AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ Allmänt om bil och trafik ]

J--a klåfingriga personer som inte kan skilja på mitt o ditt!

Visad 1.106 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg294st
Postad/Inlagd2017-06-26 23:06
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Äger följande bilarÄger följande bilar:
530iM Sedan -02 (e39)
Inatt hände det mig också.... blev av med tre omgångar däck till mina bilar. Hade de förvarade i carporten så antar att jag får skylla mig själv men blir så förb---ad att man ska behöva låsa in allt för att få ha sina saker ifred. Men också förbannad över fräckheten, vi har fönster från sovrummet som mynnar alldeles intill carporten som stod öppet. Trots det har jag inte hört nåt i natt när de tog däcken. En granne blev också av med däck (alldeles nyinköpta och skulle bara förvaras hemma under helgen) så jag är inte ensam. En annan granne hade sett en skåpbil med några personer i arbetskläder stående utanför vår carport i natt men hann inte reagera eller kolla närmare innan den var borta.

Och till råga på allt är det min födelsedag idag! Blir så TRÖTT!!           IP: ...[241.250]
Annons
Antal inlägg2.417 st
Postad/Inlagd2017-06-27 00:04
Anmäl svaretAnmäl svaret
G30 530e Mosselman
Ja, fuck it, lider med dig. Antar att du har polisanmält? Inte för att det hjälper (dom lägger ju ner direkt) men om du har flax så stoppas dom i hamnen innan godset lämnar landet. FB lär ge dig kalla handen, surt. Försök trotts allt att se det positivt, ty detta kommer säkert aldrig att hända dig igen.           IP: ...[207.240]
Antal inlägg2.567 st
Postad/Inlagd2017-06-30 15:33
Anmäl svaretAnmäl svaret
228i cab
850i
Trist, lider med dig, speciellt på din födelsedag.

Att bli bestulen på grejer till sin BMW med en inköpskostnad på i runda slängar 25 000 kr, beroende på däck och fälg, är ju inte så roligt. Själv skulle jag inte drömma om att ha grejer i de prisklassen ligga framme så någon kan stjäla dem. Speciellt inte däck och fälgar till en BMW.           IP: ...[146.139]
Antal inlägg11.167 st
Postad/Inlagd2017-07-01 01:42
Anmäl svaretAnmäl svaret
750iL L7 -01
850 CiA -95
944 Turbo -90
Kubistar -08
Grattis på födelsedagen och beklagar fälgarnas bortgång!
Håller inte med ditt resonemang att de borde förvarats annorlunda. Kanske lite tjatigt men jag säger det jag sagt förut. Den idioti öppna gränser, inga tullkontroller direkt och det 30% igt minskade anslaget till tullverket 2006(borgarbrackor:)) så kommer väldigt många personer med ett syfte, stt stjäla saker. Sverige är det enda landet med rättsbegreppet "i god tro". Det präglas i samhället och vår livsinställning. Vi är de som har förändrat och ser nu resultatet. Vi är de som kan förändra.... Har även blivit drabbad gnm anhöriga som fått påhälsning. Kanske var lika bra du inte märkte de, du kan ha gjort digsjälv olycklig i raseri eller fått skador själv. Det kommer säkert lösa sig på något bra vis tillslut.
Mvh
Asken           IP: ...[225.220]
Antal inlägg294 st
Postad/Inlagd2017-07-01 10:32
Anmäl svaretAnmäl svaret
530iM Sedan -02 (e39)
Jag tackar för gratulationer och deltagande!

Verkar som att det i varje fall för en däcksomgång kan vara så att försäkringsbolaget kan ge en viss hjälp, får se hur det går. För de andra två uppsättningarna är den bilen försäkrad i ett annat bolag, inget svar alls därifrån än.

Men jag kan ju hålla med om att det kanske var optimistiskt i överkant att tro att de skulle få ligga orörda i carporten. Lugnt område i övrigt och har ju gått bra i te år tidigare så kanske bara ska vara tacksam att jag fick behåll de så länge i alla fall.

Och jag borde ha reagerat tidigare när grannarna rapporterade att en bil med två män med ickesvenskt påbrå (får man skriva så..??) i en skåpbil avställd och med körförbud hade setts cirkulera i området nån vecka eller två innan däcken försvann. Inte säkert att de hade nåt med det här att göra men ligger ju nära tillhands att tro att de kollade upp vad som kunde finnas att hämta upp då..           IP: ...[241.250]
Antal inlägg2.745 st
Postad/Inlagd2017-07-01 11:00
Anmäl svaretAnmäl svaret
E91 320dA -09
Bara o beklaga o hoppas du iaf får en peng från försäkringsbolagen. Sura pengar! Det va inte länge sedan dom klippte låset till farsans garage o länsa det. Själv vart man av med barnvagn i förrådet för 4-5 år sedan. Ingen som helst skam!

IP: ...[103.252]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2019 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 116i  -06
Pris: 45.000:-

BMW 525 Touring  -02
Pris: 24.900:-

BMW 320  -02
Pris: 80.000:-

BMW 628 CSiA  -84