|
|
---|---|
Har varit och provkört denna bil idag. Länk: Länk Väldigt trevlig upplevelse om man bortser från slitna framdöck och att den drog något till höger. Säljaren sa att nya däck och hjulinställning inte var några problem att fixa. I bilens servicehäfte såg jag bara utförda service'ar. Hur får man reda på om t.ex garantirepsrationer är gjorda, eller om den varit krockad? | |
Garantireparationer kan BMW se (om du får prata med rätt person). Krockar finns inget tillförlitligt sätt. Det är inte offentligt och det finns inga gemensamma register. Men ska du verkligen ha en manuell 530xd? ------- //Lövet |
|
Hoppas man hittar rätt person på BMW då, Wölkes hade gjort merparten av servicearbetena, men det är väl Bilia Group som utför garantijobb här i gbg? Har varit inställd på automatlåda, men den manuella var rolig, lättjobbad och tight. Någon orsak att inte välja den, förutom personliga preferenser? |
|
Wölkes gör garantijobb etc. Men o prata med rätt person där fy fan. Den enda vettiga e ju mannen som e mottagare på plåt. Men,men inga som helst problem iaf att för en kundmottagare att knappa några enkla knapptryck för att se vad som är gjorts på bilen. Tar 1 min. Har gjort detta hos bilia i Mölndal flera gånger inga problem alls. Fått utskrifter på service o diverse. Bilen ser ju riktigt trevlig ut. Färgen e ju riktigt ovanlig o snygg! O priset är väldigt bra!! Däremot verkar tyvärr bilen vara såld! Byttes ägare 5/6 till privat person samma dag du titta på den. |
|
Ja, bilen är såld fick jag reda på nu. Skit!! Hrattis till den lycklige |
|
Bilen kan fortfarande vara smälld även om BMW inte hittar något. Fristående plåtverkstäder dyker inte upp i BMWs system... ------- //Lövet |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.