AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

i-Serien
42.878

Funderingar på att införskaffa en i3

Sida 7 av 29
Var förbi BMW och provkörde en. Jättetrevligt bil som även på motorväg väl kan mätas med den passat gte jag kör nu. På mindre vägar var den rapp. Kanske lite vinglig. Tveksamt om storleken räcker för en weekend med alla fyra i familjen.
As
11.612
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Bilarna är strax slut så skynda fynda,sen lär de sluta produceras vad det lider. Skönt att det inte är s-modellen de erbjuder, den har 10% kortare räckvidd.
Mvh
Asken
bl
2.013
blixten
325i -88
I3 är en väldigt trevlig bil! Om det funnits 15 cm mer benutrymme för passagerarna i baksätet hade jag köpt en
Trodde aldrig att den här dagen skulle komma men nu har även jag beställt en i3 tack vare BMW Club Schwedens erbjudande.
Tänkte lägga till Harman/Kardon men den är belagd med restriktioner pga halvledarbristen så då skippar jag den.
Valde Blue Ridge Mountain men funderar fortfarande på att byta till Galvanic Gold.
Ve
1.226
Verdi2
BMW i3S -21
Tesla Model S 100D -18
Clubsport, Undrens tid är inte förbi! :) Det kommer nog bli jättebra. Behåller du M2:an som entusiastbil vid sidan av?

Verkar som att i3:an till sist slagit igenom i BMW-kretsar också. Tog sin lilla tid. Tror även självaste Dyredand åker i3 numera.
Vad är priset med BMW Club Schweden rabatten?

/Anders
Verdi2:
Har inte bestämt mig än, en bil ska bort M2:an eller flickvännens bil..

Med känsla:
2040 kr/mån för Charged Plus, Navigation Prof, bluetooth, metallic samt vinterhjul.
Tack, och det är utan kontantinsats?

/Anders
16.263
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 DCT M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Välj inte kontantinsats någonsin vid privatleasing. Smäller man bilen så den blir inlöst får man inte tillbaka pengarna. Lagom kul om man krockar tidigt i avtalsperioden. Det är dessutom ett helt meningslöst påfund som bara är till för att det ska vara snyggare i marknadsföringen.
Löwet jag förstår vad du menar men det är väl i princip samma sak då vid operationell leasing där ibland VW/Audi framförallt gör snygga upplägg med op leasing och en kontantinsats. Jag har det dock inte på min E-tron, den var det noll kronor i insats på.

Men är den här kalkylen baserad på en genomsnittlig månadshyra baserat på att de 70 tkr i miljöbonus betalas ut efter 7 av de 12 månaderna? Detta så att man betalar en relativt hög månadskostnad i de första 7 månaderna och en väldigt låg de övriga 5 månaderna?

/Anders
16.263
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 DCT M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag vet inte hur i3an är upplagd men numera brukar man mot privatpersoner göra så att finansbolaget tar risken för miljöbonusen och ger en och samma hyra mot slutkunden hela perioden. Ger bättre översikt och mer förståeligt för kunden.

Op.lease mot företag brukar man dock köra en högre hyra första 6 månaderna innan bonusen kommit och en lägre sen eftersom företag inte är lika känsliga för månadshyran på samma sätt.

Första förhöjd hyra förekommer på båda, för företag främst för att kreditvärdigheten ibland inte räcker till annars på dyra bilar, och för privatpersoner numera för att snygga till marknadsföringen. Det finns 0 fördelar för en privatperson att ha nöjet att förskottsbetala en privatleasing. Rena dumheter är vad det är.
Vilket upplägg har du på din E-tron Löwet?

Vad gäller de 15 tkr som finns i kalkyl på en Bavaria annons på I3 så känns det som skitsamma för det är så lite pengar och jag skulle räkna det som att egentligen är månadskostnaden 1.250,- kr högre än de som annonseras, nu 1.720,-. Så det blir ungefär 3 tkr/mån egentligen. Helt plötsligt inte så superbilligt kanske. Går man in i konfiguratorn så är ju egentligen I3 rätt så dyr om man jämför med ex vis VW ID3/ID4.

/Anders
16.263
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 DCT M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag har op.lease med en högre hyra innan miljöbonusen och en lägre efteråt. Har fått miljöbonusen så månadshyran är trevligt låg nu.

Håller med dig om de priser som annonseras för i3 publikt nu. Men BMWCS erbjudandet verkar vara bra på riktigt om det är utan kontantinsats. Är det inkl. kontantinsats så är det rätt många som blivit en smula förda bakom ljuset ;)
Ja jag har samma upplägg som dig då på Audin, jag har väl cirka 3-4 månader kvar innan miljöbonusen trillar in. Jag har 24 mån avtal på den och framförallt skönt att slippa restvärdesrisken!

När det gäller BMW CS rabatten så fick jag till svar att den inte gäller för den här kampanjen...

/Anders
As
11.612
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
BMW CS kampanjen är utan kontantinsats, ink met och v-hjul. Alla BMW SVeriges kampanjer ink denna är dagar ifrån att sluta gälla om de inte har det redan. BMW Sv har meddelat att deras tillverksningsslot har nästan nått max och förbehåller sig rätten att dra tillbaka både 2995kr kampanjen och BMW CS-kampanjen.
Mvh
Asken
Så vad är dealen med BMW CS?

/Anders
Ve
1.226
Verdi2
BMW i3S -21
Tesla Model S 100D -18
2040:-/mån utan kontantinsats är väl det som gäller?

Men, behöver du verkligen en tredje bil Anders? ;-)
As
11.612
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Korrekt, 2040kr/mån och man måste ha varit medlem i minst sex månader.
Tre bilar? Jag kommer att få fem.... Man kan bara köra en i taget sa mamma....
Mvh
Asken
Attans man måste varit medlem i 6 månader, det var ju annars ett helt otroligt pris, då hade jag hoppat på på det även om jag hellre vill köpa en bil...
Ja om man behöver en tredje bil kan man ju fundera på. Det är tur att andra hjälper en att tänka på det :-) En I3 skulle antagligen räcka lugnt för att skjuts till och från skolan, åka till ICA, kortare ärenden till och från stan. Det beror på leveranstiden, är den typ maj så är det några månader kvar då tills jag kommer att sälja X5-an. Är dock sugen på en I4 M50 och då blir definitivt I3 onödig, även om den inte kostar speciellt många kronor, men det beror också på vilken månadskostnad som erbjuds. 15 tkr på 12 mån blir ju 1.250 kr ytterligare per mån utöver de 1895 som jag blev offererad. Då känns det helt plötsligt inte speciellt billigt, även om man ju lätt glömmer att man pröjsat in 15 tkr.

Hur är sittkomforten och åkkomforten för övrigt? Ljudnivå?

/Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.