AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

i-Serien
42.839

Funderingar på att införskaffa en i3

Sida 29 av 29
Ve
1.223
Verdi2
BMW i3S -21
Tesla Model S 100D -18
i3S är att föredra. Stora skärmen, taklucka, H/K... So mycket utrustning som möjligt. Gärna skinn.
ca
146
carrlover
BMW 530xd Touring -19
BMW i3 -21
Håller med Verdi2 om att en i3s nog är att föredra i synnerhet med lite längre pendlingsavstånd. Vår vanliga I3a funkar perfekt för oss i Stockholmsområdet men hade nog siktat på en i3s med dina behov. Skinn är alltid prio ett för mig och stora skärmen vill man inte vara utan. En snygg färg som man gillar är heller aldrig fel.
Tack för input, är denna rimlig? Länk

/MrWIB
ca
146
carrlover
BMW 530xd Touring -19
BMW i3 -21
Törs inte ge mig in i några säkra rimlighetsbedömningar men en snabb koll på Bytbil ger vid handen att den ligger väl i nivå med eller strax under andra exemplar av samma årsmodell och dylika miltal. Snygg färg dessutom ;)
Hmmm … nu har vi varit ok klämt lite på två olika i3s 120, en med all utr och en med lite mindre utr (bla mindre skärm, tygklädsel osv) och dubbelt så många mil. Det skiljer ca 50k mellan dem, kanske går att övertyga sig själv att den med minst mil och mest utr är värd mer, men vi saknar parkeringsvärmare i bägge, finns det ens att få till i3:or?
Erfarenhetsmässigt är det nästan ett måste att förvärma din elbil (med sladd inkopplad) vid minusgrader, speciellt med ett så litet batteri som på i3an …

/MrWIB
jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
Jag har en i3S -19. Det går enkelt att starta värmning av kupén från appen. Oftast räcker 15 minuter. Du kan också värma kupén i slutet av en laddning.
ca
146
carrlover
BMW 530xd Touring -19
BMW i3 -21
@MrWIB: Som du beskriver de två alternativ du tittat på skulle jag starkt förorda den dyrare bilen med få mil och mycket utrustning. Alla har ju olika preferenser men för mig skulle en bil med tygklädsel och liten skärm gå bort. Det är saker som är värt en hel del tycker jag och få mil är heller aldrig fel. Det bästa brukar vara att fundera igenom vad man verkligen vill ha och sedan försöka köpa just det även om man måste tänja lite på gränserna.
@jopp, har alla i3s denna funktionen? Säljarna hade ingen koll alls på funktionerna …

/MrWIB
Wi
1.988
Wiberg
M550i -21
X3 30e -23
Både parkeringsuppvärmning och -nedkylning finns på alla i3s, du kan ställa in schema eller starta via appen. Så vitt jag vet har alla i3s 120 Ah även värmepump, så dom drar inte så väldans mycket vid uppvärmning.
@Wiberg 👍
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.