AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ 5-Serien ]

Eftermarknads navigation

Visad 27.444 gånger
Besvara
Sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 AutoPower Forum Första sidanFöregående sidaNästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg3.706 st
Postad/Inlagd2019-09-22 21:33
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
F10 M550d 2014
Hur fungerar era enheter idag? Ni som har org kamera funkar det fint ? Ni som haade stora skärmen från början funkar cic menyn precis som för exempelvis splitscreen?           IP: ...[.248.63]
Antal inlägg189 st
Postad/Inlagd2019-09-22 21:57
Anmäl svaretAnmäl svaret
530xD -12 m-sport
Hade en android 7.1a i min f11. Den funkade bra i helhet, bra bild och de flöt på fint i menyerna när man scrollade runt! Allt i originalläget funkade som de skulle. Jag använde mest originalläget.

Men den går på aux, alltså kan du inte använda ratten att byta låt med tex. Sen när jag la i backen så slutade slutade ljudet funka tills man kommit iväg nog långt så att pdc’n slog av. Så jag tyckte inte de kändes riktigt bra med de små ”felen”

Sen så om du har en 4pins lvds-kontakt så pluggar du även ur den stora svarta kontakten som sitter i originalskärmen. Då slänger ISTA en felkod att CID-modulen inte svarar. Alltså känner den av att skärmen inte är inkopplad. Och därmed kan du inte ändra ljusstyrkan på skärmen i iDrive-menyn. Så när de fortfarande är ljust ute men bilen tänder halvljuset för den tycker de är lite för mörkt för drl’en så tonas skärmen ner en aning. Och för att ställa upp ljusstyrkan måste du dra ner på skärmen för att få upp ljusreglaget och ändra på den, likt en telefon.

Detta problem finns förmodligen inte på de som har 6pins-kontakten då den stora svarta kontakten inte finns på de systemet. De användes 6pin i vissa CIC-modeller.

Navigationen funkade förvånansvärt bra! Inget alls att klaga på där. Dock lite tjorvigt när man inte kunde använda scrollen för att mata in adressen. Man fick knappra på skärmen istället.

Så är man kräsen så tycker jag inte den uppfyller kraven riktigt..

Jag köpte en stor skärm + cic originalnav från en skrot och kodade in de istället. Kostnaden vart billigare än en androidskärm. Dock kräver de lite kunskap i e-sys och kodning. Men jag löste de med lite pluggande på endel forum.           IP: ...[4.98.83]
Antal inlägg3.706 st
Postad/Inlagd2019-09-22 22:47
Anmäl svaretAnmäl svaret
F10 M550d 2014
Om för återkopplingen. Jag har CIC navi pro idag är nöjd, Men det känns gammaldags numera.

Jag är mest nyfiken på den dels för att den ser fräschare ut som Facelift dels för att jag vill kunna använda Android funktionen typ ladda ner appar via wifi och köra exempelvis Carly och lite annat kul som GPS/fart osv.där behövs det inget ljud.

Har org bluethoot som jag tycker funkar fint att streama med som jag mer eller mindre gör hela tiden eller radio typ P3 osv.

Sen är ju det coolt att man kan ha kvar org idrive.

Tråkigt att den klipper ljudet när man lägger i backen och ljusstyrkan. Jag har ju stora skärmen och kanske har 6 pin kontakt vilket jag ska kolla imorn.

Har kollat in denna [LÄNK] det är INTE Avinusa verkar det som, Har dessutom handlat hos han tre gånger till olka bilar Vw,bmw och varit nöjd alla gånger vad tycks?
          IP: ...[.248.63]
Antal inlägg3.706 st
Postad/Inlagd2019-09-22 23:04
Anmäl svaretAnmäl svaret
F10 M550d 2014
Tack för återkopplingen skulle det stå. Verkar som att alla bilar fram till 2013 har 4 pin kontakten det var tråkigt jag kan ha fel och hoppas jag har 6 pin.           IP: ...[.248.63]
Antal inlägg3.706 st
Postad/Inlagd2019-11-27 18:32
Anmäl svaretAnmäl svaret
F10 M550d 2014
Trådlyft!
Någon som har köpt eller sett nya versionen ID07?
Den verkar snabb startad samt bättre. Vad jag förstår så klipper den inte ljudet när man lägger i backen längre.           IP: ...[.248.63]
Antal inlägg3.706 st
Postad/Inlagd2020-01-10 19:49
Anmäl svaretAnmäl svaret
F10 M550d 2014
Ingen?           IP: ...[.248.63]
Antal inlägg294 st
Postad/Inlagd2020-01-16 12:06
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW 528/M-97
Jag köpte Nya modellen med bättre processor och mer minne samt Android 9

Grymt nöjd. Köpte från Droiduk
[LÄNK]           IP: ...[.198.25]
Antal inlägg3.706 st
Postad/Inlagd2020-01-16 12:08
Anmäl svaretAnmäl svaret
F10 M550d 2014
Härligt till vilken bil?           IP: ...[.58.219]
Antal inlägg3.706 st
Postad/Inlagd2020-02-01 13:38
Anmäl svaretAnmäl svaret
F10 M550d 2014
Har nu beställt en vassare variant med 8Octacore 4gb ram och 64gb minne.

Ska tydligen vara mycket snabb och stabil           IP: ...[.58.162]
Antal inlägg64 st
Postad/Inlagd2020-02-01 17:27
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW 520dM f11 -14
Vart ifrån beställde du?           IP: ...[5.0.159]
Antal inlägg3.706 st
Postad/Inlagd2020-02-01 17:49
Anmäl svaretAnmäl svaret
F10 M550d 2014
Beställde från Droiduk dom verkar stabila.           IP: ...[.58.219]
Antal inlägg4 st
Postad/Inlagd2020-11-02 17:13
Anmäl svaretAnmäl svaret
520d xDrive Touring -16
Hej!

Hoppar in här eftersom jag också köpt en androidenhet från droiduk till min f11. Köpte även med backkamera. Skriver ner lite intryck efter ett par dagars användande.

Skärmen var relativt enkel att installera, backkameran var tuffare. Inte van att bända och bräcka i bilen men youtube var min räddning.

Hade en liten skärm med pixelfel innan så med en ny, fin och större skärm känns det otroligt bra. Orginalmenyerna flyter på bra och utan problem. De har fortfarande samma storlek som innan och det utrymme på skärmen som blir över fylls ut av nån grafik i samma stil plus att man kan se hur många liter soppa man har kvar och hastighet. Backkameran funkar också mycket bra.

Android-läget har en hem-meny som jag knappt använder. Där hittar man film och musik som man lagt in på enheten och en "dashboard" som visar en fräsig variant av det man redan ser på instrumentpanelen.

Men så finns en tab för appar där man kan lägga in allt från google play store precis som på en tablet. För att kunna göra det måste man koppla upp sig på ett nätverk (parkoppla mobilen tex) eller skaffa ett sim-kort till enheten.

En gps-antenn ingick i paketet men iGo-appen som kommer med har jag inte fått att funka, vet inte om man måste köpa kartor för sverige. Vill man använda andra navigations-appar måste man vara uppkopplad förstår jag det som.

Men det jag använder är Apple CarPlay. Det ingår inte i grundpaketet men jag köpte med en trådlös dongel som passar till denna enhet. När det funkar är det magiskt bra. Kör google maps, spotify och sr play. Man kan tom programmera knapparna på ratten till olika kommandon. Tex så att voice control drar igång siri. Det stora problemet är tillförlitligheten på kopplingen. Har inte kört så mycket men för ofta hittar inte enheten och telefonen varandra. Jag håller på att undersöka om något i inställningarna är fel.

Finns det någon här som har koll på CarPlay via dongel eller appen Autokit som styr kopplingen tar jag gärna emot tips.
Och jag svarar gärna på fler frågor om enheten.

/Martin
          IP: ...[.90.171]
Antal inlägg1 st
Postad/Inlagd2020-12-14 13:48
Anmäl svaretAnmäl svaret
520i 2013
Tjena.
Jag är inne på att köpa en ny skärm till min BMW.
Har haft leasingbilar dom senaste åren och vant mig vid Carplay.
Nu har jag skaffat en gammal BMW f11 med den lilla skärmen.

Jag har kollat runt lite men inte hittat någon bra recension.

Modeller jag har kikat på.
Avinusa
Terrateknik
Båda har android 10. Jag gillar att de har flyttat ut skärmen utanför instrumentbrädan. Ger ett modernare utseende.

Någon som har provat dessa? Vad är nackdelarna?

IP: ...[7.46.94]
Sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Första sidanFöregående sidaNästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2021 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 320i Coupé  -09
Pris: 105.000:-

BMW 320d xdrive  -16
Pris: 205.000:-

BMW 335D  -16
Pris: 300.000:-

BMW 530i LCI N53  -07