AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ 3-Serien ]

Nya 3-serien G20

Visad 58.067 gånger
Besvara
Sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 AutoPower Forum Första sidanFöregående sidaNästa sidaSista sidan
Inlagd av Fråga
Antal inlägg578 st
Postad/Inlagd2019-03-13 22:55
Anmäl svaretAnmäl svaret
Borka
Jämför exempelvis faceliften för e90 med faceliften för e60, e92 eller f30 eller f32 etc så är skillnaderna enorma. På de andra har man lagt till lite andra ljuskällor och kanske ändrat någon vinkel någonstans, men både fram å bak på e90 är ju helt och hållet omgjorda.

Håller även med om fälgarna förr. Då var det klass, nu är det bara ett gytter av design.           IP: ...[.134.37]
Antal inlägg1.071 st
Postad/Inlagd2019-03-14 08:24
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
F31 35i M PPK
Jag håller med om att E90 LCI var lyckad. Lyktorna och vecken på huven gör att den ser fräsch ut än idag. Pre LCI däremot såg riktigt gammal ut redan när F30 kom. Gällande F3x så tycker jag inte skillnaden är så påtaglig mellan pre LCI och LCI. En F3x med m-sport har stått sig riktigt bra designmässigt.

Kul att se att det dykt upp en hel del G20 på blocket. En spaning är att F30 introducerades med 335i, medan G20 verkar vara en mängd 330i och förstås 320d. Tror 330e kommer bli en storsäljare när den dyker upp.           IP: ...[.57.132]
Antal inlägg153 st
Postad/Inlagd2019-03-14 16:20
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
325i Cab -10
Jag tycker att E92/93's facelift i så fall var minst lika omfattande/synlig. Uppseendet blev 'snällare' (till det sämre?) med ett vitt 'ögonlock' över som förmodligen skulle skydda bättre mot ströljus uppåt.

Nu ska jag åka och prova G20.

/Anders

          IP: ...[6.237.1]
Antal inlägg19 st
Postad/Inlagd2019-03-15 19:09
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
335i f30 -12
Svar till dlc: 330 kändes väldigt slö jämfört med den jag har (335i f30) men de har hottat upp ljudet bra på den nya i sportläget. Mitt tips är att gå på en m340i rwd när de kommer om man orkar vänta. Känns som man får som mest för pengarna där om man gillar att köra           IP: ...[.50.246]
Antal inlägg1.071 st
Postad/Inlagd2019-03-15 19:39
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
F31 35i M PPK
Tack för återkoppling Henrik! Är din 335:a original? Om ja så lär det kännas ännu värre för min del som har ppk. 330:in har ändå 400 Nm numera så i mellanregistret så borde de vara snarlika men från typ 4000 rpm och uppåt så är det schack matt till 335:ans fördel. Är helt med på att vänta in M340i. Hoppas bara den kommer som touring annars vete sjutton vad det blir nästa gång. Sen är jag nog inne på xdrive nästa gång. Kör rwd nu och det har fungerat oväntat bra men visst finns det vintrar jag halvt ruttnat över saknaden av traction.           IP: ...[220.219]
Antal inlägg19 st
Postad/Inlagd2019-03-15 20:17
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
335i f30 -12
Min har också ppk 450 nm. De kändes inte som 330i hade något mot våra bilar. Står på car.info att den gör 0-100 på 5.8 sek. Säger lite iaf.

Vintern kan va horribel utan xdrive beroende på var man bor det kan jag medge men min uppfattning är att man förstör en 3 serie när man sätter på xdrive tyvärr. Tar bort så mycket glädje och det råa som är bmw.           IP: ...[.50.246]
Antal inlägg12 st
Postad/Inlagd2019-03-15 21:22
Anmäl svaretAnmäl svaret
Provkörde 330i i förgår. Väldigt snygg interiört. Gillar inte helt nya njurarna, men
det är kanske en vane fråga. Alla elektronik och HUD imponerar. Men om jag
jämför med min nuvarande F31 330D ( M performance kit på motor ) så är jag inte
helt imponerad. Mycket känns väldigt syntetiskt i nya 3 bilen. Bra motorljud, men
kommer från högtalarna. Styrningen är alldeles för mjuk ( ändå stod alla
inställningar i sport+ ). Så ett nja blir betyget. Blir kanske roligare när
M340M kommer, men all denna down sizing som gäller nu, så känns 330i som
ett steg neråt, iallafall körglädjes mässigt om jag jämför med nuvarande bil.           IP: ...[225.136]
Antal inlägg7 st
Postad/Inlagd2019-03-16 00:50
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
M235
Efter provkörning:
Ett lyft på de flesta områden jämfört med bedrövelsen F-serien.
Känslan i styrningen är bättre än i förra generationen men sämre än i 235an, som ändå känns som "remote controle", men annars precis, snabb och "sportig".
Styr in mkt bra i kurvorna, bra balans, inte alls framtung känsla som det kan bli med vissa 6-cylindriska kärror.

330n räcker till om man kikar på vad som händer på hastighetsmätaren, men det känns inte att det går ganska fort. Samma som 235an förutom att där märks att det går fort över ~5000rpm.
400nm från 1550rpm gör ju effektfönstret ganska brett och användbart iaf.

Eftersom jag bara är intresserad av BMW om de är kul att köra känner jag att jag skulle kunna leva med denna till skillnad från förra generationen som var bedrövlig och jag köpte en M235 i stället.
Förar"hjälpmedel" bör förbjudas! På en kort tur på en smal väg fick jag brottas med bilen tre gånger då den tyckte det var dags för självmord genom frontalkrock!

Det blir nog en beställning i nästa vecka av en 330 (eller Giulia Veloce), men:
svart grill som jag tänkt från början för att dölja Kinagrillen funkar inte, blir bara en svart "blob" där fram. Får lösas på annat sätt.
Hoppas det fortfarande går att koppla bort förstärkaren till det artificiella motorljudet, i sportläget låter det patetiskt syntetiskt!
"Live cocjpit proffesional", har inte sett något lika illa sedan Opel Kadett från 1984, tur att det går att välja bort!
          IP: ...[26.73.4]
Antal inlägg1.071 st
Postad/Inlagd2019-03-16 09:46
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
F31 35i M PPK
Intrycken verkar sprida mellan de som provat. Får åka och bilda mig en uppfattning själv. Kommer dock avvakta tills sommardäck sitter på. Sen är drivlinan väldigt central för mig. Hur den presterar är en nyckel till köp eller deal breaker. Nu har jag kört min F31 i mer än fem år och är van vid den men visst hade jag gärna haft en mer naturlig styrning. Annars tycker jag chassit både är körglatt och någorlunda stabilt under press. Instyrning är fin. Räknar dock med att G20 ska vara vassare! Motorn med ppk och sportauto är däremot top notch och där lär det krävas en M340 för att matcha och förstås överträffa.           IP: ...[220.219]
Antal inlägg745 st
Postad/Inlagd2019-03-19 12:56
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
Ingen just nu
Någon sett/hört något om priserna på 330e när den kommer i september?           IP: ...[8.5.135]
Antal inlägg724 st
Postad/Inlagd2019-03-19 13:12
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
F11 535d, M-Sport
Z3 M-Roadster
VW Polo R-Line
Fick offert (till juridisk person) för två veckor sedan. Grundpris: 477.500 Sport paket: 14.900 och Connected med Live Cockpit Professional ingår. Brutto: 492.400 Netto: 428.000           IP: ...[118.140]
Antal inlägg886 st
Postad/Inlagd2019-03-19 23:09
Anmäl svaretAnmäl svaret
Dyrt för lite plast och ser ut som en Lexus, har dom lärt sig att släppa bättre motorer eller är det fortfarande som att spela rysk roulette?           IP: ...[204.240]
Antal inlägg138 st
Postad/Inlagd2019-03-20 06:55
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
320xd M-sport GT -18
Jag var inne och fick en offert på 330e, men det jag fastnat på är de blandade uppgifterna ja får angående dragkroken. Det man får offert på nu är utan drag, och att den kommer som option i höst. När vet jag inte. Men det jag hört är att en säger att det kommer gå att komplettera i efterhand när den finns, och en annan säger att det inte går att komplettera i efterhand för bilen måste byggas om och ändra balkar bak (vilket ja tycker låter lite osannolikt, dom har väll bara inte typat klart den än?).           IP: ...[6.28.75]
Antal inlägg1.071 st
Postad/Inlagd2019-03-20 17:35
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
F31 35i M PPK
Jag tror mycket kommer klarna till sommaren gällande options för hybriden. Men då lär väl köerna växt till å andra sidan. Om hybriden kommer med drag och touring så lär det bli en storsäljare här hemma. Frågan är bara hur tillgången blir? Sen blir det också intressant att se hur fordonsskatten blir 2020 när det ska räknas från wltp och inte omräknat från wltp till nedc. Då återstår att se om hybriden fortfarande är en bonusbil. Såg att frågan ska åtminstone utredas av regeringen, så det finns ett litet hopp att de justerar bonus/malus så det blir någorlunda likt det vi har idag. Om inget görs så kommer det typ bara vara bev:ar som får bonus och fossilbilar får rejäl skattehöjning. Men annars är det som vanligt ett ypperligt tillfälle att öka statens inkomster.           IP: ...[220.219]
Antal inlägg1 st
Postad/Inlagd2019-03-21 12:37
Anmäl svaretAnmäl svaret
Härlig kärra!           IP: ...[.253.18]
Antal inlägg5 st
Postad/Inlagd2019-03-21 16:36
Anmäl svaretAnmäl svaret
Hejsan alla kunniga,

Efter 3 år i exil tänkte jag återvända "hem" och välja en tjänstebil från gamla favoritmärke BMW, tänkte passa på att be om era goda råd.

Idag är tjänstebilen en Jaguar XE 2,5 (240hk) och jag planerar att byta någon gång juni-augusti, detta är dock skrivet i sten. Min ursprungliga plan var att stanna kvar hos Jaguar och beställa XE S 3,0 (380hk) men i samband med facelift så försvann denna konfigurationen under vintern och istället trimmar Jaguar upp fyran till 300hk, och då känns det naturligt att lämna det engelska märket.

Jag vill alltså åka sexcylindrigt och eftersom M340i förmodligen kommer att sticka iväg långt över anständighetens gräns för tjänstebilar så kikar jag på 330d och frågan är om någon testat denna 265hk maskin?
Jag har tidigare åkt E91 (325d) så motorn är inte helt obekant, men känns den ”större” än E91 325d (197hk)?
Vilka paket och tillbehör är ett absolut måste? M-sport och Innovation känns nödvändiga, eller?


Tacksam för input!


/P

          IP: ...[.34.234]
Antal inlägg345 st
Postad/Inlagd2019-03-21 16:51
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
330i G20 M-sport
Tycker du ska ge 330i en chans, väldigt brett register och aningen lättare över framaxel. Om det inte vore för ljudet hade jag kunnat missta den för en 6a.           IP: ...[.32.106]
Antal inlägg1.071 st
Postad/Inlagd2019-03-22 07:49
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
F31 35i M PPK
Jag har kört 330d i nuvarande modell dvs F31 och den känns absolut "större" än 325d i ex E91. Sen upplever jag stora dieslar som snälla i karaktären, dvs de maskerar sin prestanda väl. Direkt efter jag kört 330d i F31 så hoppade jag över till en 330i E91. Och då märktes det hur potent dieseln var..

Säger annars som malcus, prova nuvarande 330i. Kan var en bra kompromiss och kommer troligen bli avsevärt billigare att köpa jfr med 330d.           IP: ...[220.219]
Antal inlägg345 st
Postad/Inlagd2019-03-22 08:05
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
330i G20 M-sport
400nm i 330i gör sitt, det samtidigt som den är ca 100kg lättare än en rwd 335i f30 och dom ligger inte alls långt ifrån varandra i känsla. Visst, du har inte samma toppeffekt eller ljud.           IP: ...[.32.106]
Antal inlägg1.071 st
Postad/Inlagd2019-03-22 08:30
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
F31 35i M PPK
Precis, höjningen av vridmomentet är en viktig anledning till att 330i nu bör kännas rapp vid vardagskörning. Finns ju också en del kampanjer redan nu som vänder sig till de som köper en 330i. Misstänker att samma kampanjer inte finns till de sexcylindriga alternativen, utan där vill bmw mer ta ut ett Premiumpris. Sen är förstås en fyra just en fyra gällande ljud och känsla. Men det är också en vanesak. Jag har kört en del fyror med upp till 270 hk och jag gillade dem. Men det är klart att vissa egenskaper går förlorade, inte minst ljud och sen även registret i botten och toppen. Att ha 450 Nm vid 1300 rpm är rätt trevligt vid vardagskörning..           IP: ...[220.219]
Sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 Första sidanFöregående sidaNästa sidaSista sidan
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur



Regler för forumet

 



© 1997 - 2019 AutoPower.se







PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 525i touring  -96
Pris: 10.000:-

BMW 330xi  -02
Pris: 36.000:-

BMW M3  -07
Pris: 295.000:-

BMW 550  -08
Pris: 75.000:-

BMW 325  -06
Pris: 38.000:-
Gå till PowerBörsen Gå till PowerBörsen