|
|
---|---|
samke |
Hej! Blir inte klok! Har jag navigation eller inte? Under CD-spelaren finns ytterligare en spelare, DVD'n. Är detta för navigationen? I Utrustningslistan finns inte tillvalet "navigation". Stoppade i en film men inget dök upp på skärmen. Hörde att spelare arbetade dock. Någon som har koll? Vehicle options S1CA Selection of COP relevant vehicles S203 4-wheel drive S205 Automatic transmission S248 Steering wheel heater S255 Sports leather steering wheel S2SE BMW LA star spoke 246 w flat-runn. prop. S302 Alarm system S316 automatic trunk lid mechanism S323 Soft-Close-Automatic doors S354 Green windscreen, green shade band S423 Floor mats, velours S428 Warning triangle and first aid kit S430 Interior/outside mirror with auto dip S431 Interior mirror with automatic-dip S441 Smoker package S442 Cup holder S494 Seat heating driver/passenger S496 Seat heating, rear S4BY Real Bamboo wood-grain trim, anthracite S502 Headlight cleaning system S508 Park Distance Control (PDC) S522 Xenon Light S534 Automatic air conditioning S544 Cruise control with brake function S563 Light package S601 TV function S676 HiFi speaker system S6FL USB/Audio interface S701 Area-Code 5 for DVD S760 High gloss shadow line S850 Dummy-SALAPA S863 Retailer Directory Europe S880 On-board vehicle literature English S8S8 Country-specific nav. system supply S8SP Control unit COP S9AA Outer skin protection S1CB CO2 package S548 Kilometer-calibrated speedometer S851 Language version German |
Hej, Du har ganska säkert navigation. S8S8 är ett tecken, det andra är detta: Länk /Lennart |
|
samke |
Tusen tack! Admin får gärna flytta tråden till rätt forumsdel. Sorry! |
har du utrkod SA601 TV function så MÅSTE du ha utrkod SA609 Navigation Professional |
|
samke |
Jo. Tv finns och fungerar. Men SA609 finns ej med i listan. Kollat med flera olika Vin-dekoder-sajter. Brände ner "BMW PROFFESIONAL CCC 2016" med det inbyggda brännprogrammet i Mac. Funkar ej än så länge. Ska testa med Nero. Använde Verbatim DVD+R DL och lägsta brännhastighet. |
samke |
Kan tillägga att fliken Navigation inte finns, istället står det OBC. Bild: Länk |
samke, det ser faktiskt lite illa ut... Min föregående länk skulle ha visat två bilder, men den ena hade fallit bort. Det kan man se i texten under den bild som finns. Där står något som verkar höra till den bild som saknas. Vid en alltför snabb genomläsning missade jag det. :( Nu har jag tittat runt lite mer och hittade den här tråden på AP. Där sägs det helt bestämt, att den trådstartaren (med samma utrustningskod och utseende, som du beskriver) i n t e har navi. Möjligen är bilen förberedd för det, men att eftermontera verkar kosta skjortan. Beklagar vilseföringen. Länk /Lennart |
|
1. då har du tyvärr ingen navigation och skulle du ha navi,så ska du inte bränna på en dvd dl 8.5gb?? Varför? enkel dvd 4.7GB bränner man på just professional filen/erna |
|
samke |
lenwib: Tack för länkarna! Hoppades den bortfallna bilden skulle visa en skärm som min. Men men. Och eftermontering känns inte aktuellt. I och för sig finns ju multimedia-interface där man speglar mobiltelefonens skärm. Möjligen ett alternativ. Bianca: hade läst på diverse forum att DL funkat fint. Blev osäker på ifall man skulle bränna respektive områdes .iso fil för sig eller inte. Ska försöka hitta en vän med original navi-skiva, bara för att vara helt säker. |
DL var för tidigare kartversioner,äldre många hade problem med DL,då naveneheten/läsaren bara tuggade o tuggade hela tiden....+ att man behövde uppdatera navläsaren så den kunde läsa DL.Därför blev senare ,alla framtida kartversioner på SL istället så att DL funkat fint,stämmer inte |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.