Sida 10 av 14
|
|
---|---|
Går det att få kal luft i ventilationsgallren i mitten eller är den tiden förbi? Tycker själv det går lite väl långt när reglagen för ventilationsgallren tar mer plats än ventilationsutsläppen själva. Hoppas det återgår till någon mix mellan knappar och stora skärmar. |
|
carrlover |
I5 är tveklöst en snygg och säkert mycket bra bil men för stor för att passa mig. Storleken på I4 passar mig bättre. Förstår inte riktigt varför bilarna hela tiden måste växa- Hur stora ska de bli? En clean och mycket tilltalande design på I5 (undantaget den hemska skärmen) men prissättningen verkar helt appart. Tror det är någon ny kundgrupp som inte finns man vänder sig till. |
Där kom den första I5 Touring ut vad jag har sett iaf Länk /Anders |
|
carrlover |
Dyrt men bra kanske. |
I och för sig en M60 med i princip alla tillval men väldigt mkt pengar. Men var även inbjuden på en "exklusiv" förhandsvisning av nya Volvo EX90 och den låg på i princip samma brutto som den här I5. Volvon var för övrigt väldigt fin för den som är intresserad. Volvo lämnar "endast" 7% rabatt på den. /Anders |
|
Men jag tycker touringen är snyggare än sedanen, den där lite konstiga baken på i5 försvinner i.o.m. Touring och den får mer klassiska BMW-former. Personligen är jag mer nyfiken på när 40 xdrive Touring kommer ut. En sådan är inte alls ointressant (beroende på pris). Ger BMW club schweden en rabatt på elbilarna? |
|
7-8% brukar gälla /Anders |
|
Ser klart bättre ut än sedanen, vilken jag ändå tyckte såg snygg ut. Men antar att den fortfarande är över 5m lång? Låg självrisk på vagnskadan är kanske att fundera på om man gillar bilen. Allt under 10% rabatt på listpris ser jag som ganska dåligt i dessa tider. Får man inte det hos handlaren så kontaktar man bara fler handlare. Finns gott om BMW säljare i Sverige. Visst går BMW bra men det är inte direkt några flaskhalsar längre. |
|
Här dök den första 40-modellen upp, dock bara bakhjulsdriven som jag tror är ointressant för de flesta. Länk /Anders |
|
Grelle>> När jag frågade om offert på e40 touring (det gick inte att få på x40 touring även om den är mer intressant) så fick jag 12% inkl Club Schweden-rabatt. Säljaren angav ungefär 65' ökat pris från e40 touring för att få xDrive för det åkte med mer utrustning än bara xDrive och dubbla motorer. | |
Wiberg, tack för infon! Kanske värt att gå in i BMW CS igen även om jag inte har någon BMW just nu. Det brukar väl vara 1 års medlemskap om man ska gå nyttja rabatten? Men kan man få 12% ändå så är det skit samma, men CS rabatten kanske gör det enklare för handlaren då den rabatten kommer centralt ifrån? |
|
Tror det är 6 månaders medlemskap som gäller, så lika bra att signa upp sig direkt. ;) När jag pratade om det med "min" säljare så sa han att det ändå kan ge ett par procent för de får hjälp med rabatten centralt som du säger, BMW CS är ett ramavtal. Och med tanke på medlemsavgiften på 4-500 kr för ett år så kan det snabbt betala sig. Jag har inte A-B-testat med och utan direkt, men det borde vara lättare att förhandla med den i ryggen iaf. |
|
40 modellen verkar inte bli särskilt prisvärd den heller Länk | |
Den här med alla paket är betydligt billigare Länk /Anders |
|
En ÅF kan ju kalla det vad som helst när de ger rabatt. Min gissning är att du fått 12% på bilen. Punkt. Vilket ju är bra nog! Jag skulle inte höja BMW CS sk ramavtal till skyarna om det inte är på en modell som är helt befriad från paketutrustningar eller andra erbjudanden som inte går att kombinera med ramavtal. |
|
Men Kristoffer, om man är privatköpare så är ju inte ramavtalen så relevant utan mer aktuella kampanjer och dylikt som kan göra att ÅF kan ge rabatter utan att behöva stå för allt själv. | |
Kristoffer, menade just att jag inte kan avgöra vad BMW CS står för i den totala rabatten men troligen bidrar det till totalen. Som privatperson är BMW CS-rabatten skön att ha i ryggen, det är något annat om man köper till firman och kan luta sig mot andra ramavtal. | |
Wiberg Som privatköpare så kan du nog utan några som helst problem förhandla dig till 8% rabatt, du behöver inte vara medlem i BMW CS för det. Även 12% är möjligt beroende på vilken BMW modell som ska beställas men det blir givetvis svårare. Intressant att du fick offert ( skriven som du fick på mail ? ) på 12% inkl Club Schweden-rabatt. BMW ÅF brukar väl inte kombinera olika typer av avtal och egna rabatter. Men den vanliga e40 Touring kanske säljer dåligt och därav bra offert? |
|
Det är väl just det BMW ÅF gör, kombinerar en centralt sanktionerad rabatt med en egen. Däremot kan de inte kombinera flera centrala rabatter i form av olika ramavtal som BMW Sverige tecknat. | |
Grelle/Wiberg - jag tror ni missförstår mig. Jag menade att det finns lättare sätt att få _bättre_ rabatter på en ny BMW som privatperson. Än att gå med i BMW CS och sedan efter 6 månader beställa en ny bil med 8% rabatt via ett ramavtal för privatpersoner som ju är tanken med CS rabatten. När jag var medlem i CS fick jag mycket bättre pris när jag förhandlade direkt med handlaren och kunde kombinera olika paketerbjudanden. Med CS-rabatten fick jag bara 8% på bilens listpris och 8% på extrautrustningens listpris. Det kunde inte kombineras med paketrabatter eller andra erbjudanden. Visst är det ”bra att ha i ryggen” men det är inte värt mer än så vid förhandlingsbordet när det är skarpt läge och kontraktet skall skrivas på. |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.