AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ 2-Serien ]

Varning M235i YFG028

Visad 6.508 gånger
Besvara
Sida: 1 2 AutoPower Forum Första sidanFöregående sidaNästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg6.283 st
Postad/Inlagd2017-09-17 22:01
Anmäl svaretAnmäl svaret
pouls1: Hur resonerar du när du skriver otrevliga inlägg på detta forum och spyr galla över att ett tiotal personer diskuterar en bil som uppenbarligen varit med om en allvarligare olycka? Det hjälper varken dig eller din bil.

Att du låtit reparera en krockad bil och riktat om den gör ju tyvärr inte bilen återställd. Den må till se likadan ut exteriört men den är inte likadan. Karossens integritet och hållfasthet kommer aldrig att vara som den var innan den tidigare olyckan. Varje gång som metall bearbetas förändras dess integritet och hållfasthet, tyvärr inte till det bättre. Det är vida känt inom all metallindustri. Det är även en utav huvudanledningarna till att exempelvis myndigheter i USA är avsevärt mycket striktare och skrotar krockskadade bilar.           IP: ...[25.5.22]
Antal inlägg8 st
Postad/Inlagd2017-09-18 17:43
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
BMW M235i
Jag resonerar på följande sätt:

Det måste slutligen vara lov att säga till när:

Någon skriver om något dom inte är insatt i, dom fantiserar om bilar från USA och Litauen, skumma verkstäder, importbilar med dolda skador, dom idiotförklarat ägaren och man får en länk till tråden när man skriver regnummeret på nätet för att kolla bilens historik. När det inte saknas köpare på bilen, men ingen vill betala något - på grund av denna tråden... Då bilen till slut blir såld till en glad ägare som vet allt om skadan, som har fått kollat allt från huvudet till röven på bilen, som har fått skriftliga garantier, och som förstått vilket kap han gör, som sen kommer över denna tråden och häver köpet på grund av osäkerheten - ja då måste det vara lov att säga till. och hur kan du kalla det jag skriver - som är baserat 100% på fakta från tråden - för otrevligt och att spy galla medan det ni skriver är något du anser vara en diskussion??? En ensidig dialog kallas en monolog, en diskussion involverar båda sidor i en sak.

Sen så måste jag ifrågasätta hur du resonerar. Med dina över 6000 inlägg i detta forum så går jag ut i från att du har något att säga om det mesta, men att skriva att det jag skriver inte hjälper varken mig eller min bil - det känns nästan som ett hot.

Eller är det så att du tycker att ni ska kunna skriva vad ni vill, men när ni konfronteras och jag tycker ni har gått för långt - då blir ni sårade och börjar kalla mina skriverier för otrevliga och galla???

Det ända jag efterfrågar är att man tänker sig noga om innan man börjar prata om något i en annan tråd - att man pratar om det man vet man har täckning för och inte sprider rykten. Det som är gjord i denna tråd går inte ta bort, men tänk er för f... om en annan gång. Det är det sista jag har att säga om denna saken.           IP: ...[.54.145]
Antal inlägg14.906 st
Postad/Inlagd2017-09-18 17:47
Anmäl svaretAnmäl svaret
Audi E-tron S-Line
Den enda som varit otrevlig i den här tråden är du.
Säljer man en bil som är smälld får man räkna med att köparna inte ser det som positivt.

I övrigt är ditt inlägg nästan oläsligt, skriver du med Google Translate? I så fall kanske engelska är bättre.           IP: ...[4.9.192]
Antal inlägg8 st
Postad/Inlagd2017-09-18 18:08
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW M235i
Härlig kommentar Andreas!

Den i sig själv är ju trevlig... ska du få mig till att bli tveksam utlänning nu eller?

Får glädja dig med at du har rätt - jag är Norsk och bor i Sverige. Så kom igen med det.

Och jag har aldrig försökt få folk till att se det som positivt - krocken - jag har enbart ett faktabaserat förhållande till det - inte ett spekulativt.

Men om du har så svårt för att förstå det jag försöker förklara så kan man ju fråga hur gick det med skadan på din bil i 2016 och om du kan försöka sätta dig in i att någon börjar skriva att man tvekar på reprationen av din 530... till trots den antagligen är fixad efter alla konstens regler. Det ska inte mer till än att jag skriver Varning (ditt regnummer) och sen startar en tråd här på forumet med en titeln. Vipps så kommer din bil upp med teksten Varning varje gång en potentiell köpare söker på ditt regnummer på Google - är det svårt att förstå - principen bakom - och resultatet?
          IP: ...[.54.145]
Antal inlägg6.283 st
Postad/Inlagd2017-09-18 20:16
Anmäl svaretAnmäl svaret
pouls1: Jag vidhåller att din otrevliga attityd inte bidrar positivt till denna tråd. Det är inget hot utan ett konstaterande. Det sätt du skriver dina inlägg på upplevs som otrevligt och provocerande.

Denna tråd nämner det faktum att din bil är importerad samt skadats kraftigt i en trafikolycka. Att döma av bilderna som finns på din bil från skadetillfället visar klart och tydligt detta. Vad är inte fakta i det? Ytterligare har några ifrågasatt dina ordval i de annonser som funnits på Blocket samt vad du begärt för bilen.

Har du ens läst igenom tråden innan du skrev ditt första inlägg?           IP: ...[25.5.22]
Antal inlägg1.061 st
Postad/Inlagd2017-09-18 20:36
Anmäl svaretAnmäl svaret
Bmw i3-17
X5 M45e -20 540hk SMOAB
@Poulis Försöker man sälja en bil i den prisklassen speciellt en BMW så får man räkna med att alla potientiella köpare vill veta att den är skada, sedan givetvis hur den är reparerad. Självklart med kvitton och allt, speciellt om nu allt är köpt hos BMW.
Men att försöka dölja det eller kanske inte lägga ut en bild av skadan gör ju folk misstänksamma. VARNING är just det, nu kan man tydligt se att den varit skadad då kan man också få reda på hur du fixat den och då är allt lugnt, men det blir aldrig samma som icke skadad bil.

Jag är så rädd för bilen att jag bjuder 200k (inget skämt pm:a om du är intresserad)

Sedan tror jag du tjänar på att ha lite mildare attityd.           IP: ...[250.171]
Antal inlägg8 st
Postad/Inlagd2017-09-18 21:50
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW M235i
Ärlig talat Slippy,

Inget är någon gång försökt döljat, alla bilder har alltid erbjudits alla som hänvändt sig, alla har fått info om vart, vem, hur, när, alla fakta från leverans till första ägare fram till i dag.

Men det är det ingen här som bryr sig om att finna ut av eller när dom faktisk får den info.

Så du förstår själv att detta inte är en diskussion det går att vinna.

Det jag inte accepterar är när folk skriver om saker dom inte har fakta om och det jag ifrågasätter är folk som ”analyserar” på distans och på så sätt är med om att vrida fakta. Men, jag inser nu att rakt av sladder är att företräcka och om man ifrågasätter så ska man göra det på ett sådant sätt att ingen kan känna sig stött, man ska vara ödmjuk, etc., annars är man en otrevlig person som sprider galla.

Sen ska man samtidig acceptera att efter någon har skapat en overklig bild av det hela och klarat prata ner ett projekt rejält, ja då ska man ta emot skambud med tack!

Det är lagt mer än 360’ i bilen, som den står nu, den är, till trots för vad ni experter här i forumet har inside information om och som jag av en eller annan orsak inte fått, istandsatt efter alla konstens och teknikens modernaste regler och självklart ska jag acceptera ditt bud på 200k.

Nej tack du, jag tror jag hellre går med en stolt min härifrån än ditt erbjudande om ödmjukhet och 200k i detta tillfället.

Och chris87, dig orkar jag inte engång svara då det inte verkar som du själv har läst och fått med dig alla dom trevliga ord dina medsvorne har använd för att beskriva mig, bilen, situationen, etc.

Hej då och lycka till vidare framåt i erat trevliga, faktabaserade forum.

IP: ...[.54.145]
Antal inlägg14.906 st
Postad/Inlagd2017-09-18 21:55
Anmäl svaretAnmäl svaret
Audi E-tron S-Line
"Fakta" är ju att bilen är krockad, vad är det som är felaktigt med det? Du kan omöjligen försöka få det till något annat, eller hur?

Hade du varit lika sur om trådens rubrik istället varit "YFG028 är krockad" utan ordet Varning?

-------
//Lövet           IP: ...[4.9.192]
Antal inlägg1.061 st
Postad/Inlagd2017-09-18 22:10
Anmäl svaretAnmäl svaret
Bmw i3-17
X5 M45e -20 540hk SMOAB
Synd jag satt redan och kikade på modds, bra banbil innan Gt3:an kommer..om den nu gör det...           IP: ...[250.171]
Antal inlägg8 st
Postad/Inlagd2017-09-18 22:15
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW M235i
Men Anders,

När ska du förstå att jag inte har något problem med att folk diskuterar att bilen har varit krockat, men att jag har ett problem med att folk diskuterar utan fakta och att en till och med går så långt att han pratar om fel han ”ser” på bild som om att bilen inte är reparerat på rätt sätt, fel som inte finns och skador som aldrig hänt. Han finner till och med skada på den sidan som aldrig var skadad...

Folk som är intresserade av bilen läser en tråd som diskuterar och påstår skador eller fel i reparation.

Om du inte förstår problemet med detta så kan jag tyvärr inte hjälpa dig.

Du älskar detta, eller?
😉           IP: ...[.54.145]
Antal inlägg6.283 st
Postad/Inlagd2017-09-18 22:43
Anmäl svaretAnmäl svaret
pouls1: Du menar alltså att det inte är okej att bilda sig en uppfattning utifrån bilder i en annons på Blocket? Hela syftet med att ha med bilder i en annons är för att de som läser/tittar på den ska kunna bilda sig en uppfattning om objektet. Asken framför sin uppfattning utav din bil utifrån bilder som jag antar att du tagit, för det är ju uppenbarligen din annons, eller? Har du aldrig tittat på bilderna i en bilannons och delat din uppfattning/åsikt med någon annan? Det är vad som gjorts i denna tråd. Asken har delat med sig utav sin åsikt, vare sig den är rätt eller fel så är det hans åsikt och alla berättigade till sin åsikt.

Om du inte har något konkret att komma med som tillför diskussionen om din bil kanske du ska sluta skämma ut dig i denna tråd. Om en framtida köpare skulle läsa denna tråd, vilket verkar vara en självklarhet enligt dina inlägg, så har du ju tyvärr inte direkt gett dig något bättre omdöme.
Istället för att indirekt dumförklara de som skrivit i denna tråd kan du ju istället på positivt och trevligt sätt beskriva vad som gjorts med bilen och försöka övertyga andra om varför din bil är så bra som du påstår genom att komma med något konkret.           IP: ...[25.5.22]
Antal inlägg1.722 st
Postad/Inlagd2017-09-19 07:44
Anmäl svaretAnmäl svaret
Det är väl bra att ägaren kommer in och förklarar situationen. Bilen är (har varit) fortfarande krockad men man får iaf klarhet i vad som gjorts.

Det brukar påpekas att även svenska "normalbilar" minsann kan vara krockade, enda skillnaden att man då inte vet om det.

Är den fackamannamässigt lagad och detta dessutom finns dokumenterat av ägaren som är öppen med detta förstår jag inte vad problemet är.

Diskussionen var inte särskilt nyanserad innan pouls1 kom in. Hans aggressiva ton var kanske inte helt lyckad men om vi alla tar ett djupt andetag och börjar om tror jag tråden får vara kvar. :)

Bra att det informeras att bilen varit med om en olycka, både av ägaren och på AP.           IP: ...[3.89.74]
Antal inlägg1.789 st
Postad/Inlagd2017-09-19 08:24
Anmäl svaretAnmäl svaret
Keiser: Tror att de flesta reagerade på "liten skada vänster fram" när man sen fick se bilderna på hur skadad bilen egentligen var. Personligen så har jag backat när jag har fått reda på att eventuella bilar har varit krockade. Men är man bara ärlig med vad som har hänt och att historiken är speglad i priset så ser jag inga problem med att sälja bilen till en spekulant som är fullt medveten om vad den ger sig in på.           IP: ...[.136.91]
Antal inlägg1.722 st
Postad/Inlagd2017-09-19 08:35
Anmäl svaretAnmäl svaret
dd88: Ja och då var det nog befogat med lite "sågning" men vad jag förstår ändrade han det relativt snabbt? Instämmer i det du skriver.           IP: ...[3.89.74]
Antal inlägg1.061 st
Postad/Inlagd2017-09-22 08:44
Anmäl svaretAnmäl svaret
Bmw i3-17
X5 M45e -20 540hk SMOAB
Precis det var ju den lilla detaljen, att historiken inte var speglad i priset.
Mest spännande är de som säger att de lagt ner 300,000kr på bilen och nu tror att priset är inköp+investeringen.

(Annonsen borttagen)           IP: ...[.43.130]
Antal inlägg14.906 st
Postad/Inlagd2017-09-22 09:55
Anmäl svaretAnmäl svaret
Audi E-tron S-Line
Att överskatta betalningsviljan av modifieringar är han iofs inte den första att göra. Nästan uteslutande bättre att sälja delarna löst och återställa bilen så original som möjligt. Intressant vad gäller bil är att summan av delarnas värde om de säljs löst ofta är högre än helheten.

-------
//Lövet           IP: ...[182.2.1]
Antal inlägg866 st
Postad/Inlagd2017-09-22 10:52
Anmäl svaretAnmäl svaret
116i M-Sport Valencia -14
Det verkar ju vara det han gjort. Från början var det väl över 200k i extrautrustning, nu bara 55k (och nästan halverat pris..).           IP: ...[154.105]
Antal inlägg661 st
Postad/Inlagd2017-09-23 21:02
Anmäl svaretAnmäl svaret
328i M F30
Har du lagt 360 000kr på att reparera en krockad bil med nypris från dryga 4-hundringen? Såklart går du back på det, oavsett trådar.           IP: ...[.199.31]
Sida: 1 2 Första sidanFöregående sidaNästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2020 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 2002  -70
Pris: 85.000:-

BMW 318ti  -03
Pris: 37.000:-

BMW 730 d  -17
Pris: 469.000:-

BMW 320  -94