AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
921

Bränd strålkastare!?

he
58
henauv
316i -01
Hej!

Märkte för ett tag sedan att min ena stålkastare var sönderbränd (lite smält m.m)
Ena glödlampan har lossnat (''Ringen'' hållaren är lite trasig) och legat o bränt 'plasten'. Tur de inte börjat brinna.

Min fråga är nu om detta kommer bomma besiktningen? Har besiktning i Mars. Tänker om de kollar sånt? alltså ljuset fungerar ju och de kollar ju linjeringen men tror ni detta sabbar ljusbilden helt?

Hade varit surt att behöva casha en hel strålkastare.

mvh
Om skadan återfinnes i den del utav strålkastaren som är kopplad till halvljuset är risken stor att du får nedslag på besiktningen då de kontrollerar både ljusbild och ljusstyrka. Det går att få nedslag om halvljuset är för svagt.
08
953
08976
535dX Touring -16
750i -06
Jeep Grand Cherokee -14
Hade samma med min e46. Ny strålkastare blev det. Iom att lampan inte sitter på sin plats får du felaktig ljusbild.
he
58
henauv
316i -01
Ja de låter rimligt. Ingen rolig julklapp i år. Blir dyrt.
Har även de roliga problemet med kass skyltbelysning, ärgat sönder.
Köpt led på eBay plug & play men funkar icke, tror inte plattan får kontakt..
Co
4
CoupeKent
E36 328 coupé -96
Yupp… så även för mig… tog över min fars 328 coupé e36 -96.. besiktades dagen efter och han sa att de nog satt lampan fel… vanligt på denna modell enligt honom. Tyvärr hade den smält invändigt och det går nog inte att lösa på annat sätt än att skaffa nytt/begagnat… var handlar ni???
bl
2.051
blixten
325i -88
Du får kolla vad det är för fabrikat på strålkastare som sitter där nu så att det passar med kopplingar och dylikt på den nya. Om du tar reda på artikelnumret så kan man googla på det. Men man brukar få kolla runt på många utländska websidor om man vill få fördelaktigaste pris.
Co
4
CoupeKent
E36 328 coupé -96
Har nästan hela numret.. fattas bara 3 siffror så tror ja har hittat för under 1139kr st.

Länk

Såg nu att de tar semester…
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.