AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ 2-Serien ]

Inte möjligt att reparera trasigt halvljus på LED-strålkastare

Visad 1.356 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg6.283st
Postad/Inlagd2017-03-29 22:13
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Kan det verkligen stämma att det inte går att fixa ett trasigt halvljus på Active Tourer och Gran Tourer utan att byta hela strålkastaren? Fick idag höra att det inte finns några reservdelar för just halvljuset. Slocknar halvljuset måste hela strålkastaren bytas ut, varpå en ny kostar 12-15000kr. Däremot finns det reservdelar föra att laga kurvljuset ifall det går sönder.
Detta gäller tydligen också senaste X1:an. Låter ju helt otroligt om det verkligen stämmer.           IP: ...[25.5.22]
Annons
Antal inlägg935 st
Postad/Inlagd2017-03-31 10:47
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
BMW 118iA M Sport F20 Lci
Om det inte går på garantin kanske det numer ingår i maskinskadedelen hos ditt försäkringsbolag? Mvh           IP: ...[148.103]
Antal inlägg1.243 st
Postad/Inlagd2017-03-31 17:05
Anmäl svaretAnmäl svaret
218dXM Gran Tourer -16
318d Gran Turismo -14
Jag har inte detaljstuderat vår Gran Tourer men jag trodde att det var halvljuset som vinklas utåt för kurvljus, inte att det är en separat lampa.

Reservdel 63117391399 är "LED module for cornering light, left".

Jag hoppas att det är en språkförbistring för beställer man LED till Gran Tourer får man ju kurvljuset per automatik.           IP: ...[3.61.34]
Antal inlägg6.283 st
Postad/Inlagd2017-03-31 22:57
Anmäl svaretAnmäl svaret
Kurvljuset är separat från halvljuset och sitter in mot njurarna. Det har såvitt jag kan se inget med halvljuset att göra utan består utav en egen reflektor och LED-modul. Jag funderade på att införskaffa en Active Tourer som nästa bilen men detta göra mig en aning tveksamt. Efter att nybilsgarantin gått ut vill jag ju inte behöva betala 12-15000kr per strålkastare ifall halvljuset slutar att fungera.

Sen går det av någon konstig anledning inte få lyktspolning till strålkastarna på varken Active eller Gran Tourer. Nog för att lyktspolning inte gör någon extrem skillnad men hur tänkte BMW där? I ett land som Sverige med allt salt de strör ut på vägarna under vintern behöver ju strålkastarna få sig en dusch ibland för att inte gro igen allt för mycket.           IP: ...[25.5.22]
Antal inlägg194 st
Postad/Inlagd2017-04-02 10:26
Anmäl svaretAnmäl svaret
VW Passat TSI - 18
Läste precis någonstans att EU-direktiv säger att strålkastarspolning bara behövs på Xenonbelysning, och ej LED. Ett enkelt sätt för biltillverkare att skippa spolning.
Är själv spekulant på gran tourer och ogillar elektrisk krycka och trams med strålkastare som inte kan lagas. Hade föredragit vanlig halogenbelysning.           IP: ...[213.200]
Antal inlägg14.306 st
Postad/Inlagd2017-04-02 14:22
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW 530xDA
Det har inte med ljustyp att göra utan att LED är svagare per ljuskälla än xenon. LED består alltid av flera små ljuskällor istället för en stark som xenon. För övrigt har nästan alla märke strålkastarspolning ändå trots LED. Mercedes är väl ett undantag dock tyvärr.

-------
//Lövet           IP: ...[.163.90]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2019 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 745i  -04
Pris: 59.000:-

BMW 335iA Touring  -11
Pris: 219.000:-

BMW M3  -96
Pris: 239.000:-

BMW Z4 3,0si  -07