AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ Allmänt om bil och trafik ]

Underrättelse om hastighetsöverträdelse vid mobil fartkamera

Visad 982 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg4.970st
Postad/Inlagd2016-11-23 13:29
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Den 8/10 passerade jag en mobil fartkamera vid Rosersbergsområdet i 69 km/h där det tydligen var 50 km/h. Jag märkte att det blinkade till så jag väntade mig ett brev på posten. Det kom men är daterat först den 26/10 och ankom några dagar senare. Jag har inte besvarat detta. Vad brukar hända? Sista svarsdag var 8/11. Ska man bara vänta på påminnelse, inbetalningskort eller erkänna?

/Anders           IP: ...[.55.171]
Annons
Antal inlägg204 st
Postad/Inlagd2016-11-23 14:37
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
(M5 -00 Såld)
525 xd 2010
Ducati Monster S4R 07 (Mc)
120d -08 (Hustruns)
Ducati S2R 800 -07 (Hustruns Mc)
Nu har jag ingen egen erfarenhet men som jag har läst funkar det ofta så här.

1. Om du inte svarar/nekar så måste åklagaren dra dig till tingrätten. Blir du dömd där kan du inte få mer straff än om du erkänner nu.

2. Svarar du inte så får många en påminnelse efter några veckor.

3. Svarar du inte på den heller så skrivs ärendet ofta av efter ytterligare några veckor.

Personligen skulle jag ignorera breven och se vad som händer.
Mvh
          IP: ...[.195.69]
Antal inlägg1.033 st
Postad/Inlagd2016-11-23 16:18
Anmäl svaretAnmäl svaret
A 45
Ignorera. Kostar inget extra. Dra ut på det.
Polisen vill inte anstränga sig.

Eller så betalar du in av rent moraliska skäl.

Glöm inte solskyddet nästa gång.           IP: ...[162.130]
Antal inlägg1.949 st
Postad/Inlagd2016-11-24 09:00
Anmäl svaretAnmäl svaret
530d F11 xDrive Msport -16
118d F20 xDrive Msport -17
530i E34 -89 en ägare
Om man ligger under körkortsgränsen och om man inte orkar tjafsa så är det enklast att bara betala.
Men jag har också hört att flera har klarat sig helt om man har dragit allt till sista instans. Innan allt går till sista instans så krävs det att någon människa av kött och blod personligen ska engagera sig i att till slut få sätta dit dig. Men människors engagemang brukar ofta brista en hel del. Om ditt ärende kommer upp på en fredag efter lunch så har du säkert klarat dig...

Tidigare i livet så har jag alltid strävat efter att solskyddet ska vara uppfällt, av estetiska skäl.
Men numera har jag lärt mig att det alltid ska vara nedfällt, av praktiska skäl. Jag försöker alltid skydda min känsliga syn mot reflexer och blixtar. Hittills har jag skyddat ögonen mot 5 eller 6 blixtar och det har inte kommit något brev om detta...

På jobbet har vi ett par bilar som kunder och vi själva kan använda för tjänsteärenden. Gällande dessa bilar har det kommit några brev men vi har hittills inte kunnat identifiera eller hålla reda på vem som kört bilen vid tillfället. Sedan har vi inte hört mera om den saken.           IP: ...[.57.104]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2019 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 328  -00
Pris: 25.000:-

BMW 330i Touring  -02
Pris: 20.000:-

BMW 116i  -06
Pris: 45.000:-

BMW 525 Touring  -02