AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ 7-Serien ]

Nu är man tillbaka...ojsan!

Visad 1.493 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg1.363st
Postad/Inlagd2017-04-22 21:04
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Äger följande bilarÄger följande bilar:
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Ja, nu har jag köpt mig en fåägarvagn, E32 735iA 1991.

Lazurblau över Indigoblau dunkel leder. Skitdumt, då det inte finns några Indigoblau delar att köpa...
Nåväl, bilen är väldigt fin, har gått 21.000 mil, och har haft 2 ägare. Den senaste sedan 2005. Garagevagn från Tranås. Lite arbete stundar dock. Lite lack, lite elektronik, och så givetvis komplettering, rekond och allmän originalkärlek!
Jag har givetvis redan monterat min fabriksnya businesstereo, alla kontakter, tex. Ljus, soltak, växellåda, är fabriksnya för att få korrekt belysning!

Jag söker dock ett fint luftgaller till instrumentbrädan, det mittre ovan, med larmindikator, i färgen Indigoblau dunkel, detta är SVÅRT!!!, då allt utgått....men jag ger mig inte....

Bilen skall köras till Tyskland i sommar, enligt tradition, och då behöver jag även en frisk drivmotor till farthållaren, så om någon har en sådan, så köper jag den omgående!

Nu känns allting bra igen! Jag förstår inte vad jag sysslat med de senaste åren.....??? Mercedes, jo visst det är coolt, men E32 ÄTER Mercedes, till frukost, lunch och middag...... :-)

6:ans sång och vrid, den totala känslan av ägande, vägegenskaper, design och allas blickar när man parkerar, är obetalbar!

/Anders

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.           IP: ...[215.255]
Annons
Antal inlägg211 st
Postad/Inlagd2017-04-22 23:08
Anmäl svaretAnmäl svaret
730iA -90
Välkommen hem!
          IP: ...[146.243]
Antal inlägg2.264 st
Postad/Inlagd2017-04-23 09:09
Anmäl svaretAnmäl svaret
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)

525IaT -02 (e39)
Låter som en fin bil du fått tag på med alla små utmaningar man gillar med att få bilen i det perfekta skicket man vill ha den i.

Sjuserien i alla dess former är underbara bilar och det går inte att få bättre för pengarna i min smak.

Ang din utmaning med interiörfärgen och svårigheten att hitta delar, du har inte kollat in ColorGlo? Dom kan ju färga in och om det mesta så dom kanske kan hjälpa dig att "måla" om detaljer som du behöver byta men som då inte går att få fram i rätt färg?! Vet inte hur det fungerar på plastdetaljer men tänker att ditt galler på instrumentbrädan, där blir det ju inget större slitage så där kan det nog hålla rätt länge.

Men jag är likadan, det ska helst (eller VÄLDIGT ogärna) vara nåt annat än original men om det är svårt att hitta så....

Lycka till med ditt lilla projekt!!

Niklas

Fransosen           IP: ...[220.208]
Antal inlägg1.363 st
Postad/Inlagd2017-04-24 20:04
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Tackar!

Jag skall kika på ColourGlo!

Mycket bra tips!

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.           IP: ...[215.255]
Antal inlägg171 st
Postad/Inlagd2017-04-29 23:17
Anmäl svaretAnmäl svaret
E39 525ia touring M-sport -04 topaz blue met
Härlig inlevelse !!
Ger inspiration till oss andra .
Har också kört MB tidigare är känslolöst jämfört BMW , BMW = tysk kvalite' + känsla
Roll on !!           IP: ...[162.166]
Antal inlägg358 st
Postad/Inlagd2017-05-30 13:27
Anmäl svaretAnmäl svaret
E65 BMW 745 -02
E39 BMW 530dAT individual -99
Kul att du hittat tillbaka :)
Verkar vara en cool färg. Kom förbi Classic och visa den någon dag. Vi har en väldigt fin Alpina B12 e38 inne som du borde se.           IP: ...[7.9.172]
Antal inlägg1.363 st
Postad/Inlagd2017-08-30 17:39
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
God kväll alla trevliga forummedlemmar!

Efter en hektisk dag på arbetet, tänkte jag uppdatera litet med vad som hänt med min nya vagn, mest för att jag själv tycker det är roligt att skriva ned det, och kanske tycker någon att det är trevligt att läsa, som inspiration...

Nu är allt som skulle lackas, lackat! Alla lister är bytta, all glödlampor är bytta, däcken är nya, fälgcentrumen är nya, all oljor och vätskor samt filter är nya, bilen är rostskyddad, ratten är fabriksny, ljudpaketet är uppgraderat, Kliman är ompackad och nyfylld och kyler som f-n..., you name it.....Jag gick all in, så att säga

ColorGlo skulle ha 1200 skr för att färga mitt nutriafärgade fläktgaller till ultramarin, som plastfärgen heter när man har Indigoblau läder. Jaha, sade jag, och beställde just exakt den plastfärgen på Barkmans färg i Eskilstuna för strax under 200 kr!
Jag tvättade gallret med bromsrens, borstade av det med en riktig "lackerar-skottesvamp" som det så fint kallas. Dvs, den mattar finare än 1000-papper och vatten.... Det tog c:a 5 minuter..... Sedan sprutade jag gallret själv, i omgångar, från alla håll, tunt! Det tog c:a en minut per kväll! Det åtgick 2 kvällar med en kall öl, under min semester. Gallret var färdigt innan ölen var urdrucken, och det var 33cl....

Jag toppade det hela med att vitmåla flödesmarkeringarna 0 och 1 samt markeringen på rullen med Audi Alpinweiss 2 bättringsfärg. Den innehåller svart och gult, så den ser EXAKT ut som BMW:s originalmarkeringsfärg ser ut när den suttit där sedan 1991 :-)

Detta är ett tips, som kanske många kan ha nytta av?!

I övrigt så rullade bilen 200 mil i högt tempo under semestern utan minsta knorr! Den trivdes bra i Lübeck, men längtade litet till Hamburg, där den såldes ny.... :-)

1,01 l/milen med nyrenoverad topp och ny kamaxel! Det får väl sägas vara bra, och då gick det 200+ vid åtminståne 2 tillfällen.... Jag måste säga att det faktiskt blir en väldig skillnad i vridmoment och pigghet med fixad topp, gentemot min i övrigt friska 27.000-milare som jag hade förra året.....

Jaja, nu får vi se vad som händer...den skall väl snart ställas av för vintern om ingen vill ha den? Ja, jag vill ju ha den, men jag vill också ha en Z4 plåtcab med sportautomat.....om det dyker upp en med rätt färger och utrustning.... Eller en Z4 3,0SiA Coupé, som är rätt...

Eller, ja, annars åker man vidare.....

Ha en bra kväll!
/A

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.           IP: ...[2.48.14]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2019 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 335 Diesel  -08
Pris: 79.000:-

BMW 540ia  -95
Pris: 59.000:-

BMW M3  -95
Pris: 100.000:-

BMW 330 ci  -02