|
|
---|---|
Har någon koll på hur mycket man kan skala bort från elsystem på de här, dvs vad är nödvändigt för att få de att gå? Diesel-räsern /Rickard | |
Motorn har en "egen" kabelhärva, så du behöver inte klippa i bilens härva. De sitter ihop med en eller ett par kontakter. Motorhärvan har du nog inte mycket att vinna på att försöka banta. Dock lär du behöva skicka boxen till någon som kan trolla bort startspärren. |
|
Intressant! Verkar som att jag fått tag i en bil med motor och aut.låda som jag ska plundra. Nån som vet nån som dels har elscheman, och nån som kan programmera bort startspärr osv? Behöver ABS sensorer och annat runtom på bilen finnas med för att motorn ska gå som vanligt? Diesel-räsern /Rickard |
|
Tiden går!! Nu har jag fått tag i en bil som ska donera en M47.. Frågorna igen då, går det koda bort startspärren så man slipper ha med nyckeln och EWS? Kabelschema över motorn, nån som vet var det finns? Har jagat BMW, men de har ju semester än =) Diesel-räsern /Rickard |
|
Behöver hjälp... Motorn är ur och står på en pall. Har plocka diverse boxar samt gaspedal, obd-uttag, CAS:n, EWS:n med mera.. Behöver hjälp av någon som vet vad som är minimum nödvändigt för att starta igen. Bilen kördes för egen maskin in i garaget så jag vet att den gick innan. Tips tack! Diesel-räsern /Rickard |
|
Finns en på rejsa.nu som annonserar om att han programmerar BMWs styrboxar. Kolla med honom om han fixar M47. Se länk till annonsen: Länk /Kent |
|
Jag har använt mig av: Länk Provstartat min S62B50 och den startade fint med omprogramerad box av Fekzen. Om du googlar lite så ser du att många har använt sig av honom. Lycka till! |
|
Trevligt!! Mailar dom och kollar! Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.