddkabel förr. | |
Med känsla, det är smidigt att ha ett utrymme som är lätt åtkomligt även med fullpackad bil. Vi har olika behov. | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.