AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ Import ]

Bästa plats att köpa bilen

Visad 1.899 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg4st
Postad/Inlagd2017-03-30 11:46
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Hej. Jag skulle komma från finland till sverige i nästa månaden, och tänkte att köpa bilen från sverige. Jag har en problemet: jag ver inte var ska jag köpa bilen från? Nästan alla butiker vilken har bra bilar, ägaren heter mohammed etc. Jag vet nästan ingenting av hur bilaffärer funkar i sverige, men finland ska du inte köpa någonting från immigrants. Jag är inget rasist, men om jag köpar en 10k€ bil, vill jag köpa den från en pålitlig säljaren.
Jag tittade på en jätte fint bmw på blocket, säljaren är scandinavia bilar hb. De är en carfax trusted dealer, men jag vet inte om jag kan lita på carfax.
Så kan någon ge mig tipsar för köping bilen från sverige? Och om någon skulle ha experienser om scandinavian bilar vill jag höra de också. Här är linken för bilen jag tittade: [LÄNK]
Förlot min shit svensk, om du förstor inte jag kan skriva samma i bättre engelska.
Tack           IP: ...[.130.84]
Annons
Antal inlägg886 st
Postad/Inlagd2017-03-30 11:55
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:

Inte lita carfax!
Servicebok, besiktningsprotokoll, verkstadsfakturor ganska lita på;)

Lycka till.

EB           IP: ...[144.240]
Antal inlägg7.062 st
Postad/Inlagd2017-03-30 11:58
Anmäl svaretAnmäl svaret
M235i/6 -16
Istället för att fokusera på en handlare är det väl bättre om du länkar de olika bilar (från ex. blocket)som intresserar dig så kan vi hjälpa dig att ha 3-5 stycken att titta på när du är här.

Vet du hur själva exporten genomförs? För om du ska köpa av en privatperson så behöver du nog framstå som kunnig om exporten för att den ska lita på att allt blir rätt.           IP: ...[.177.96]
Antal inlägg4 st
Postad/Inlagd2017-03-30 14:05
Anmäl svaretAnmäl svaret
Hej Grelle. Jag är intresserad att köpa en BMW 3- eller 5- series bmw, och gärnast med 2.0 eller större motor. 325, eller 525 skulle vara bäst, med bensin motor.
2004 eller nyare, och sedan. Gärnast så många accessorier än möjlig, och inte över 170k mil. Prisen skulle vara mindre än 100k kronor.
Här är några jag tycker att ses ut jätte bra:
[LÄNK]
[LÄNK]
[LÄNK]
[LÄNK]
Och javisst den första vilken jag länkade i startpost.
Comfort eller sportstol är viktigaste accessori.
Och jag har läst mycket om exporting på finsk sidorna, och jag har en vänn vem vets hur de funkar.
Tack           IP: ...[.213.71]
Antal inlägg2.159 st
Postad/Inlagd2017-03-30 15:05
Anmäl svaretAnmäl svaret
E60 M5
F10 550
När man läser ditt första inlägg och bilarna du länkar i ditt sista inlägg vet man inte om man skall skratta eller gråta...

BMW M-POWER
//Den som skvallrar för dig, skvallrar om dig//           IP: ...[.15.242]
Antal inlägg4 st
Postad/Inlagd2017-03-30 15:24
Anmäl svaretAnmäl svaret
Haha, varför så?           IP: ...[.213.71]
Antal inlägg2.543 st
Postad/Inlagd2017-03-30 16:34
Anmäl svaretAnmäl svaret
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
Det är ju bara skumraskhandlare...

Köp av en seriös handlare eller privat.
En handlare som har nybilsförsäljning (måste inte vara BMW) är genast mycket säkrare.

/Jonas           IP: ...[8.61.55]
Antal inlägg2.918 st
Postad/Inlagd2017-03-30 21:46
Anmäl svaretAnmäl svaret
G30 530e Mosselman
Azkikr: Ok han snackar om bilar i 90 lax klassen :-)

@ Finsk 98

Pikkurahalla ei kannata lähteä hakemaan, eikä varsinkaan jos ei Tukholma taivu...           IP: ...[207.240]
Antal inlägg620 st
Postad/Inlagd2017-03-30 21:58
Anmäl svaretAnmäl svaret
MB C300DE T -20
BMW M2 -17
Den första länkade bilen hade en komisk beskrivning iaf :)           IP: ...[.230.14]
Antal inlägg4 st
Postad/Inlagd2017-03-30 22:21
Anmäl svaretAnmäl svaret
@Transocean
Meinaatko? Onhan tuollaisessa 10k autossa jo tonnin-parin säästö Suomen hintoihin verrattuna. Saksasta hakiessa tulee reilusti enemmän muita kuluja, ajattelin että Ruotsi olisi helpompi kaikin puolin. Kun olis sinne vielä asiaakin, hoituis kätevästi samalla reissulla.. on tosiaan tuo svenska vähän ruosteessa.
@pancho
Haha jag läste den helt genom bara ny, riktig skojare           IP: ...[138.140]
Antal inlägg2.918 st
Postad/Inlagd2017-04-03 23:32
Anmäl svaretAnmäl svaret
G30 530e Mosselman
@Finsk98
Siis 10k Bemarit löytyy Ruotsista jobbareilta eli just niiltä joilta et halua ostaa...eli ns. paskaliikkeistä. Yksityisiltä voi saada hienon yksilön sillä rahalla, mutta ne heittää luurin kiinni jos ei swedu suju erittäin hyvin. Ja sit pitäs vielä osata hoitaa maasta poisvienti ruotsiksi. Tietenkin jos löytyy Ruotsista kavereita jotka puhuu kunnolla ruotsia voisi tota yksityiseltä ostoa harkita. Siihen tarvitaan sitten auto ja aikaa....se tonnin parin säästö.....no joo mutta jos urheilumielellä lähtee hakemaan niin mikä ettei!           IP: ...[207.240]
Antal inlägg2.918 st
Postad/Inlagd2017-04-03 23:39
Anmäl svaretAnmäl svaret
G30 530e Mosselman
Hej...beklagar att jag skrev mitt förra inlägg på finska, här kommer Google Translate översättningen :-)

@ Finsk98
Så 10k Bemarit kan hittas i Sverige jobbareilta, eller bara de från vem du inte vill köpa ... det vill säga den så kallade. skit rörelser. Från privatperson kan få bra med pengar, men de kasta i luren stängd när inte flytande swedu mycket väl. Och sedan Pitas ännu vet hur man handskas med ut ur landet av export på svenska. Självklart, om du kan hitta några vänner från Sverige som talar svenska samt tota kan överväga att köpa privat. Därefter behövs en bil och tidsbesparing .... det är ett par ton ..... ingen ja men om sinnet börjar plocka upp sport så varför inte!           IP: ...[207.240]
Antal inlägg10.942 st
Postad/Inlagd2017-04-04 01:58
Anmäl svaretAnmäl svaret
F11 530dX M-sport -16
Golf R -11

Två av mina senaste tre bilar jag sålt har varit till Finland, en 530iAT -01 och en Golf GTI -06. Absolut inga problem utan relativt smidiga affärer. Exportproceduren är inte så komplicerad, den finske köparen får köra på mina skyltar och när han kommer till finska tullen så anmäler han import och skickar sedan en kopia på denna anmälan samt skyltarna till mig vilket jag tillsammans med mitt gula regbevis skickar in till transportstyrelsen. Ett par dagar senare är bilen avregistrerad.

___
//Ulf
          IP: ...[3.93.83]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2020 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 318ti  -03
Pris: 37.000:-

BMW 730 d  -17
Pris: 449.000:-

BMW 320  -94
Pris: 30.000:-

BMW 750i  -91