AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ 3-Serien ]

Nya 3-serien G20

Visad 76.194 gånger
Besvara
Sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 AutoPower Forum Första sidanFöregående sidaNästa sidaSista sidan
Inlagd av Fråga
Antal inlägg289 st
Postad/Inlagd2019-07-04 09:05
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
440i X-Drive MPPSK
Självklar så rent ekonomiskt så är naturligtvis 330i ett bättre alternativ.
Och i det perspektivet har du självklart rätt.
Själv har jag samma effekt och prestanda i min bil som M340i och jag nyttjar den alt som oftast. Inte för att det behövs endast för att jag tycker det är kul.
För att få lite perspektiv. Skillnaden 0–100 mellan min 440i/M340i och 330i är 1,4 sek.
Skillnaden 0–100 mellan min 440i/M340i och en Lamborghini Huracan LP 610 (610HK) är 1,2 s.
Finns mängder med Superbilar som ligger i samma härad (Ferrari Enzo 800HK skillnad 1,5s) men tog här ett exempel med en med 4-hjulsdrift för att slippa diskussionen rörande ev grepp.
Vet att 0-100 har sina begränsningar när det gäller att jämföra men för std bilar såsom de BMW varianter vi diskuterar så är den som finns tillgänglig.
Men faktum kvarstår skillnaden mellan min440i/M340i och 330i 0-100 är större än gentemot en Lamborghini Huracan LP 610 (610HK).
Vi har allt olika perspektiv på bilköp och det skall naturligtvis respekteras.
Men i min värld så spelar M340i och 330i olika ligor. Och då kankse priskillnaden inte ter sig fullt så astronomisk. :)
          IP: ...[25.0.83]
Antal inlägg469 st
Postad/Inlagd2019-07-04 09:43
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
M140
Bra skrivit 428 !

Jag var oxå på din linje ett tag, B58 motorn går bra men är hästlängder ifrån superbilar. 0-100 är inte så ofta man kör, så fort bilen rullar så spelar hk en stor roll.

Som du säger så utnyttjar man kraften om den finns, det är ball. EN 340 hade stått still vid rullande acceleration.

Standard 340 100-200 = 14,4 ( trimmad kan du komma ner på ca 8 )
Lambo 100-200 = 6,4
Enzo 100-200 = 6,7


          IP: ...[.49.131]
Antal inlägg289 st
Postad/Inlagd2019-07-04 10:08
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
440i X-Drive MPPSK
Absolut har du rätt.

Men försökte ställa min jämförelse i relation med tråden.

Även om jag själv som du tycker det ätt det kul pch intressant med accerelation mellan 1 och 200 och även däröver så tror jag iaf att den gemene 330i köparen är mer intresserad aav prestanda i någorlunda lagliga hastigheter. Och då ser det faktiskt ut som jag beskrev i mitt förra inlägg.           IP: ...[25.0.83]
Antal inlägg6.209 st
Postad/Inlagd2019-07-04 10:55
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
M235i/6 -16
Jag tror inte att det skiljer särskilt hur en 330i eller M340i används. Det som skiljer är nog hur mycket pengar man är beredd att lägga på bilen. 330i är nog ingen typisk rödljusracer utan körs som vanliga bilar i stan, på landsväg och motorväg och de tillfälle när effekten används är nog på landsväg/motorväg i zonen ovanför lagens riktmärke.

Däremot är en iaktagelse jag gjort att jag tycker oftare jag ser bilar med 170-270hk bilar pinna på rejält snabbt på motorvägen, än de som har 300hk+.           IP: ...[6.28.75]
Antal inlägg289 st
Postad/Inlagd2019-07-04 11:54
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
440i X-Drive MPPSK
Stämmer bra det. Därav min jämförelse 0-100. Det finns ju inte mkt mer spelrum om man skall hålla sig inom lagens råmärken.

Finns heller inte mkt annan data att jämföra med i avseende på 330i.

Jag är nog en av dem som ibland blir omkörd och trivs även med det.

Gillar även att köra lite snabbare men är väldigt selektiv var och när jag gör det och en trafikerad motorväg tillhör inte den rätta platsen.

          IP: ...[25.0.83]
Antal inlägg6.209 st
Postad/Inlagd2019-07-04 12:13
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
M235i/6 -16
428 skriver:

"Själv har jag samma effekt och prestanda i min bil som M340i och jag nyttjar den alt som oftast. "

"Gillar även att köra lite snabbare men är väldigt selektiv var och när jag gör det och en trafikerad motorväg tillhör inte den rätta platsen."

Tvetydiga budskap från dig.

Sedan är det inga problem att hitta andra siffror än 0-100km/h om du vill jämföra.

[LÄNK] 0-200km/h - 24,4 s

[LÄNK] 0-200km/h -18,9 s           IP: ...[6.28.75]
Antal inlägg289 st
Postad/Inlagd2019-07-04 12:26
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
440i X-Drive MPPSK
Ditt första påstående förstår jag inte.
Vad är det du försöker påvisa?

Men tackar så mkt för länkarna.

Uppenbarligen finns infon om man vet var man skall leta.



          IP: ...[25.0.83]
Antal inlägg289 st
Postad/Inlagd2019-07-04 12:30
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
440i X-Drive MPPSK
Förresten när du ändå är farten.

Finns samma info för M340i. Det är ju ändå den vi jämför med och skillnaden mellan den gamla 340i verkar vara ganska stor.

Har googlat men har inte hittat ngn.           IP: ...[25.0.83]
Antal inlägg370 st
Postad/Inlagd2019-07-04 18:10
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
330i G20 M-sport
En standard 340i känns inte direkt som ett monster, visst dom går bra men det är inte så att det blir adrenalinpåslag direkt. Det kom ut något test igår mot c43amg och audi S4 mot m340i, i slutändan rekommenderar dem 330i.
[LÄNK]           IP: ...[189.125]
Antal inlägg1.126 st
Postad/Inlagd2019-07-04 18:49
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
F31 35i M PPK
Jag såg precis samma test och det väcker ju och en annan tanke. Mercan verkar vara mest pang och sport medan bmw kombinerar sport o komfort. Audi är också fin, men då handlar det om andra kvaliteer är köregenskaper. Men som malcus säger, de rek 330i i slutet och om man vill ha mest för pengarna så förstår jag dem. Dock verkar M340i vara snabb på riktigt med en 100-200 tid runt 10 s, faktiskt snabbare än den starkare mercan.           IP: ...[221.127]
Antal inlägg370 st
Postad/Inlagd2019-07-04 19:22
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
330i G20 M-sport
Det som talar för m340in är dock närmare 500hk med en OTS map och sportcat.           IP: ...[.35.223]
Antal inlägg1.126 st
Postad/Inlagd2019-07-04 19:40
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
F31 35i M PPK
Då blir det åka av!           IP: ...[221.127]
Antal inlägg469 st
Postad/Inlagd2019-07-04 20:55
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
M140
Jag är med i MHD:s WhatsApp grupper.

Där är två race mellan M140 (440 hp) mot en 340 (470 hk)
De drar från 20 till 200, det är super jämt..ligger exakt bredvid varandra hela vägen. Via dragy gps är tiden 8,1 på 140.

Ska det bli 500 whp måste det göras en hel del.

➖Burger Motorsports Jb4 & Intake
➖Evolution Racewerks Downpipe
➖custom Meth Kit done By TNT Racewerks
➖Ecu Flashed by DME Tuning
➖Custom Exhaust

          IP: ...[.49.131]
Antal inlägg370 st
Postad/Inlagd2019-07-04 21:01
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
330i G20 M-sport
B58tu är ju en vidareutveckling av b58an så tror nog 500 på veven är fullt möjligt med ett simpelt steg 2 då dom kan ge 470 idag.           IP: ...[189.125]
Antal inlägg469 st
Postad/Inlagd2019-07-04 21:10
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
M140
aaa det stämmer nog, det är 388hk std i B58tu ?

          IP: ...[.49.131]
Antal inlägg289 st
Postad/Inlagd2019-07-05 11:23
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
440i X-Drive MPPSK

Ja efter sett malcus klipp så verkar ju den nya M340 ganska trist tyvärr.

Om den är så lik 330 som de beskriver så är den för min del helt oiintressant.

Enda räddningen kan kanske vara att de kommer med ett MPPSK liknande mitt så den iaf låter ngt.

Nä fortsätter BMW såhär så blir det nog ngt annat märke nästa gång förutsatt att man inte blir tvingad till batteribil.           IP: ...[.80.103]
Antal inlägg1.126 st
Postad/Inlagd2019-07-05 13:16
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
F31 35i M PPK
Till att börja med så bör man se igenom den kulturella skillnaden mellan oss och amerikaner i testet. De vill vara slagkraftiga och kanske inte är helt objektiva i sina bedömningar samt att de färgas starkt av Merca som verkligen satsat på sportig känsla. Men det är klart att det finns något i det de säger. BMW har satsat mycket på komfort och upplevs inte så snabb som den är. Klart den är lik 330i i allt utom motorn. Detta är ju särskilt sant om man valt m-paket till 330:in då den har samma chassi, styrning, bromsar mm som M340:in. Det är ju trots att inte en äkta M-bil vi har att göra med som hade haft mer unika komponenter. Sen ska vi inte glömma att om man värderar prestanda i fart så är skillnaden enorm mellan 330 och M340. Ser ut som 100-200 reporna landar på knappt 19 respektive 10 s. Olika världar. Mercan är långsammare, men lever om som bara den.

Jag tror inte det kommer komma ett M PPK till M340. Varför? Jo, den har ju redan paketet i praktiken inklusive sportavgas med klaffar samt att nästa steg blir naturligt M3 som i sin tur säkert får competitionpaket om man vill.

Mercan är dock intressant och den ska jag ta en titt på framöver! Dock är frågan om den inte är för pubertal för daily driving? Väldigt subjektivt dock!           IP: ...[.57.132]
Antal inlägg80 st
Postad/Inlagd2019-07-05 15:39
Anmäl svaretAnmäl svaret
Tummen upp För ditt inlägg DLC :)           IP: ...[4.65.41]
Antal inlägg1.786 st
Postad/Inlagd2019-07-05 16:45
Anmäl svaretAnmäl svaret
Tittade på C43 i våras, provkörde även en coupe med vad jag vill minnas var nya motorn. Hade varit fin i en kombi men kommer inte överens med inredningen, förutom ratten då som är underbar.           IP: ...[138.101]
Antal inlägg1.126 st
Postad/Inlagd2019-07-05 17:33
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
F31 35i M PPK
Tack bestefar!

Jag ska säga att jag inte är såld på C-klass T, varken interiört eller exteriört. Interiört är det mittkonsolen, exteriört så tycker jag den ser lite konstig ut i sidprofil, särskilt kring c-stolpen men detta är väldigt individuellt. Ratten och fronten ser väldigt bra ut och drivlinan med 390 hk och 9-stegad auto verkar grym. Tror dock jag håller Bmw 3 högre i det mesta, men jag är färgad..

Har talat lite med min säljare som ska hålla mig uppdaterad om M340i. Demoexemplar kommer tidigast sep, kanske oktober. Det talas om kvoter osv så svårt att säga något om leveranser överhuvudtaget. Tyvärr verkar de behandlas som en vanlig Bmw gällande prutmån men det är ju också säljarsnack så klart.           IP: ...[221.127]
Sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 Första sidanFöregående sidaNästa sidaSista sidan
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur



Regler för forumet

 



© 1997 - 2019 AutoPower.se







PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 850ia  -91
Pris: 169.000:-

BMW 325  -94
Pris: 45.000:-

BMW 325i M-sport  -08
Pris: 92.500:-

BMW 540i/6  -98
Pris: 26.000:-

BMW 730d  -17
Pris: 530.000:-
Gå till PowerBörsen Gå till PowerBörsen