AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ Allmänt om bil och trafik ]

Någon med erfarenhet av "Nyare Bil" i Uppsala?

Visad 1.941 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg21.523st
Postad/Inlagd2017-06-29 22:42
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Äger följande bilarÄger följande bilar:
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Vi har börjat fundera på att köpa en ny bil och jag har sett att "Nyare Bil" i Uppsala har ett ganska tilltalande utbud av före detta leasingbilar till rätt rimliga priser.

Någon som har erfarenhet av dem som handlare?

Då vi bor i södra delen av landet, är det lite för långt att bara åka och kika på bilarna så om det skulle bli aktuellt får man förlita sig på dem som handlare och att deras beskrivningar av bilarna stämmer bra...

Har sökt lite på nätet men inte hittat så mycket mer än deras face-book-sida med "kundomdömen".

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!           IP: ...[.209.62]
Antal inlägg2.543 st
Postad/Inlagd2017-06-30 09:19
Anmäl svaretAnmäl svaret
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
Hej Johan,
Jag bor i Uppsala och har bara några kilometer upp till "Nyare bil" som ligger längs med E4an i anslutning till Fullerö/Storvreta ca. 1 mil norr om Uppsala. Firman flyttade in i en helt nya större hall för typ 1 år sen.

Jag har inte köpt nån bil av dom själv men flera bekanta har det och alla är positiva. Jag har också fått en positiv känsla när jag varit och kollat på nån bil i deras hall. Jag skulle nog våga påstå att "Nyare bil" är en av de seriösaste beghandlare du kan hitta.

/Jonas           IP: ...[.60.206]
Antal inlägg7.135 st
Postad/Inlagd2017-06-30 11:52
Anmäl svaretAnmäl svaret
Macan S 340hk -18
991.2 GT3 -18
Räkenskaperna ser ju hyfsade ut enligt allabolag.se. Om firman befattat sig främst med nyare bilar från leasingfirmor brukar detta vara ett gott tecken.           IP: ...[.162.16]
Antal inlägg14.345 st
Postad/Inlagd2017-06-30 14:08
Anmäl svaretAnmäl svaret
Är bilarna sv.sålda 3-års leasingar är det nästan svårt att misslyckas. Vanligen säljs de med serviceavtal nya så det bör vara små problem på den fronten. Men som vanligt med handlare vet man ju först hur seriösa de är efter att något har gått snett ;-)

Vilken bil är det? (Nej, jag ska inte sno den av dig, bara enklare att kommentera en direkt bil än en firma generellt)

-------
//Lövet           IP: ...[4.9.192]
Antal inlägg21.523 st
Postad/Inlagd2017-06-30 20:57
Anmäl svaretAnmäl svaret
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Tack för svaren!

Jo, intrycket jag fick var att de var seriösa - men man vet ju aldrig som sagt...

Jag tror också att en bil som gått tre år som svensk leasingbil med BMW:s fria service under den tiden, bör vara ett förhållandevis riskfritt alternativ.

De har flera bilar som vi kanske kan tänka oss.
I nuläget kikar vi nog efter en fin F31:a med dieselmotor med max 10.000 mil på mätaren.
De har flera olika sådana med lite olika utrustningsalternativ/färg men alla är relativt snarlika i ålder/mil/pris.

Men det finns å andra sidan en del liknande bilar i södra Sverige med, men ingen handlare som har så många intressanta objekt till salu samtidigt.

Brukar det finnas någon "prutmån" på angivna priserna?
En del objekt har de haft i flera månader.

I nuläget är nästa steg att se om frugan sitter bra i sportstolarna, som jag personligen anser vara väldigt mycket skönare än standardstolarna, och då främst pga mycket bättre möjlighet att ställa in dem för bra lårstöd.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!           IP: ...[.59.140]
Antal inlägg2.543 st
Postad/Inlagd2017-06-30 22:33
Anmäl svaretAnmäl svaret
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
Ingen större prutmån skulle jag tro... inte vad jag hört heller.

/Jonas           IP: ...[5.43.16]
Antal inlägg2.685 st
Postad/Inlagd2017-06-30 22:53
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW E46 CAB

Varför skulle det vara mindre prutmån där? De verkar ju rätt snabba med att sänka sina egna priser så de verkar ju vakna på omsättningshastighet.           IP: ...[.18.115]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2019 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 328  -00
Pris: 25.000:-

BMW 330i Touring  -02
Pris: 20.000:-

BMW 116i  -06
Pris: 45.000:-

BMW 525 Touring  -02